NBC News l-a întrebat recent pe Michael Fazio, expert concierge și autor al cărții „Concierge Confidential”, cât de mulți oaspeți ai unui hotel pot obține de fapt o cameră mai bună, mai mare sau în care să li se schimbe mai des prosoapele și să primească mai multe consumabile. Fazio, care a lucrat la recepția New York’s Intercontinental Hotel timp de 7 ani, a explicat de ce politețea și momentul ales sunt foarte importante când vorbești cu personalul hotelier.
Cazează-te în zilele potrivite
Dacă vrei neapărat un upgrade, vei avea mai mult noroc în weekend, deoarece în restul săptămânii camerele sunt, în general, mai ocupate de cei care călătoresc în interes de serviciu, deci momentul perfect pentru a cere o îmbunătățire este vineri seară.
De asemenea, este mai bine să faci check-in-ul devreme, ca să ai mai multe opțiuni, pentru că spre seară camerele mai bune sunt deja ocupate. Ține cont și de faptul că de cele mai multe ori, curățenia în hoteluri are loc între orele 07:00 și 15:00 deci nu strică să ajungi înainte de ora 15 la check-in, pentru a prinde o cameră mai bună.
Intră în programele de fidelitate
Dacă faci deseori diverse călătorii, îți este util să te cazezi la același lanț hotelier și să intri în programul de fidelitate, pentru că primești gratuit diverse beneficii sau reduceri. Asigură-te că atunci când faci rezervarea sau măcar când te cazezi oferi și cardul de client fidel și nu-ți fie rușine să menționezi că ai un cupon de reducere, un card de fidelitate sau în ce calitate ești acolo.
Pe de altă parte, dacă faci o rezervare la un hotel la care nu ai mai fost niciodată este posibil să primești oricum ceva în plus, ca parte a strategiei de marketing a hotelului pentru a atrage clienți noi și recenzii pozitive.
Rezervă direct prin hotel
Cel mai bine este să faci rezervarea direct de pe site-ul hotelului, deoarece angajații hotelieri tind să nu fie atenți la cei care rezervă prin agențiile de voiaj ce oferă reduceri. Dacă site-ul este indisponibil, atunci rezervă o cameră sunând la numărul de telefon disponibil, pentru că adesea vor fi dispuși să îți ofere același preț ca la orice site partener, iar la check-in te vor ține mai ușor minte dacă ceri un upgrade.
Menționează că scrii recenzii
Orice angajat din industria hotelieră sau gastronomică îți poate spune că recenziile sunt dificil de controlat, dar dacă zici subtil că tu faci astfel de recenzii la tine pe site sau pe site-urile de specialitate, toată lumea se va purta mai frumos cu tine pentru a evita ca tu să faci reclamă proastă. Nu ar trebui să ameninți cu un review prost dacă nu îți fac upgrade cât poți întreba politicos la check-in de unde poți lua mai multe informații pentru ceea ce vrei să scrii.
În plus, ține minte că dacă chiar ai nevoie sau vrei o îmbunătățire o poți cere. Dacă nu ai camera la care te-ai fi așteptat sau perdeaua de duș este foarte murdară și alte asemenea inconveniente, atunci ești chiar îndreptățită să vorbești cu managerul, dar fi politicoasă tot timpul, deoarece această atitudine îți va face șederea mai plăcută.
Cum să primești o cameră mai bună la hotel
Merită să ceri un upgrade oriunde, fie că este vorba despre o masă mai bună la restaurant sau un loc în avion, dar când vine vorba despre hotel, aici întâmpini câteva dificultăți, deoarece nu poți exact să evaluezi ce camere se vor elibera de-a lungul șederii tale undeva și care anume ar fi mai bune.