Pentru cã perioada sarcinii, naºterea ºi primii ani de viaþã ai copilului aduc multe intrebari si multe temeri atat mamicilor cat si viitorilor tatici; Pentru ca nici o sarcina nu seamana cu alta si nici nu exista doi copii identici; Pentru cã viitoarele mamici si mãmicile au nevoie de “un prieten”, de sprijin din punct de vedere psihologic; Pentru ca bebeluºul are nevoie sa se nasca intr-o atmosfera calda si primitoare, multe dintre problemele copilului mic fiind o reflectare a problemelor mamei sau a problemelor familiei; Pentru cã de multe ori, naºterea unui copil poate aduce intrebari, temeri si modificãri în relaþia cu partenerul, cu proprii pãrinþi, cu rudele; Pentru cã naºterea unui copil influenþeazã trãirile ºi comportamentul altor copii existenþi în familie (fraþi sau surori mai mari). Rolul de mamã, chiar dacã este privit de multe ori ca un rol exclusiv social, are implicaþii psihologice inconºtiente. Mama reface într-un fel traseul relaþiei timpurii cu propria mamã, propria copilãrie ºi experienþele ei de când era micã. Astfel, aceastã perioadã poate fi foarte încãrcatã din punct de vedere emoþional, fãrã ca femeia sã-ºi dea seama de cauza stãrilor ei.A vorbi despre propria experienta si despre propria realitate, a exprima în cuvinte propriile temeri si îngrijorãri, a afla pãrerile altor mame, a formula întrebãri, este în acest context de mare ajutor pentru cã în acest mod viitoarele mame reuºesc sã descopere cauzele multor probleme ºi sã caute împreunã soluþii pentru ele.Exista in acest moment un grup de discutii si autocunoastere pentru femeile insarcinate. In cadrul acest grup se urmareste: exprimarea în cuvinte a propriilor temeri, dorinþe, planuri, speranþe legate de ce înseamna a fi mamã, legate de propriul copil ºi de modul în care mama îl percepe ºi îl simte; amintirea propriilor trãiri ºi nevoi din copilãrie; apropierea de starea bebeluºului ºi a copilului mic, învãþând sã înþelegem ºi sã descifrãm sensul reacþiilor lui; renuntarea la idei preconcepute în privinþa creºterii copiilor, la tiparele folosite în educaþie; descoperirea unor noi modalitãþi de comunicare ºi relaþionare cu propriul copil ºi cu ceilalþi membrii ai familiei
Catalina Hetel, psihoterapeut