Numarul celor care se incadreaza in aceasta categorie inregistreaza una dintre cele mai mari cresteri, comparativ cu alte segmente ale populatiei din Europa.
Cu toate ca isi permit aproape orice, cei mai multi (46,5%) dintre cei care au participat la studiul MasterCard spun ca analizeaza cu atentie ofertele si preturile produselor cautate pe Internet, comparand diverse site-uri sau apeleaza la recomandarile cunostintelor, inainte de face o achizitie.
Doar 6,2% dintre europenii cu venituri mari cumpara ce isi doresc, indiferent de pret. Britanicii sunt primii in top in ceea ce priveste cautarea celor mai bune oferte inainte de a se decide (57%), urmati de germani (49%).
Studiul a aratat, de asemenea, ca elita Europei este prudenta in privinta cheltuielilor, peste 29% dintre respondenti considerand ca un venit mare ii face mai conservatori in opinii si cu o disponibilitate mai mica de a-si asuma riscuri atat personale, cat si financiare.
Aceasta categorie are o viziune pe termen lung in ceea ce priveste managementul finantelor personale, 35% dintre europenii cu venituri mari fiind de parere ca trebuie sa economiseasca.
In ciuda datelor de mai sus, acestia nu pot fi catalogati drept zgarciti, in masura in care peste 37% dintre respondenti cred ca este foarte important sa isi foloseasca banii pentru acte de caritate; 45% dintre francezi se implica in proiecte sociale, fiind de parere ca trebuie sa-si utilizeze o parte din venituri pentru cauze nobile. Ei sunt urmati de irlandezi (42%), in timp ce rusii se afla in coada listei (26%).
In ceea ce priveste petrecerea timpului liber, relaxarea in familie este alegerea preferata de 42,7% dintre francezi, 40,7% dintre irlandezi, 37% dintre englezi si 33,7% dintre rusi, in timp ce pentru germani (29,1%) si italieni (24,1%) reprezinta a doua optiune, dupa cea privind escapadele singuri. O vacanta luxoasa intr-o destinatie exotica este aleasa de mult mai putini, in frunte aflandu-se englezii, cu 19% dintre optiuni.
"Studiul arata ca aceasta categorie de consumatori si-a reevaluat scara de valori, indepartandu-se de materialism si punand tot mai mare accent pe familie, prieteni si calitatea vietii". spune Jorn Lambert, SVP Consumer & Commercial Products, MasterCard Europe.
Cercetarea a indicat, de asemenea, ca numai 3% din segmentul clasei medii considera cardurile de credit ca fiind o "tentatie", in timp ce 44% dintre acestia le vad ca o metoda de plata convenabila, iar 25%, ca un mijloc util de administrare a banilor.
MasterCard Europe, care administreaza afacerea MasterCard Worldwide in Europa, este prezenta in 51 de tari din regiune, organizate administrativ in trei zone care includ Zona Unica de Plati Euro (SEPA), pietele mature si pietele aflate in dezvoltare din Europa.