Pot avea surprize neplacute si la restaurantele cu preturi mari...?
Este intotdeauna interesant de a merge si de a cunoaste un nou restaurant fie ca este nou deschis in apropiere, fie ca suntem invitati la un restaurant pe care nu am avut ocazia sa-l cunoastem.
Cred insa ca fiecare prefera sa mearga la acele restaurante pe care le cunoaste bine si are incredere in ele, prin experienta proprie. Dar totusi vrem sa si aflam si daca merita sa ne „imprietenim” sau chiar sa devenim clienti fideli ai unui nou restaurant, mai ales daca pare a fi ceva pe placul nostru, fie ca ambianta, fie ca specialitati servite.
Profesorii mei mi-au transmis in acest sens niste reguli, pe care eu le aplic mereu, fiindca s-au dovedit a fi bune.
Cand merg la un restaurant necunoscut, ma duc mai intai in zona toaletelor, aceasta este cartea de vizita a oricarei unitati. Se spune ca asa de curat cum este acolo, asa este si in bucatarie.
Cel mai adesea, asa si este, fiindca inseamna ca seful de unitate pune mare pret pe respectarea regulilor de igiena.
Apoi, daca ma aflu pentru prima data intr-un restaurant necunoscut, nu mananc ceva ce este oricum problematic, de ex. preparate de peste, fructe de mare sau carne cruda, salate cu maioneza, creme din lapte etc., ce ar putea fi alterate prin pastrare necorespunzatoare.
Mai intai comand un meniu obisnuit, ceva ce presupune un timp de gatire clasic, ca sa fiu sigur ca totul este in ordine. Astfel pot constata cum se gateste, ce gust au preparatele, daca sunt proaspat pregatite sau daca cumva contin materii prime dubioase. Se vede dupa aspect, gust, miros.
Este recomandat ca atunci cand ceva nu va place sa refuzati sub un pretext oarecare sa mancati.
In timpul in care stati la masa, puteti observa si modul in care se serveste: cat timp dureaza pana se ia comanda, cum se comporta chelnerii, cum se adreseaza oaspetilor, cum aduc preparatele si cum le aseaza pe masa, daca vesela si tacamurile sunt curate, dar mai ales paharele si fata de masa.
Toate acestea va indica daca acolo lucreaza personal calificat sau nu, deci daca seful de unitate pune pret pe calitate. Daca este multa dezordine si nepolitete, desigur nu merita sa reveniti.
In ceea ce priveste siguranta alimentelor, se poate aprecia ca un restaurant plin de clienti (adica frecventat mereu de o clientela ce cunoaste deja restaurantul si il considera de increde) are de obicei mereu materii prime proaspete, fiindca se consuma in ritm adecvat si se face aprovizionare mereu noua.
Valabil mai ales in ceea ce priveste specialitatile casei, de aceea este recomandat sa comandati acestea la prima vizita.
Dupa ce ati ajuns la concluzia ca restaurantul este pe placul dvs., puteti sa experimentati si alte preparate, iar cu timpul veti afla si care sunt punctele forte ale bucatarului.
Aceste criterii de apreciere eu le aplic indiferent de categoria restaurantului!
Photo:Flickr.com