cuptor

Produsul alimentar surpriză care te ajută să scapi de...

Citeste mai mult»
Horia Brenciu

Cât cer vedetele pentru a oferi un eveniment privat...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Moartea cântărețului Liam Payne în Argentina. Acuzațiile...

Citeste mai mult»
mic dejun

De ce nu ar trebui să mâncați același mic dejun în...

Citeste mai mult»
Andrei

Dezvăluiri cutremurătoare despre moartea lui Andrei...

Citeste mai mult»
Gomez si Benny Blanco

Benny Blanco afirmă că este foarte speriat că Selena...

Citeste mai mult»
adela

Adela Popescu, confesiuni emoționante despre copilăria...

Citeste mai mult»
Nicole Kidman

Locuinţa lui Nicole Kidman şi Keith Urban din Los Angeles...

Citeste mai mult»
A$AP Rocky

Rapperul A$AP Rocky, găsit nevinovat într-un caz de...

Citeste mai mult»
caragea

Corina Caragea și-a câștigat primii bani la 15 ani. Ce...

Citeste mai mult»
 Kim Sae-ron

Actriţa sud-coreeană Kim Sae-ron a fost găsită moartă în...

Citeste mai mult»
shakira

Shakira a schimbat versurile melodiei „Don't Bother”...

Citeste mai mult»
Mihaela Bilic

Mâncarea pe care Mihaela Bilic o recomandă de cel puțin...

Citeste mai mult»
Brian Molko

Solistul trupei Placebo, inculpat în Italia. A numit-o pe...

Citeste mai mult»
Jay-Z

Plângerea prin care rapperul Jay-Z era acuzat de violarea...

Citeste mai mult»
shakira

Shakira şi-a anulat concertul de la Lima. Superstarul...

Citeste mai mult»
Kate si William Ziua Îndrăgostiților

Prințul William și Kate au marcat Ziua Sfântului Valentin...

Citeste mai mult»
Lars von Trier

Regizorul Lars von Trier a fost internat într-un centru...

Citeste mai mult»
Kevin Spacey

Noi acuzații de abuzuri sexuale aduse împotriva lui Kevin...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga va susține un mega-concert gratuit la Rio de...

Citeste mai mult»
madonna

Madonna, dezvăluiri despre aventura cu Michael Jackson....

Citeste mai mult»
shakira

Shakira şi-a început primul turneu mondial după şapte ani...

Citeste mai mult»
copil

Casa regală a Suediei a anunțat prenumele prințesei...

Citeste mai mult»
Harry

„Are suficiente probleme cu soția. Este groaznică”. Trump...

Citeste mai mult»
Andreea Marin

Andreea Marin a dezvăluit cum a slăbit 20 de kilograme:...

Citeste mai mult»
William si Kate

Prinţul William şi Kate nu vor participa la ceremonia...

Citeste mai mult»
inele

Cele mai dorite inele de logodnă în 2025

Citeste mai mult»
Kendrick

Kendrick Lamar a adus muzica hip-hop în centrul Super...

Citeste mai mult»
 Taylor Swift

Donald Trump a ironizat-o pe cântăreaţa Taylor Swift,...

Citeste mai mult»
Ed Sheeran

Ed Sheeran a cântat în stradă în India iar Poliţia i-a...

Citeste mai mult»
mark

Pentru actorul care l-a interpretat în 'The Social...

Citeste mai mult»
Karla Sofia Gascon

În urma controverselor, Karla Sofia Gascon anunță că 'va...

Citeste mai mult»
Kanye West

Kanye West anunţă că a fost diagnosticat cu autism

Citeste mai mult»
Sabato

Casa de modă Gucci se desparte de directorul său de...

Citeste mai mult»
Anna Wintour

Anna Wintour, redactor-șef al revistei Vogue, decorată cu...

Citeste mai mult»
BS

Black Sabbath anunţă un concert uriaş în oraşul natal...

Citeste mai mult»
sandra bullock

Sandra Bullock îşi avertizează fanii cu privire la...

Citeste mai mult»
bianca

Bianca Censori ar putea face închisoare din cauza...

Citeste mai mult»
Baldoni și Lively

Prima audiere în procesul dintre Justin Baldoni și Blake...

Citeste mai mult»
Travis si Taylor

Travis Kelce spune că trebuie să se inspire din energia...

Citeste mai mult»

Cum au ajuns 100 de dolari la 10.000.000 de oameni

De în Cariera 1 oct 2009
Creativitatea, ideile geniale, pasiunea pentru ceea ce faci, experienta, planificarea minutioasa si oamenii sunt uneori singurele arme in lupta cu bugetele infime pentru realizarea unui proiect. Cu toate acestea poti sa faci o campanie care sa atinga zeci de milioane de oameni chiar si cu 100 de dolari. Nu crezi ca este posibil? Afla secretul intr-un interviu acordat Feminis.ro de "mama" lui Firmin, Oana Boca!
"Buna!
Numele meu este Firmin.

Multi m-ar caracteriza intr-un mod barbar, si anume drept "un sobolan". Nu-i contrazic, pot doar sa completez: "Sunt un sobolan devorator de carti!". Fireste, am si eu limitele mele, nu suport orice. Imi displac in mod special cartile cu si despre neamul rozatoarelor. Chestie de gust... In rest, citesc aproape orice. Sunt, daca vreti, un exemplu viu al faptului ca lectura te hraneste si te umanizeaza".  


Ce parere aveti despre mesajul de mai sus? Il cunosti pe Firmin? Nu? "Mama" lui Firmin, Oana Boca, director de imagine al Polirom ne spune cum a luat nastere personajul si cum a fost posibil realizarea unei campanii de promvarea a cititului cu numai 100 de dolari.

