Taylor Swift

Taylor Swift, principala opţiune a Barcelonei pentru a...

Citeste mai mult»
Gérard Depardieu

Gérard Depardieu riscă 18 luni de închisoare cu...

Citeste mai mult»
caju

De ce să alegi caju crud sau prăjit în dieta zilnică?

Citeste mai mult»
ciubar

Cât costă un ciubăr? Prețuri și variante disponibile

Citeste mai mult»
Owen Cooper

Owen Cooper, starul revelaţie din "Adolescence", a...

Citeste mai mult»
 Gérard Depardieu

Depardieu a negat la procesul său de la Paris că ar fi...

Citeste mai mult»
Laurent Lafitte

Laurent Lafitte, maestru de ceremonii la festival, la 9...

Citeste mai mult»
irinel

După o viață de lux, Irinel Columbeanu trăiește din 300...

Citeste mai mult»
cafea

Trucul neașteptat care intensifică aroma cafelei și...

Citeste mai mult»
Jeff Bezos și Lauren

Miliardarul Jeff Bezos și iubita lui, Lauren Sanchez, se...

Citeste mai mult»
 Gérard Depardieu

Actorul Gérard Depardieu apare luni în fața instaneței la...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney renunţă la filmele romantice

Citeste mai mult»
tiger

Tiger Woods anunţă că are o relaţie cu Vanessa, fosta...

Citeste mai mult»
Bella Ramsey

O actriță din „The Last of Us” a aflat în timpul...

Citeste mai mult»
cha

Prezentat ca ucigaș de copii, un norvegian a depus...

Citeste mai mult»
ado

"Adolescence", serialul britanic care le dă coşmaruri...

Citeste mai mult»
sampanie

Ce înseamnă o șampanie de calitate? Iată 4 sfaturi despre...

Citeste mai mult»
raivcu

Alimentele la care a renunțat Andreea Raicu după 15 ani:...

Citeste mai mult»
gheb

Ce pedeapsă a primit Gheboasă după ce a fost prins cu 1,5...

Citeste mai mult»
stormzy

Rapperul Stormzy va primi o diplomă onorifică de doctor...

Citeste mai mult»
Olivia Steer

Olivia Steer a pierdut procesul cu europarlamentarul care...

Citeste mai mult»
Dan Bordeianu

Dan Bordeianu a divorțat. A rupt tăcerea abia acum: „Sunt...

Citeste mai mult»
ai

Peste 400 de personalități de la Hollywood i-au cerut lui...

Citeste mai mult»
farduri

Ce culori pentru farduri sa alegi in primavara 2025?

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Noi dovezi despre moartea lui Gene Hackman şi a soţiei sale

Citeste mai mult»
Liam Payne

Fanii cântărețului Liam Payne îi dedică o bancă...

Citeste mai mult»
Kim Soo-hyun

Mai multe branduri au renunțat la contractele cu actorul...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Copiii lui Gene Hackman nu au fost incluşi în testamentul...

Citeste mai mult»
Émilie Dequenne

Actriţa belgiană Émilie Dequenne a murit la vârsta de 43...

Citeste mai mult»
Conan O'Brien

Comediantul Conan O'Brien va prezenta şi gala Oscar din 2026

Citeste mai mult»
Sean 'Diddy' Combs

Sean 'Diddy' Combs va trebui să răspundă la noi acuzații

Citeste mai mult»
Nikki Glaser

Nikki Glaser va fi din nou gazda galei de decernare a...

Citeste mai mult»
intrerupator

Ce tipuri de întrerupătoare sunt potrivite pentru...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla i-a scris o scrisoare lui Gisele Pelicot

Citeste mai mult»
obama

Soţii Obama sunt în discuţii pentru a co-produce un film...

Citeste mai mult»
Donatella Versace

Donatella Versace renunţă la funcţia de director creativ...

Citeste mai mult»
Cristina Bâtlan

Cristina Bâtlan a avut un an de coşmar. Fiul său a trecut...

Citeste mai mult»
peste

Consumul de pește, corelat cu o personalitate mai...

Citeste mai mult»
Marc

Portarul Marc-André ter Stegen dezminte că soţia sa l-a...

Citeste mai mult»
Céline Dion

Céline Dion îşi avertizează fanii cu privire la...

Citeste mai mult»

Cum au ajuns 100 de dolari la 10.000.000 de oameni

De în Cariera 1 oct 2009
Creativitatea, ideile geniale, pasiunea pentru ceea ce faci, experienta, planificarea minutioasa si oamenii sunt uneori singurele arme in lupta cu bugetele infime pentru realizarea unui proiect. Cu toate acestea poti sa faci o campanie care sa atinga zeci de milioane de oameni chiar si cu 100 de dolari. Nu crezi ca este posibil? Afla secretul intr-un interviu acordat Feminis.ro de "mama" lui Firmin, Oana Boca!
"Buna!
Numele meu este Firmin.

Multi m-ar caracteriza intr-un mod barbar, si anume drept "un sobolan". Nu-i contrazic, pot doar sa completez: "Sunt un sobolan devorator de carti!". Fireste, am si eu limitele mele, nu suport orice. Imi displac in mod special cartile cu si despre neamul rozatoarelor. Chestie de gust... In rest, citesc aproape orice. Sunt, daca vreti, un exemplu viu al faptului ca lectura te hraneste si te umanizeaza".  


Ce parere aveti despre mesajul de mai sus? Il cunosti pe Firmin? Nu? "Mama" lui Firmin, Oana Boca, director de imagine al Polirom ne spune cum a luat nastere personajul si cum a fost posibil realizarea unei campanii de promvarea a cititului cu numai 100 de dolari.

Cum v-a venit ideea de a face o astfel de campanie?
 
