Exista persoane si persoane. Sunt cele care niciodata nu se spetesc muncind si sunt vesnic relaxate, mai sunt apoi si cele care par a fi tot timpul stresate ca nu termina la timp si cele care parca au timp pentru tot: munca, serviciu, familie, prieteni si…, oh,da! si pentru ele!
Vrei sa stii cum reusesc? Cu alte cuvinte, cum sa fii si tu de 3 ori femeie? Citeste si urmeaza sfaturile noastre si vei vedea ca situatia ta se va imbunatati considerabil.
Fa-ti un mini-orar zilnic
Inainte sa te apuci de treaba, realizeaza o lista cu tot ce ai de facut in ziua respectiva. Estimeaza cat ar dura sa termini fiecare din task-uri si incearca sa-ti respecti propriile termene limita. Astfel vei fi motivata sa le respecti si, s-ar putea, chiar sa termini mai devreme si sa ai putin timp pentru tine.
Vezi care iti sunt prioritatile
Dupa ce ti-ai facut mica lista zilnica, aranjeaza sarcinile dupa importanta si urgenta. Vei putea, in acest mod, sa respecti termenul limita al fiecareia si vei avea mai mult timp pentru sarcinile care nu sunt urgente. Nu uita sa le treci pe toate pe o agenda si, pe masura ce le termini, le poti bifa sau taia de pe lista. Vei avea mai multa forta de munca odata ce vezi ca lista se micsoreaza.
Programul trebuie sa fie personalizat
Nu te uita la ceilalti colegi care, inca de la prima ora, incep cu indatoririle cele mai dificile. Sau ca altul incepe cu task-urile mai usoare in timp ce-si soarbe cafeaua. Stabileste-ti propriul ritm, dupa ce te analizezi putin. Vezi care este cea mai productiva perioada a zilei pentru tine. Gandeste-te daca tu dai randament dimineata sau dupa-amiaza si programeaza-ti atunci indatoririle cele mai dificile.
Nu lasa pe maine ce poti face azi
Nu spune nimeni sa te incarci peste masura si sa stai pana noaptea la birou din exces de zel. Dar nici sa cazi in extrema cealalta nu e ok. Asadar, nu lasa lucrurile pe ultima suta de metri, pentru ca niciodata o urgenta nu vine anuntata. Situatiile care te impiedica sa-ti termini treaba trebuie, pe cat posibil, evitate. Este in avantajul tau sa lucrezi putin in avans, pentru a nu te incarca in mod inutil.
Citeste si:
Top 10 cele mai influente femei din lume
10 metode pentru a fi mai vesela la birou
Decalogul unei zile fericite la birou
Incearca sa fii realista
Evita sa-ti setezi idealuri prea inalte. Nici sa nu ai incredere in tine sau sa fii lensa nu e bine, asa ca seteaza-ti obiective realiste astfel incat sa le termini la timp. Asadar, nu-ti incarca inutil programul zilnic si organizeaza-ti sarcinile pe mai multe zile, daca este necesar. Incearca sa faci cat este omeneste posibil, pentru ca, pana la urma, conteaza calitatea, nu cantitatea.
Nu neglija pauzele
In caz ca ai foarte mult de munca, nu trebuie sa te alarmezi si sa lucrezi continuu. Dupa o perioada vei obosi si nu vei mai da randament, iar in aceasta situatie, cu siguranta nu vei termina totul la timp. Asadar, ai grija sa nu sari peste pauza de masa si incearca sa iei o pauza de 5 minute odata la o ora, o ora si jumatate. Fie ca doar ca te ridici de la birou, sau vorbesti la telefon sau asculti o melodie, sau iesi pana afara, psihicul tau are nevoie de o mica pauza pentru a da mai mult randament.
Incearca sa-ti pastrezi concentrarea
Este bine sa socializezi la birou, dar asta o poti face in pauze, nu in timpul programului, pentru ca s-ar putea sa-ti iesi din ritm. Incearca sa te "izolezi" putin de colegii care te tin de vorba. Nu e vorba sa devii solitara, dar poate ca respectiva colega este mai eficienta ca tine si isi termina treaba mai devreme, iar tu nu ar trebui sa stai si sa ii asculti glumele si povestirile, pentru ca vei pierde timp pretios.
Zambeste
In ultimul rand, nu uita sa zambesti in fiecare zi, chiar daca ai un program de lucru incarcat. Gandeste-te cum ar fi daca toti colegii de birou ar sta numai incruntati. Ar fi o atmosfera extrem de apasatoare si nu ai mai avea nici un chef sa lucrezi. Asa ca... zambeste!
Citeste si:
Top 10 cele mai influente femei din lume