Utilizatorul de 45 de ani, nascut in 1965, face parte din generatia Dallas si totodata generatia Decretel (generatia de sacrificiu). Si-a petrecut adolescenta cu un televizor alb-negru, pickup, magnetofon, telefon cu disc, iar primul contact cu Internetul l-a avut la 30-35 de ani. Pentru el, Internetul si media sociale pot fi un mister. Astazi foloseste Google doar cand nu are de ales, are sub 200 de contacte in telefon, este inregistrat pe LinkedIn, utilizeaza Facebook si Twitter doar accidental, are retea wireless la birou.
Utilizatorul de 30 de ani, nascut in 1980, membru al generatiei MTV, si-a petrecut adolescenta cu un televizor color, un casetofon, walkman si un telefon cu taste, iar primul sau contact cu Internetul a fost la 15-20 de ani. Internetul este un mediu de lucru uzual pentru acest tip de utlizator. Astazi foloseste Google ca pe Biblie, are intre 200 si 600 de contacte in telefon, are conturi active pe Facebook, Twitter, Linkedin, You Tube, chiar si Hi5 si retea wireless oriunde: la birou, acasa, in oras.
Utilizatorul de 15 ani, nascut in 1995, membru al generatiei Ipod si Google, s-a nascut intr-o familie dotata cu televizor cu 100 de canale si are Playstation, PC, CD, DVD, email to fax, telefon mobil. Primul contact cu Internetul a fost la varsta de 5-10 ani, iar astazi Internetul este pentru el „un fel de electricitate” (Doru Panaitescu). Nu prea face diferenta intre Google si browser, are 1000 de contacte cumulate in telefon si in retelele sociale, dar nu le cunoaste „in persoana”. Are conturi pe Yahoo, Facebook, Twitter, Linkedin, Hi5, YouTube si cauta wireless oriunde.
In construirea mesajelor si a strategiilor de comunicare, marketerii trebuie asadar sa actioneze diferit asupra celor trei generatii – este recomandarea lui Doru Panaitescu catre consultantii in comunicare si strategii media. In plus, trebuie sa anticipeze reactiile adverse sau raspunsul slab, prezentandu-le in avans managementului/clientului, sa integreze cu alte canale digitale, sa implice vanzarile in partea de mentenanta, sa obtina delegarea managementului pentru raspuns rapid, sa foloseasca integrat resursele de „social media” si sa exploateze potentialul viral.