Şi este aşteptat ca şi impulsul financiar atât pentru oraş, cât şi pentru întreaga ţară să fie, de asemenea, unul seismic, turneul Eras urmând să adauge un miliard de lire sterline (1,27 miliarde de dolari) economiei britanice, potrivit cercetărilor băncii britanice Barclays, transmite CNBC.
Stadionul Murrayfield din Edinburgh a înregistrat un record de prezenţă în weekendul de concert, în timp ce megastarul american a cântat timp de aproximativ 3 ore şi jumătate în fiecare noapte, vineri, sâmbătă şi duminică.
”Activitatea sismică a fost generată în principal de fanii care dansau pe muzică şi a atins apogeul la 160 de bătăi pe minut (bpm) în timpul ”… Ready For It?”, când mulţimea transmitea aproximativ 80 kW de putere”, a scris BGS în un raport, adăugând că acesta este ”echivalent cu aproximativ 10-16 baterii auto”.
BGS foloseşte instrumente ştiinţifice avansate suficient de delicate pentru a identifica chiar şi cea mai mică activitate seismică de la kilometri distanţă; în timp ce a detectat vibraţiile stadionului, ”era puţin probabil să fi fost simţite de altcineva decât cei din imediata apropiere”, a scris agenţia.
Cântecele lui Swift ”Ready For It?” ”Cruel Summer” şi ”Champagne Problems” au generat cea mai semnificativă activitate seismică în fiecare noapte.
Chiar şi cu temperaturile reci din Scoţia şi reprizele ocazionale de ploaie, fanii au părut hotărâţi să o tolereze şi s-au asigurat să danseze în tribune.
Prezenţă record
Concertul de vineri seara, la care au participat aproximativ 73.000 de persoane, a doborât un record ca fiind cel mai frecventat concert din istoria Scoţiei – şi în fiecare seară ulterioară a doborât recordul din noaptea anterioară, cu o ultimă prezenţă maximă pentru Scoţia înregistrată duminică.
”A fost şocant la Edinburgh, pentru că în fiecare seară trebuia să urc pe scenă şi m-au tras deoparte şi mi-au spus: ”Ştii că această mulţime a doborât recordul de prezenţă la stadion în Scoţia din toate timpurile”, a spus Swift.
”Mulţumesc, Edinburgh! Acesta este absolut cel mai sălbatic mod de a primi o fetiţă în oraşul tău”, a spus Swith pe scenă, duminică.
Oficialii oraşului cunoşteau prea bine reputaţia lui Swift pentru stimularea economiei locale; când zeci de mii de turişti au venit în oraş pentru weekendul de concert, autorităţile locale şi firmele au fost pregătite pentru asta.
Edinburgh a înfiinţat un Taylor Swift Fan Hub oficial online şi a făcut publicitate unui ”Taylored Taste Trail” organizat, care implică peste 40 de companii locale, care au oferit cocktailuri, produse de patiserie, oferte şi activităţi cu tema Swift, pentru a valorifica goana după aur a vizitatorilor internaţionali.
”Aceste spectacole vândute au adus beneficii uriaşe şi ample pentru oraş – reflectate atât în termenii estimaţi de până la 77 de milioane de lire sterline (98 de milioane de dolari) cu care a contribuit la economia locală, dar şi ca un impuls suplimentar pentru reputaţia noastră globală ca un loc grozav pentru a trăi, a lucra şi a vizita”, a scris miercuri liderul Consiliului Municipal Edinburgh, Cammy Day, într-o postare pe site-ul oficial al guvernului oraşului.
”Aş dori, de asemenea, să aduc un omagiu sutelor de mii de Swifties pentru comportamentul lor care, din toate punctele de vedere, a fost exemplar”, a adăugat Day.
Turneul Swift’s Eras se desfăşoară în 22 de ţări şi la 152 de date, pe parcursul a 21 de luni, şi a doborât deja recorduri ca turneul de concerte cu cele mai mari încasări din toate timpurile, depăşind venituri de 1 miliard de dolari în primele opt luni.
Ca referinţă, al doilea spectacol cu cele mai mari încasări din lume, Farewell Yellow Brick Road Tour al lui Elton John, a acumulat 939 de milioane de dolari în cinci ani.
Cântăreaţa şi compozitoarea americană are un total de cincisprezece spectacole planificate în Marea Britanie, inclusiv cele trei spectacole ale ei în Scoţia, trei nopţi la Liverpool, Anglia, unul la Cardiff, Ţara Galilor şi opt spectacole pe stadionul Wembley din Londra, în lunile iunie şi august.