Un studiu realizat recent de către Tara Marshall, Katharina Lefringhausen şi Nelli Ferenczi a avut ca scop descoperirea unor trăsături de personalitate în funcţie de activitatea de pe propriul cont de Facebook.
Cercetătorii au descoperit, în timpul studiului, că există postări al căror scop este atragerea atenţiei şi acceptarea, dar şi postări care doresc doar să informeze.
În urma studiului, specialiştii au descoperit o serie de tipare în rândul utilizatorilor de Facebook. Spre exemplu, oamenii cu probleme la capitolul stimă de sine au tendinţa de a îşi actualiza des informaţiile cu privire la viaţa sentimentală pe propriul cont al reţelei de socializare. Astfel, aceştia îşi apără în mod inconştient relaţia de către posibilele pericole.
Pe de altă parte, narcisiştii obişnuiesc să posteze pe Facebook fotografii cu ultimele lor achiziţii, fie că este vorba despre un telefon, o maşină sau chiar o casă. Astfel, aceştia doresc să atragă atenţia asupra propriei persoane. Tot narcisiştii postează şi update-uri despre dieta sănătoasă şi rutina de la sala de fitness.
Persoanele extrovertite au tendinţa de a posta pe Facebook lucruri legate de activităţile lor sociale.
Nevroticii cer în mediul online aprobarea pe care nu o primesc în viaţa reală.
Oamenii cu preocupări intelectuale folosesc Facebook-ul pentru a îşi face publice opiniile cu privire la evenimente de actualitate şi nu numai.