Una din modalitatile de a relationa cu ceilalti este si folosirea platformelor online. Si pentru ca, in grupurile din care fac parte, exista persoane deosebite care isi dezvaluie experientele traite, mai ales in timpuri de criza, am adunat pentru voi, toti cei care vreti sa treceti cu bine aceasta perioada si sa mai faceti si bani din asta cateva insights-uri:
Sa gandim gigantic! Eram destul de obisnuiti cu conceptul "think big!", dar iata ca nu mai este de ajuns. Trebuie sa gandim mai mare de atat! Ca sa fim siguri ca rezistam pe piata si facem bani trebuie sa ne gandim ca vrem sa castigm de 10 ori mai mult decat anul trecut!
Cum am putea face asta? Daca ne-am adresat, de exemplu, populatiei unui oras, trebuie acum sa ne adresam catre 10 orase, daca ne-am promovat produsele si serviciile unui judet, ar trebui sa ne promovam in 10 judete, daca avem vanzari in toata tara ar trebui sa incepem sa gandim global. Rata de raspuns este un joc al probabilitatii, asa ca hai sa incepem sa lucram numai cu numere mari! Gigantice chiar!
Sa rupem in bucati planul de marketing sau de business si sa-l aruncam cat colo! Ce functiona acum 6 sau 18 luni nu va mai avea acelasi succes peste jumatate de an.
Chiar daca ai succes acum, arunca-l oricum pentru ca schimbarile care se intampla si se vor mai intampla sunt mari. Iesi din tiparul de gandire pe care l-ai folosit pana acum, uita-te cine o duce mai bine decat tine, copiaza cum face asta si incearca chiar sa faci lucrurile mai bine decat el.
Sa gasim ‚asul din maneca’ furnizorilor nostri. Si noi, si ei trebuie sa rezistam pe o asemenea piata si evident, vrem sa iesim si pe profit. Asadar, sa ne uitam la termenii creditelor, la termene de plata, la reduceri de pret si oferte speciale, anumite excusivitati pentru noi, la eventuale colaborari pe partea de marketing/ publicitate.
Sa cautam fara incetare ceea ce isi doreste clientul. De cele mai multe ori clientul chiar stie ce vrea. Sa facem intalniri one-on-one, sa initiem discutii de grup si interviuri, sa lansam concursuri. Urmatorul tau mare succes poate fi indeplinirea nevoii clientului care nu si-a gasit inca o rezolvare. Ar trebui sa nu ne oprim niciodata din cautari; daca nu gasim, se pare ca nu am cautat suficient!
La fel, sa cautam de ce prospectii nu cumpara de la noi. De vreme ce pentru o nevoie ei isi indreapta atentia catre alt furnizor, trebuie neaparat sa stim de ce au facut asta, pentru ca data viitoare sa indreptam.
Sa facem aliante. Este necesar acum mai mult ca oricand sa avem parteneri de valoare. Sa ne construim "power team-uri" si, folosind puterea acestora, sa devenim in ochii potentialilor clienti mult mai valorosi decat daca am merge singuri.
Ar trebui sa uitam de publicitatea "safe" din trecut. Cu o astfel de promovare avem sanse sa devenim ‚,aproape invizibili."Acum functioneaza foarte bine ‚world of mouth’ si ar trebui sa ne infrangem temerile si sa facem ceva "dramatic" astfel incat lumea sa afle despre noi.
Sa folosim PR-ul mai mult ca oricand, sa folosim orice prilej si sa ne facem mai vizibili, cat de mult si in cat mai multe locuri.
Poate ca prospectii nu ne vad pentru ca literalmente nu ne vad. Un exemplu ar putea fi: ambalajul nou! Am putea sa tinem cont de noile trenduri si sa ne schimbam un pic imaginea produselor sau serviciilor noastre. Si astfel, sa devenim mai vizibili!
Afaceri profitabile!