Cunosti si tu anxietatea produsa de un e-mail care ramane fara raspuns. E cu atat mai neplacut cand este vorba despre un client important sau despre o aplicatie pentru un post pe care ti-l doresti foarte mult.
Important este sa nu intri in panica! Iata trei pasi care te vor ajuta sa dezvolti relatii profesionale sanatoase si sa primesti intotdeauna raspunsurile de care ai nevoie.
1. Asteapta o saptamana inainte de a trimite un mesaj de confirmare
Chiar daca tie ti se pare ca a trecut o vesnicie de cand ai trimis un e-mail, o saptamana trece precum o clipa pentru persoana probabil foarte ocupata careia i-ai scris. Daca nu primesti un raspuns imediat inseamna ca a considerat ca nu este o urgenta. In plus, nu e ca si cum te-ar fi refuzat ci iti transmite simplu ca “nu acum”.
2. Nu trimite un reminder luni
Orice ai face, abtine-te de la apasa butonul “send” intr-o zi de luni. Pe langa apatia pe care majoritatea angajatilor o resimt dupa weekend, un mail in plus adunat la numeroasele sarcini pe care trebuie sa le organizeze la inceput de saptamana nu este decat o cale rapida spre a primi un raspuns negativ. Mai asteapta.
3. Nu trimite inca o cerere
Daca vrei sa ii amintesti ca inca astepti un raspuns, in corpul e-mail-ului nu include o fraza de tipul “Voiam sa aflu daca ati avut timp sa va uitati peste e-mail-ul pe care l-am trimis.”
Persoana stie ca nu ti-a raspuns si probabil nu a avut timp sa iti trimita un mesaj cu privire la cererea ta, asa ca inca unul care sa ii aminteasca de faptul ca nu a facut acest lucru nu ajuta deloc.
In schimb, incearca sa gasesti ceva relevant cu privire la subiectul discutiei, precum un articol sau o informatie suplimentara, fara sa mentionezi ceva de mesajul trimis anterior.
Vei fi respectata pentru ca ai avut bunul simt sa eviti sublinierea evidentului si vei fi apreciata fiindca te-ai straduit sa oferi ceva in plus. Se stie ca trebuie sa dai ca sa primesti, asa ca sansele sa obtii un raspuns pozitiv cresc considerabil.
Asadar, fii rabdatoare, politicoasa si concentreaza-te pe a-i ajuta si tu pe ceilalti, nu doar pe a primi cele de care ai nevoie!