Sincer nu stiu cum mi-a venit ideea. Pur si simplu am vazut cartea, am citit-o si m-am gandit  ca se preteaza unui astfel de campanii. Farmecul aparte al personajul este, de asemenea, unul dintre motivele pentru care am decis sa initiez campania. La fel, pretul relativ mic al cartii (22,95 lei) - si deci accesibilitatea - a fost inca un argument in favoarea includerii romanului intr-o campanie de promovare a lecturii.
 
Cum ati dezvoltat campania? Care au fost principalele etapele pe care le-ati urmat?

In momentul in care am decis sa transform aparitia ei intr-un eveniment, cartea lui Sam Savage se vindea slab in tarile de limba anglo-saxona si bine in Spania, Germania si Franta. Am mizat, insa, pe cateva elemente, dintre care cel mai important este mesajul cartii, farmecul personajului principal si accesibilitatea acestei carti.

Am avut un scop clar, provocarea interesului pentru lectura in randul persoanelor active, utilizand si adaptand modalitati de promovare neconventionale, relativ noi pe piata autohtona de carte si obiective clare: sa determin minin 5.000 de persoane sa achizitioneze romanul Firmin, sa implic minim 15.000 de persoane in discutii despre Firmin si importanta lecturii, sa creez un orizont de asteptare cu privire la urmatorul roman semnat Sam Savage si sa consolidez imaginea colectiei "Biblioteca Polirom" si a editurii pe piata.

Care au fost canalele de comunicare si cum s-a desfasurat practic campania?

Campania s-a defasurat in online prin promo de guerilla pe Yahoo Messenger si bloguri culturale, concursuri online (pe portalurile culturale si de cultura urbana cele mai importante), publicatii online, e-mail,  in locatiile Centrului de Librarii Bucuresti (CLB), in lantul de cafenele Cafepedia (Bucuresti), in media, in strada prin stickere lipite in Bucuresti si insigne purtate de persoane influeunte din lumea culturii - in toata tara, dar si prin posta: scrisori, trimise in numele lui Firmin, catre persoanele influente din lumea culturala.
Din exeperiente dumenavoastra, ce ar trebui sa stie si alte companiile si chiar si edituri care se plang de buget redus si de criza si care se resemneaza fara sa faca nimic prin care sa iasa din situatia dificila?
 
In Romania, promovarea cartilor se face mai mult cu metodele PR-ului. Un editor investeste in promovare o parte din banii obtinuti din vanzarea de carte. Cum tirajul mediu pe piata autohtona de carte este de aproximativ 2.800 de exemplare, fondurile care revin promovarii sunt foarte mici. In ultimul an, insa, data fiind aparitia editiilor de kiosk, colaborarea editurilor cu ziarele centrale a devenit problematica, cotidienele avind drept tinta promovarea propriilor titluri. In acest context, gasirea unor noi canale de promovare se impunea. La fel conteaza, pasiunea pentru munca pe care o faci, exeperienta, cunosterea produsului.

In cultura salariile sunt foarte mici. De exemplu eu nici nu stiu care este concurenta mea de la alte edituri, pentru ca fluctuatia pe astfel de posturi: marketing si promovare este foarte mare. Iti permite sa migrezi spre mai multe domenii mult mai bine platite si se intampla foarte des acest lucru. Deci nu poti sa stai decat din pasiune pentru munca pe care o faci. La fel, este foarte important si experienta, nu stiu daca as fi reusit sa fac o astfel de campanie fara exeperienta de sase ani acumulata in aceasta pozitie. Conteaza foarte mult modul in care intelegi produsul si contextul general in care acesta este realizat. Creativitatea, desi importanta nu este suficienta daca nu este sustinuta de munca, pasiune si exeperienta.

Care au fost dificultati intampinate in timpul campaniei si cum ati trecut peste ele?

Au existat zile in care numarul celor care scriau e-mailuri sa ma intrebe despre Firmin depasea 50, iar unii dintre corespondenti aveau si cate 10 curiozitati legate de Firmin. Atunci a trebuit sa gasesc ajutor. Am apelat la sprijinul unor studenti, care au acceptat voluntariatul. Campania in librarii fusese stabilita cu un lant bucurestean, dar, cu trei zile inainte de a debuta proiectul, au izbucnit unele si in doua zile, a trebuit sa gasesc alt partener.

Care ai fost rezultate camanieie in care aiti investit 100 de dolari si care a reusit sa castige Silver Award for Excellence la Romanian PR Award?

Cu o investitie de doar 100 de dolari, s-au obtinut urmatoarele rezultate:
  • Campania de PR a generat 76 materiale de presa, inregistrand aproximativ 150.000 de cititori de presa scrisa si peste 10.000.000 vizitatori pentru online
  • 48 de persoane influente din lumea culturala romaneasca au purtat insigna cu Firmin
  • Peste 20 de bloggeri au initiat discutii despre Firmin si importanta lecturii
  • In ziua lansarii cartii, postul national de televiziune a dedicat trei emisiuni semnalarii acesteia, punind in discutie importanta lecturii
  • In timpul perioadei de teasing, pe adresa [email protected] au sosit 1.723 de mesaje
  • In timpul campaniei, traficul site-ului Editurii Polirom (editura cu cei mai multi vizitatori online, conform trafic.ro) s-a dublat
  • Pe perioada campaniei, traficul celui mai important blog de lecura -  terorista.ro - a crescut de trei ori
  • Dupa lansare, romanul Firmin a stat, timp de 16 saptamini in topul celor mai vindute carti pe polirom.ro
  • Interesul mass-media in jurul acestui subiect a continuat si dupa incheierea campaniei
Tag-uri: , , , , , , , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
31 mar