Cu siguranta aproape nimanui nu-i place sa lucreze fara sa stie de ce o face, unde trebuie sa ajunga si cum. Bifarea unor succese, indeplinirea sarcinilor propuse sunt in sine surse de motivare pentru persoanele ambitioase si perseverente. Da acai in echipa déjà oameni de calitate si cauti doar sa maximizezi calitatea muncii lor, cadrul organizat si regulile te vor ajuta. Fara ele elanul se stinge, rezultatele se amana, iar justificarile sunt oricand la indemana.
Cunoaste-ti angajatii
In programul de lucru al fiecarui coordonator de echipa trebuie sa existe timp petrecut cu oamenii alaturi de care lucrezi. Interesul real pentru fiecare dintre ei te va ajuta mereu sa descoperi si sa pui in valoare resurse noi. Ce stil de lucru are unul sau altul dintre ei? Ce il intereseaza in activitatea pe care o are si mai ales ce il intereseaza inafara biroului? Ce apreciaza si dezaproba? Ce il motiveaza si ce prioritati are? Orice angajat care simte ca este sustinut, incurajat, inteles va avea un plus de motiv sa se implice chiar si atunci cand situatia nu este grozava.
Ofera feedback imediat
Indiferent ca tu esti cel catre care a trimis un rezultat sau nu, cauta sa acorzi feedback sincer pentru informatia sau lucrul respectiv. Fiecare actiune poate avea o parte oricat de mica de «bine» si oricand poti gasi si erori. Subliniaza ce este bun si merita pastrat si semnaleaza ce nu este adecvat prin sugestii ferme.
Ofera suport unde este cazul si acorda sansa ca persoana respectiva sa invete si sa aduca un rezultat si mai bun la o a doua incercare. Implica si alte persoane care beneficiaza de rezultatul actiunii angajatului tau. Ofera posibilitatea sa primeasca nemijlocit multumirile si laudele pentru un lucru bine facut, de la un client, furnizor, partener sau coleg dintr-un alt departament de exemplu.
Constientizeaza-ti propriul grad de motivare
Mai ales ca manager, propria reactie si atitudine fata de lucruri seteaza un model sau contra-model pentru echipa. Doresti sa vezi entuziasm de la oamenii tai? Ai grija sa oferi acelasi lucru. Doresti sa ii vezi preocupati de calitatea serviciului sau produsului oferit? Nu poti obtine asa ceva daca tu insuti nu te preocupi. Ce te motiveaza pe tine? – aceasta este prima intrebare pe care trebuie sa ti-om adresezi. Mai apoi poti cauta sa intelegi care sunt diversele tipuri de motivatie pe care oamenii din echipa ta le au si sa urmaresti cum anume se schimba ele in timp.
Trateaza pe fiecare egal in baza regulilor generale, dar apropie-te de fiecare diferit, asa cum prefera si reactioneaza mai bine.
Ioana Moholea
Project Manager
Perspective Group
Tel: (+40) 21 2119322