Samuel Le Torrillec

Samuel Le Torrillec, cunoscut bucătar-șef francez, prins...

Citeste mai mult»
Rich Homie Quan

Rapperul american Rich Homie Quan a murit la 34 de ani

Citeste mai mult»
Linkin Park

Linkin Park îşi prezintă noua solistă şi anunţă un album...

Citeste mai mult»
 Elena Merișoreanu

Ce pensii au vedetele din România după recalculare. Suma...

Citeste mai mult»
vaccin

Un vaccin dezvoltat de Moderna a furnizat rezultate...

Citeste mai mult»
Elton John

Elton John a rămas cu ”vedere limitată” la un ochi în...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Testamentul actorului Alain Delon a fost trimis celor...

Citeste mai mult»
Brian May

Chitaristul Brian May anunţă că a suferit ''un accident...

Citeste mai mult»
Bora Djordjevic

Bora Djordjevic, o legendă a muzicii rock iugoslave, a...

Citeste mai mult»
barbat

Un bărbat din Virginia câştigă un milion de dolari la...

Citeste mai mult»
sofia

Prinţesa Sofia a Suediei este însărcinată pentru a patra...

Citeste mai mult»
Claude Lelouch

Pensionarea nu este o opţiune pentru Claude Lelouch, un...

Citeste mai mult»
Martha Louise s-a căsătorit

O prinţesă norvegiană şi un şaman american s-au căsătorit...

Citeste mai mult»
Chidimma Adetshina

Respinsă în ţara ei, o tânără din Africa de Sud a...

Citeste mai mult»
Nicole Kidman

Nicole Kidman s-a simţit expusă şi vulnerabilă după...

Citeste mai mult»
cave

Nick Cave lansează vineri un nou album de studio, "Wild God"

Citeste mai mult»
luciu

Nicoleta Luciu, apariție controversată în mediul online:...

Citeste mai mult»
vunk

Trupa Vunk și Lidia Buble au lansat piesa „Bumerang”, o...

Citeste mai mult»
sunatoare

Cât de periculoasă poate fi sunătoarea. Avertismentul...

Citeste mai mult»
abba

Grupul ABBA i-a cerut lui Donald Trump să nu îi mai...

Citeste mai mult»
daniel

Daniel Sancho Bronchalo, cunoscut chef şi fiu al unor...

Citeste mai mult»

Cei mai mari duşmani ai pielii noastre sunt zahărul şi...

Citeste mai mult»
Mariah Carey

Ultima dorință a surorii cântăreței Mariah Carey. Alison...

Citeste mai mult»
festival

Festivalul Internaţional de Film de la Veneţia începe...

Citeste mai mult»
ochelari

Ce rame de ochelari se poartă în 2024: Ghid de stil...

Citeste mai mult»
angajati_zodie

Australienii au primit dreptul să își ignore șefii în...

Citeste mai mult»
avc

Ce trebuie să mănânci pentru a te feri de AVC sau pentru...

Citeste mai mult»
Elvis Presley

Bijuterii ale cântăreţului Elvis Presley, scoase la...

Citeste mai mult»
Mariah Carey

Mariah Carey a confirmat moartea mamei şi surorii sale în...

Citeste mai mult»
oasis

Fraţii Gallagher alimentează speculaţiile cu privire la o...

Citeste mai mult»
Justin Bieber şi Hailey Bieber

Justin Bieber şi Hailey Bieber au devenit părinţi pentru...

Citeste mai mult»
chris ed

Actorul Chris Hemsworth, invitatul surpriză la Bucureşti...

Citeste mai mult»
mic dejun

Ce se întâmplă în corpul tău dacă sari peste micul-dejun...

Citeste mai mult»
Liviu si Anda Calin

Liviu Vârciu și Anda Călin s-au căsătorit după opt ani de...

Citeste mai mult»
 Gérard Depardieu

Parchetul din Paris cere ca Gérard Depardieu să fie...

Citeste mai mult»
dana marijuana

Cântăreaţa Dana Marijuana a fost testată pozitiv pentru...

Citeste mai mult»
Meg Ryan

Meg Ryan a primit un premiu onorific la Festivalul de...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift a fost cuprinsă de frică şi de vinovăţie...

Citeste mai mult»
affleck

Actriţa Jennifer Lopez cere divorţul de Ben Affleck la un...

Citeste mai mult»
Alain Delon

Alain Delon va fi înmormântat sâmbătă la Douchy

Citeste mai mult»

Cum sa te porti atunci cand esti nou angajata?

De în Cariera 9 mai 2008
Tocmai ti-ai schimbat job-ul. Ai parte de un colectiv nou in care bineinteles ca iti doresti sa te integrezi cat mai repede. Ce este bine sa faci si ce ar fi de preferat sa eviti atunci cand te afli in postura de nou angajata?
Despre toate aceste lucruri am stat de vorba cu Alexandra Georgescu, Nextep Program Manager la Human Invest. Pentru inceput, ea ne-a povestit o intamplare haioasa pe care a trait-o atunci cand abia se angajase. „O intamplare foarte nostima pe care am trait-o a fost intr-un colectiv in care, in prima saptamana, am petrecut mai mult timp alaturi de o colega pentru ca o cunoscusem anterior. Dupa nici trei zile m-am trezit insistent invitata la cafea de doi dintre colegii mei. Le-am spus ca sunt intr-o relatie si nu sunt interesata de subiect. Am ramas insa usor mirata de insistenta si siguranta lor in a-mi face propunerea pana intr-o zi cand, vorbind cu alta colega mi-a ‚dezvaluit' misterul: ‚partenera' mea din primele zile de lucru tocmai era subiectul unor barfe foarte aprinse fiind deja la al treilea prieten din departament si implicit, noii colegi au crezut ca ‚cine se aseamana se aduna'." Ca nou angajata, este de preferat sa eviti astfel de situatii, asa ca te invit in continuare sa citesti cateva tips-uri ce sunt convinsa ca iti vor fi de folos.

