Daca o portie este etichetata drept mica, vei fi tentata sa mananci mai mult si astfel, pe parcursul zilei, vei avea senzatia ca nu ai mancat destul, simtind nevoia sa compensezi.
Cercetatorii au ambalat biscuiti de aceeasi dimensiune in hartii pe care au notat fie mini, fie maxi, dupa care au rugat subiectii sa manance oricat de mult doreau.
Astfel, au descoperit ca subiectii s-au indopat cu biscuiti "mini", crezand ca acestia sunt intr-adevar mai mici. Cercetatorii au explicat ca oamenii pot fi cu usurinta pacaliti fiindca au incredere in ambalaj si nu in ceea ce mananca de fapt.
Autorul studiului, Aradhna Krishna, de la Universitatea din Michigan, spune ca rezultatele au consecinte grave, intrucat pot fi aplicate si in cazul bauturilor sau hainelor.
Specialistul in marketing a aratat ca si bauturile acidulate difera in cantitate de la restaurant la restaurant si ca atunci cand ceri o portie medie, s-ar putea sa primesti mai mult decat ti-ai dorit.
"Doar pentru ca exista un ambalaj pe care scrie ca marimea difera, desi cantitatea de mancare este aceeasi, oamenii vor manca mai mult, crezand ca au mancat mai putin."
In plus, specialistul afirma ca in ultimii 60 de ani, portia mare a crescut de sase ori mai mult decat era in trecut, ducand la un risc alarmant de obezitate.
"Tot ce spun este ca marimile ar trebui uniformizate iar asta va ajuta consumatorul intrucat ajungi sa stii exact ce primesti."
La fel se intampla si cu hainele. Astfel, o femeie care poarta marimea 14 va gasi probabil si rochii marimea 12 care ii vin, inducand-o in eroare si lasand-o sa creada ca dieta tinuta a dat roade.
Tu esti atenta la ceea ce primesti sau dai crezare etichetei?