Potrivit oamenilor de știință, să lucrezi alături de oameni cu care te înțelegi este mult mai bine, motiv pentru care îți propunem să descoperi câteva reguli simple, pentru ca relațiile personale să îți afecteze cariera.
1. Prietenia și munca sunt compatibile
Din păcate, mulți proprietari de afaceri nu acordă o atenție semnificativă prieteniei în echipă sau chiar se tem de acest fenomen. Teama constă în faptul că „prietenii” vor lupta împotriva managerilor și a altor angajați, ceea ce va provoca certuri și va afecta negativ rezultatele muncii, potrivit relații.net.
De fapt, totul este exact invers: persoanele care lucrează împreună cu prietenii lor se disting nu numai printr-o comunicare bine coordonată, dar de asemenea, oferă în mod constant indicatori înalți ai productivității muncii!
2. Nu uitați de regulile prieteniei la locul de muncă
În ciuda avantajelor prieteniei „profesionale”, granițele dintre relațiile personale și cele de muncă tind adesea să se estompeze. Dacă tu și un coleg sunteți prieteni buni, atunci probabil că aveți subiecte de discuție mai mult decât suficiente. Puteți discuta despre un hobby, o vacanță planificată, un film senzațional. Cu toate acestea, merită să vă amintiți că este mai bine să lăsați conversațiile care nu au legătură cu munca în afara orelor de lucru sau în pauza de masă.
Nu trebuie să mergeți și în cealaltă extremă: în afara biroului merită să comunicați într-un mod prietenos și să nu discutați momentele de lucru.
3. Nu uitați de viața din afara biroului!
Relațiile cu colegii este doar una dintre sursele de prietenie pe care le ai. În orice ar trebui menținută moderarea, și în cazul muncii, de asemenea. Nu-ți dedica tot timpul liber exclusiv prieteniilor de lucru. Amintește-ți că există partenerii, rudele, prietenii de la universitate care de asemenea așteaptă atenția ta.