Dat fiind faptul ca in drumurile mele intalnesc foarte multi oameni de afaceri iar la intrebarea: "ce provocari aveti anul acesta sau ce obiective aveti?" – mi s-a raspuns cu: "doresc sa supravietuiesc", m-am gandit ca ar fi bine sa organizez Conferinta de Networking din aceasta primavara focusata pe tema :"Prospera, nu doar supravietui in Recesiune".
Aceasta Conferinta a avut un continut foarte bogat in informatie cu precadere ce sa facem diferit pentru a nu resimti efectele economice prea mult si exercitii de networking care sa ii implice pe participanti in mod egal la comunicare.
Plecand de la culmea nebuniei, care este sa "faci aceleasi lucruri si sa astepti rezultate diferite", continutul Conferintei s-a referit foarte mult la ce vom face diferit in aceasta perioada pentru a fi cu un pas inaintea concurentei si a prospera in acest fel.
Cert este ca daca am folosit anumite canale de marketing si modalitati de promovare, aceste procedee nu vor mai fi indeajuns in momentul de fata, in economia actuala. Piata s-a schimbat si implicit modalitatea in care clientii nostri gandesc s-a schimbat.
Iar pentru a ne pastra clientii si mai mult pentru a acapara noi piete este nevoie sa ne gandim cu un pas inaintea clientului si sa ii venim in intampinare.
Pentru acest lucru putem sa venim cu o valoare adaugata la produsele sau serviciie pe care le oferim, pentru ca asta este ceea ce cauta de fapt clientii nostri acum, cum ar fi de exempu pentru serviciul de taximetrie sa oferim clientilor apa sau fructe sau o lista de muzica din care sa aleaga ce sa asculte pe perioada deplasarii. Nu ar fi placut? Si ce ne costa sa zambim chiar sau sa il intrebam daca il putem ajuta cu ceva?
Valoarea adaugata suntem chiar noi in unele cazuri, noi proprietarii de afaceri, fiind o sursa continua de informatii si relatii – firma matca cum o mai numim - pentru clientii nostri.
Cel mai usor mod de a deveni "firma matca" este prin a participa la diferite evenimente de networking acum mai mult decat oricand si mai ales prin apartenenta noastra la cat mai multe organizatii de networking.
Apartenenta la o astfel de organizartie ne deschide drumul catre informatie iar daca este una profesionista si catre relatii de calitate si de durata.