El credea, de asemenea, ca este posibil sa se prevada tulburari si rascoale (cutremure?)ale pamantului de la revolutiile din corpurile ceresti, si nenumaratele evenimente care s-au dovedit cele mai exact adevarat.
Bardaesanes numit si Misionarul Sirian (154-222) a lasat un Dialog despre Soarta ceea ce pare a fi atitudinea crestina timpurie asupra astrologiei. Bardaesanes considera pragmatic ca: este evident ca nu exista o forta care actioneaza intre planete, ci acest lucru le-a fost dat de Dumnezeu si este, prin urmare, supusa vointei Lui, limitata de El, prin supunere fata de vointa libera pe de o parte, si alte forte naturale pe de alta parte.
Gnosticii, o miscare religioasa orientala, au jucat un rol important in crestinismul timpuriu, care sustine ca atunci cand Isus S-a inaltat la cer, dupa crucificare, el a schimbat influentele si chiar miscarile planetelor (perioadele de retrogradare) si care determina modul in care acestea duc la formarea unui suflet nou, controlat, a procesului de conceptie si formarea embrionului in uter si fiecare eveniment din viata, de la leagan pana la mormant. (De altfel, este interesant faptul ca in Evanghelia araba a copilariei, atribuita St James, Isus este astronom si asculta prelegerile preotilor din templu privind numarul de sfere si corpuri ceresti, dupa cum, de asemenea, intre ele sunt aspecte de trigon, patrate si sextil; miscarea progresiva a acestora si retrograda, de douazeci-sferturi si saizecimi ale lucrurilor si alte motive care nu au fost descoperite omului... )
Multi ganditori crestini au vazut astrologia ca pe o demonstratie a lui Dumnezeu care a conceput Universul. Recunoasterea - antologie de scrisori care ar fi fost scrise lui Iacob, frate lui Isus, de Clement din Roma, prieten si confident al Sf. Petru - o reprezinta planetele si stelele, stabilite in cer de catre Dumnezeu, pentru ca acestea ar putea fi un indiciu pentru lucruri din trecut, prezent si viitor, desi pentru a fi intelese de catre invatati acestia au studiat subiectul in profunzime. Avraam a fost una dintre acestea; fiind astrolog, el a fost capabil printr-un sistem logic privind miscarea stelelor pentru a recunoaste Creatorul, in timp ce ceilalti oameni erau in eroare si sa intelegem ca toate lucrurile sunt reglementate de catre Providenta.
Clement a dat numele celor doisprezece apostoli celor douasprezece luni ale anului pe care l-a numit Anul Domnului nostru. Planetele sunt admise pentru ca au influenta cand buna cand rea, poseda libertate de vointa si rezista, uneori, la dorintele noastre si, uneori, le cedeaza. Argumentele impotriva astrologiei sunt limitate la ideea ca nu exista Providenta si ca totul este intamplator, ca indiferent de geneza ea contine evenimente care se vor intampla. Dar pentru ganditorii epocii este de neconceput ca Dumnezeu sa creeze pacatul omului printr-o dispozitie rea a planetelor, iar apoi il pedepseasca pentru asta!
Origene, un crestin ortodox care a trait intre 185 si 253, precum si Celsus, filosoful care, in 176-180 a scris o apologie despre adevaratul Cuvant, o reactie anti-crestina, sustine ca astrologia este inevitabil implicata. Celsus a considerat ca greseala principala a multor crestini a fost practica negarii puterii planetelor, iar Origene a afirmat ca ideea de liber a fost demolata atata timp cat este acceptat faptul ca stelele erau fiinte rationale, atribuite de catre Dumnezeu, natiunilor de pe pamant. El a acceptat ca miscarile planetelor ar putea prezice evenimente, si a fost in special axat pe ideea ca o cometa este un semn, deoarece a anuntat nasterea lui Hristos dar, de asemenea, razboaie si dezastre naturale.
Tertulian, scriitor proto-crestin, nascut pe la 160 d.Hr., a sustinut ca astrologia ar fi fost adusa pe pamant de ingerii cazuti. ingerii care au trait in nori, foarte aproape de stele, au fost meteorologi excelenti. Cu toate acestea, crestinii ar face bine sa le respinga invataturile, in ciuda faptului ca magii erau astrologi. Evident, Tertulian a vazut in astrologie faptul extrem de ingrijorator ca astrologia in zilele noastre, intru adevar, trebuie sa trateze despre Hristos; este stiinta stelelor lui Hristos, nu a lui Saturn si Marte, si sustine ca horoscopul venirii lui Hristos ar trebui distrus.