Daca vrei sa mergi cu placere la birou, e cazul sa nu te mai limitezi la posturile disponibile si sa cercetezi putin, sa iti extinzi reteaua de cunostinte si sa iti vinzi abilitatile cui trebuie, intr-un mod care sa iti aduca satisfactii majore.
CEO-ul Google avertizeaza: "Majoritatea joburilor, in viitor, vor fi..."
Iata 3 pasi pe care sa ii urmezi in incercarea de a crea propria pozitie in cadrul unei companii de succes, potrivit themuse.com:
1. Fa o lista cu angajatori de vis
Un loc de munca ideal presupune in primul rand sa lucrezi intr-un domeniu in care crezi, sa ai o misiune care te inspira si oportunitati care sa te ajute sa cresti, impreuna cu o echipa alaturi de care sa iti faca placere sa iti petreci timpul.
Asa ca e nevoie de putina munca de cercetare, astfel incat sa descoperi companiile care se incadreaza in tiparul de mai sus, chiar daca au sau nu posturi disponibile.
Intocmeste o lista cu 10-20 de potentiali angajatori si adauga coloane pentru departamentele in care ai putea sa lucrezi, contactele pe care le ai in domeniul respectiv si alte informatii care te-ar putea ajuta.
Apoi, pentru fiecare companie in parte, fa-ti temele si afla daca ar avea, realist vorbind, loc si pentru tine. Fii atenta la departamentele care sunt slab dezvoltate, dar si la cele care infloresc. Vezi ce companii au primit fonduri masive recent si sunt pregatite sa angajeze in mai multe departamente, fiindca se extind.
Gandeste-te care sunt oportunitatile care se potrivesc perfect abilitatilor tale si vezi daca reprezentantii companiei au luat masuri in acea directie sau nu. Daca nu, esti pe drumul cel bun, pentru ca le poti face o sugestie.
Tine minte ca exista companii mici, care nu sunt inca sigure ca pot plati inca un salariu pe un anumit domeniu, dar sunt dispuse sa primeasca pe cineva daca se arata candidatul potrivit, care dovedeste ca ar putea contribui la cresterea companiei.
Noteaza toate informatiile in tabelul intocmit, dupa care treci la pasul urmator.
2. Extinde-ti cercul de cunostinte
Poate cea mai puternica arma pe care o ai atunci cand vrei sa te angajezi pe un post care nu exista este reteaua de cunostinte, adica acei oameni care ar putea sti informatii din interior, care iti pot oferi ponturi care te-ar scoate din anonimat la interviu si, in cel mai bun caz, oameni care te pot recomanda.
Asa ca intinde-ti antenele pe LinkedIn, pe Facebook si nu numai, pentru a vedea daca nu cumva stii pe cineva care ar putea sa te ajute cu acest demers. Trimite un mesaj scurt si la obiect:
"Buna ziua! Cum merg lucrurile cu ...? Speram ca ati putea sa imi faceti o favoare. Sunt interesata sa iau legatura cu... pentru a afla mai multe despre departamentul de.... Mi-ar placea sa aflu daca abilitatile mele de... ar fi de folos in cadrul companiei. Daca nu este prea mare deranjul, ai putea sa ne faci cunostinta?"
Daca nu ai astfel de cunostinte, poti oricum sa contactezi in mod direct pe cineva care lucreaza deja pentru compania respectiva.
Inainte sa iei legatura cu persoana de contact din interior, trebuie sa treci la pasul urmator:
3. Pregateste un discurs impecabil
Cand incerci sa iti creezi propriul post in cadrul unei companii, trebuie sa te vinzi asa cum ai face cu orice alt produs sau serviciu pe care potentialul angajator nu il are inca. Cu alte cuvinte, trebuie sa ii arati celui care ia decizia ca daca investeste platindu-ti tie salariul, vei avea un impact masurabil asupra vanzarilor, achizitiilor, eficientei sau a unui alt element important din cadrul afacerii.
Asa ca ia-ti frumusel CV-ul, trece in revista realizarile care te diferentiaza de alti candidati si pregateste un discurs care dovedeste potentialului angajator cum il poate ajuta experienta ta.
Ai grija sa incluzi detalii despre companie si de ce vrei neaparat un loc in cadrul acesteia. Pasiunea ta trebuie sa reiasa in mod clar din discurs.
Daca ai reusit sa convingi si sa obtii un interviu, fii sigura ca esti la curent cu afacerea, cu industria si competitia companiei pentru care vrei sa lucrezi, dovedind astfel ca odata angajata vei fi gata de atac. Si fii sigura ca subliniezi suficient importanta pozitiei pe care o propui pentru succesul companiei. Explica in ce fel poate ajuta la sporirea eficientei, economisirea de fonduri sau la cresterea castigurilor.
Tine minte ca nu te vinzi doar drept persoana potrivita pentru acel job, ci mai degraba ca potential manager al unui intreg departament.
Citeste si:
Cum aplici legea atractiei in cautarea unui job
VIDEO! Cel mai dur job din lume: milioane de femei fac asta si nu sunt platite