Cum v-a venit ideea de a face o astfel de campanie?
 
Sincer nu stiu cum mi-a venit ideea. Pur si simplu am vazut cartea, am citit-o si m-am gandit  ca se preteaza unui astfel de campanii. Farmecul aparte al personajul este, de asemenea, unul dintre motivele pentru care am decis sa initiez campania. La fel, pretul relativ mic al cartii (22,95 lei) - si deci accesibilitatea - a fost inca un argument in favoarea includerii romanului intr-o campanie de promovare a lecturii.
 
Cum ati dezvoltat campania? Care au fost principalele etapele pe care le-ati urmat?

In momentul in care am decis sa transform aparitia ei intr-un eveniment, cartea lui Sam Savage se vindea slab in tarile de limba anglo-saxona si bine in Spania, Germania si Franta. Am mizat, insa, pe cateva elemente, dintre care cel mai important este mesajul cartii, farmecul personajului principal si accesibilitatea acestei carti.

Am avut un scop clar, provocarea interesului pentru lectura in randul persoanelor active, utilizand si adaptand modalitati de promovare neconventionale, relativ noi pe piata autohtona de carte si obiective clare: sa determin minin 5.000 de persoane sa achizitioneze romanul Firmin, sa implic minim 15.000 de persoane in discutii despre Firmin si importanta lecturii, sa creez un orizont de asteptare cu privire la urmatorul roman semnat Sam Savage si sa consolidez imaginea colectiei "Biblioteca Polirom" si a editurii pe piata.

Care au fost canalele de comunicare si cum s-a desfasurat practic campania?

Campania s-a defasurat in online prin promo de guerilla pe Yahoo Messenger si bloguri culturale, concursuri online (pe portalurile culturale si de cultura urbana cele mai importante), publicatii online, e-mail,  in locatiile Centrului de Librarii Bucuresti (CLB), in lantul de cafenele Cafepedia (Bucuresti), in media, in strada prin stickere lipite in Bucuresti si insigne purtate de persoane influeunte din lumea culturii - in toata tara, dar si prin posta: scrisori, trimise in numele lui Firmin, catre persoanele influente din lumea culturala.
Din exeperiente dumenavoastra, ce ar trebui sa stie si alte companiile si chiar si edituri care se plang de buget redus si de criza si care se resemneaza fara sa faca nimic prin care sa iasa din situatia dificila?
 
In Romania, promovarea cartilor se face mai mult cu metodele PR-ului. Un editor investeste in promovare o parte din banii obtinuti din vanzarea de carte. Cum tirajul mediu pe piata autohtona de carte este de aproximativ 2.800 de exemplare, fondurile care revin promovarii sunt foarte mici. In ultimul an, insa, data fiind aparitia editiilor de kiosk, colaborarea editurilor cu ziarele centrale a devenit problematica, cotidienele avind drept tinta promovarea propriilor titluri. In acest context, gasirea unor noi canale de promovare se impunea. La fel conteaza, pasiunea pentru munca pe care o faci, exeperienta, cunosterea produsului.

In cultura salariile sunt foarte mici. De exemplu eu nici nu stiu care este concurenta mea de la alte edituri, pentru ca fluctuatia pe astfel de posturi: marketing si promovare este foarte mare. Iti permite sa migrezi spre mai multe domenii mult mai bine platite si se intampla foarte des acest lucru. Deci nu poti sa stai decat din pasiune pentru munca pe care o faci. La fel, este foarte important si experienta, nu stiu daca as fi reusit sa fac o astfel de campanie fara exeperienta de sase ani acumulata in aceasta pozitie. Conteaza foarte mult modul in care intelegi produsul si contextul general in care acesta este realizat. Creativitatea, desi importanta nu este suficienta daca nu este sustinuta de munca, pasiune si exeperienta.

Care au fost dificultati intampinate in timpul campaniei si cum ati trecut peste ele?

Au existat zile in care numarul celor care scriau e-mailuri sa ma intrebe despre Firmin depasea 50, iar unii dintre corespondenti aveau si cate 10 curiozitati legate de Firmin. Atunci a trebuit sa gasesc ajutor. Am apelat la sprijinul unor studenti, care au acceptat voluntariatul. Campania in librarii fusese stabilita cu un lant bucurestean, dar, cu trei zile inainte de a debuta proiectul, au izbucnit unele si in doua zile, a trebuit sa gasesc alt partener.

Care ai fost rezultate camanieie in care aiti investit 100 de dolari si care a reusit sa castige Silver Award for Excellence la Romanian PR Award?

Cu o investitie de doar 100 de dolari, s-au obtinut urmatoarele rezultate:
  • Campania de PR a generat 76 materiale de presa, inregistrand aproximativ 150.000 de cititori de presa scrisa si peste 10.000.000 vizitatori pentru online
  • 48 de persoane influente din lumea culturala romaneasca au purtat insigna cu Firmin
  • Peste 20 de bloggeri au initiat discutii despre Firmin si importanta lecturii
  • In ziua lansarii cartii, postul national de televiziune a dedicat trei emisiuni semnalarii acesteia, punind in discutie importanta lecturii
  • In timpul perioadei de teasing, pe adresa [email protected] au sosit 1.723 de mesaje
  • In timpul campaniei, traficul site-ului Editurii Polirom (editura cu cei mai multi vizitatori online, conform trafic.ro) s-a dublat
  • Pe perioada campaniei, traficul celui mai important blog de lecura -  terorista.ro - a crescut de trei ori
  • Dupa lansare, romanul Firmin a stat, timp de 16 saptamini in topul celor mai vindute carti pe polirom.ro
  • Interesul mass-media in jurul acestui subiect a continuat si dupa incheierea campaniei
Tag-uri: , , , , , , , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
22 feb