Cum poti sa iti imbunatatesti sansele de a te bucura de cele mai bune servicii disponibile chiar si intr-un loc nou si necunoscut?
1) Fa-ti temele de acasa
Aparitia Internetului nu ne mai lasa nici o scuza pentru a fi neinformati. Inainte sa incepi impachetatul pentru a pleca in vacanta sau in calatorie de afaceri, informeaza-te despre acel loc si afla cat mai multe informastii de la localnici si de la cei care au mai calatorit acolo. Daca esti cazat la un anumit hotel, afla dinainte care sunt cele mai apropiate restaurante , centre de inchirieri masini etc.,care ofera cele mai bune preturi si servicii, pentru a nu mai pierde timpul cautandu-le odata ajuns acolo. Intereseaza-te, de asemenea in legatura cu furnizorii de servicii de calitate indoielnica si evita-i.
2) Calatoreste in extra-sezon
Unul dintre avantajele evidente ale calatoriilor in extra-sezon este pretul scazut al serviciilor. Dar mai mult decat atat, extra-sezon inseamna mai putini turisti, prin urmare mai putini clienti de care trebuie avut grija, adica vei avea parte de mai multa atentie, respectiv servicii mai bune oricand vei avea nevoie. Sa mergi in locatii populare in timpul sezonului inseamna sa te expuni la riscul de a sta la cozi, de a fi inscris pe liste de asteptare, si alte neplaceri ce pot stirbi din frumusetea calatoriei.
3) Fii foarte clar in legatura cu ceea ce iti doresti
Cand nu oferi informatii complete despre ceea ce iti doresti, s-ar putea sa nu ai parte de rezultatele sperate. Atunci cand rezervi o camera la hotel sau un bilet de avion spunei exact ce vrei si ce nu vrei. Cere exact ce vrei, decat sa spui politicos ”undeva frumos si confortabil”, pentru ca nu poti sti niciodata ce intelege celalalt prin asta. Deasemenea, fa o lista cu lucrurile pe care le vrei si una cu cele pe care nu le astepti de la un anumit serviciu. Comunica aceste lucruri agentului tau de turism, iar daca o anumita cerinta nu poate fi satisfacuta, vei sti din timp si vei putea sa te reorientezi.
4) Memoreaza numele
Majoritatea oamenilor nu acorda mare importanta acestui obicei, mai degraba tinem minte detaliile serviciilor dorite, dar nu si numele persoanelor ce ni le vor oferi. Este foarte important sa memoram numele, pentru ca este o forma de respect ce le arata oamenilor ca i-am tinut minte pe ei, nu doar serviciul pe care ni l au oferit. Cand esti intr –un hotel, adreseaza-te chelnerului sau oricaruia dintre membrii staff-ului pe numele mic, sigur iti vei atrage multa simpatie si atentie, respectiv servicii mai bune pe parcursul intregii sederi.