Nu mi se pare ca inclinatia spre fashion ar fi o preferinta superficiala, usor de catalogat, mai ales ca imbin partea activa cu cea contemplativa. Cu alte cuvinte, imi place mai mult sa privesc decat sa achizitionez. Mi se pare ca fashion-item-urile si prezentarea lor spun o poveste, genereaza o reactie. Asa am inceput sa le pictez. Lucrurile care ma inconjoara sau imaginile care-mi atrag atentia isi fac loc in lucrari.
Exista o tema, pe care o dezvolt de cativa ani, a reinterpretarii detaliilor din neoclasicismul francez sau din picturi consacrate. Incerc sa preiau si sa prelucrez ceea ce ma fascineaza din imaginile realiste, ca picturalitate, atmosfera, caracteristici tehnice. Sigur ca nu este singurul stil de a picta pe care-l apreciez, dar este cel in care am gasit primele indicii ale unei rezolvari picturale personale.
Atunci cand izolez un detaliu, el incepe sa aiba o noua relatie cu elementele din jur. Ma preocupa materialitatea obiectelor, senzatia pe care poate s-o dea pictura, duritatea sau transparenta. Am adunat multe imagini pe care as vrea sa le transform in lucrari, cu piese supradimensionate. Ceea ce m-a atras la elementele fashion, dincolo de faptul ca poti dori sa le porti, a fost acela ca ele deruleaza foarte rapid tipuri de imagine, mereu surprinzatoare. Partea de creatie si de interpretare a tendintelor face ca de cateva ori pe an sa poti vedea lucruri noi. Apar colectii complet diferite intr-o perioada scurta de timp. E un domeniu foarte alert, iar piesele trec prin toate curentele, de la structura minimalista la materialitate complicata.
Prezenta corpului sau a unui fragment e foarte expresiva in imaginea artistica, cu nenumarate variatii... Am observat ca multe din lucrarile mele contini maini, gesturi lente, un semn pe care-l recunosti. In alte picturi e prezenta sau absenta corpului, unde iar apare un “inlocuitor” al mainii - manusa.
Asa am ajuns in momentul acesta spre 2 directii – pictarea, amprenta unui corp prin hainele care-l alcatuiesc si pictarea mainii ca detaliu. In formatul fashion de pictorial, mana tine automat geanta, cu o varietate de gesturi ale unei persoane care pozeaza. Ce asociez mainii insa e un element compact, de tipul clutch sau plic, care transforma cele doua intr-un singur semn. Imi place sa privesc piesele de designer din exterior si sa-mi imaginez povestea care se poate construi in jurul posesoarei lor. Din punct de vedere plastic, mi-as dori sa repet un gest care poate avea un caracter atemporal.
Sper ca tema sa evolueze in mai multe directii, iar pe viitor as vrea sa va scriu despre picturile la care lucrez, despre expozitii, imagini si lucruri noi pe care sa le descoperim impreuna.
Ma bucur ca am avut ocazia sa particip cu lucrarile recente la 2 expozitii de grup:
Luna trecuta a avut loc expozitia “The Other Body/Celalalt Corp” la Victoria ArtCenter Bucuresti, proiect care reuneste un numar mare de artisti
“The Silk Exhibition: Presence, Affinity & Loss” poate fi vizitata pana pe 8 iunie la LC Foundation Bucuresti. O prezentare a lucrarilor la Senso TV Arte
[gallery:1315]