Atunci cand arati si te simti extraordinar si minunat, uneori pur si simplu simti nevoia sa impartasesti acest lucru cu lumea si cu prietenii tai prin intermediul unei fotografii care, in limbajul de specialitate, se numeste "selfie".
Iata definitia pozelor "selfies" pe care o da enciclipedia Wikipedia: o poza "selfie" este un tip de fotografie auto-portret, care de obicei este facuta cu un telefon cu camera video sau cu un aparat foto tinut in mana de persoana care isi face singura poza. In august 2013, termenul "selfie" a fost inclus in publicatia trimestriala Oxford Dictionaries Online, unde este definit ca "o fotografie pe care si-o face cineva si care este realizata, de obicei, cu un smartphone sau cu un webcam si care este apoi urcata pe retelele si site-urile de socializare". Pozele acestea sunt adesea asociate cu retelele sociale si cu serviciile de photo sharing, cum ar fi Twitter, Facebook, Instagram etc.
Dar, potrivit unor noi cercetari, daca vei inunda retelele de socializare pe care ai cont/profil cu prea multe auto-portrete narcisiste, acest lucru i-ar putea instraina/indeparta pe prietenii tai: cu cat mai frecvent o persoana posteaza poze cu ea insasi, cu atat mai putin apropiati de ea se vor simti colegii si amicii ei - potrivit unui studiu recent facut la Universitatea din Birmingham, Marea Britanie.
Efectele negative ale fotografiilor cu noi insine
Publicarea cu regularitate a fotografiilor pe reteaua de socializare Facebook, mai ales cele cu propria persoana (cat mai narcisiste), poate avea efecte negative asupra relatiilor din lumea reala, arata studiul realizat de cercetatorii britanici. "Acest lucru este valabil pentru anumite grupuri de «amici» din afara cercului de prieteni apropiati si rude care nu reactioneaza foarte bine la pozele publicate de utilizatori cu propria persoana", a explicat autorul studiului, cercetatorul David Houghton.
"Este important de retinut ca informatiile pe care le distribuim pe pagina personala de Facebook sunt vazute nu doar de prietenii apropiati, ci de diferite categorii de persoane, cum ar fi parteneri de afaceri, colegi, familie si cunoscuti, fiecare grup intelegand in mod diferit informatia pe care o publicam", a mai spus autorul studiului.
Citeste si: Smartphone-ul, cauza somnului neodihnitor
Cum ne afecteaza computerul sanatatea
Mihai Bendeac iti spune 3 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci in dormitor
Gafe care te pot costa cariera: 6 lucruri pe care sa NU le intrebi la interviu!
Facebook - dependenta secolului XXI
Culoarea care atrage barbatii in mediul online - Ghicesti care este?