Tips & tricks

„Cate ‚bordeie' atatea obiceie, spune un vechi proverb romanesc. Ei bine, cand vorbim despre un nou loc de munca lucrurile sunt destul de asemanatoare!", spune Alexandra Gerogescu.

Ea a identificat pentru tine o serie de lucruri pe care ar trebui sa le faci si altele pe care sa nu le faci la un nou loc de munca.

1. Asigura-te ca intelegi cat mai bine care sunt persoanele cu care vei relationa si care este rolul lor fata de tine: cine este managerul tau direct, daca mai exista alte proiecte in care esti implicata si cine le conduce, cine este persoana care te poate orienta cel mai bine legat de facilitatile biroului, „drepturile si obligatiile" tale. Poate este vorba de cineva de la Resurse Umane sau poate ai nevoie sa ceri ajutorul cuiva mai vechi din echipa ta.

2. Incearca sa intelegi cat mai clar ce se cere de la tine si cere instructiuni cat mai precise la inceput despre cum se asteapta sa iti duci la indeplinire sarcinile. Vei constata ca, desi esti foarte plina de entuziasm, de multe ori iti dai seama prea tarziu ca nu iti este clar ceva sau chiar esti corectata destul de drastic pentru ca nu ai facut lucrurile „asa cum trebuie facute". Nu te astepta sa primesti de la ceilalti toate detaliile ci incearca tu sa te asiguri ca le-ai obtinut!

3. Asigura-te ca intelegi regulile legate de conduita si tinuta la birou si ia-le in considerare. Intr-o organizatie foarte informala va fi ciudat daca insisti sa apari in deux-piece si tocuri zilnic, la fel cum intr-o organizatie formala este neplacut daca raspunzi la telefon cu „Alo?" in loc de „Buna ziua, departamentul de marketing!". Imi amintesc cum la noi a fost foarte amuzant cand o noua colega se adresa cu „Doamna Georgescu" si i-am explicat rapid ca nu e cazul. Stiu insa organizatii in care ar fi inacceptabil sa iti strigi seful „Costel, nu te supara!"

4. Incearca sa observi care este rolul fiecarei persoane de la tine din echipa: care sunt colegii mai vechi care te pot ajuta cu informatii si iti pot povesti „cum stau lucrurile pe la noi", cine sunt persoanele cheie care te pot ajuta cu diverse aspecte „administrative". Am invatat ca a avea o relatie excelenta cu cei de la receptie iti poate asigura livrarea tuturor plicurilor si primirea fara probleme a tuturor apelurilor. Ca o relatie buna cu cei care asigura paza parcarii inseamna un loc pus deoparte sau ajutor pretios in a gasi unul. Relatiile umane de calitate sunt mereu surse de energie si putere indiferent de rolul tau!

5. Mai ales la inceput, concentreaza-te in a asigura un echilibru intre concentrarea pe sarcinile tale si concentrarea pe relatiile cu cei din jur. Nu iti doresti sa fi considerata „anti-sociala" sau „lipita de calculator", dar nici pusa pe pierdut timpul in loc de munca!

6. Fii punctuala si respecta promisiunile facute! Iar daca faci vreo greseala, ceea ce este inevitabil, recunoaste-ti si asuma-ti greseala! Fa in mod vizibil insa eforturi pentru a invata, a progresa si a aduce o contributie echipei din care faci parte!7. Nu sta ascunsa la biroul tau prefacandu-te ca lucrezi chiar si cand nu ai nimic e facut. Mai bine incearca sa vezi daca poti ajuta cu ceva - pe oricine - daca poti primi recomandari despre ce ai putea citi ca sa afli mai multe despre firma, departament, zona ta profesionala. Nu e in regula sa pari inabordabila si preocupata doar pentru a „da bine". Mai devreme sau mai tarziu va fi clar ca esti pe messenger sau faci shopping on-line pentru ca... nu „produci" de fapt, nimic. Consecintele sunt etichete de neseriozitate si prefacatorie care nu sunt flatante.

8. Nu vorbi la telefon in gura mare in mijlocul biroului despre lucruri personale. Poti raspunde la telefoane personale, cu siguranta, dar pe un ton mai jos sau intr-un loc in afara zonei de lucru. Va dati seama ce „tare" a fost sa aud o conversatie la un moment dat: „Si nu te-ai dus la el acasa? Eu m-as fi dus, n-as fi stat pe ganduri!" la 10 dimineata intr-o luni.

9. Nu barfi pe nimeni din jurul tau pana nu ajungi sa ii cunosti pe ceilalti mai bine si ei pe tine la randul lor! Chiar daca e cea mai tare barfa si e din surse sigure, asta nu iti va creste „cota", ci poate doar reputatia de „gura-sparta" si ii va face pe colegi sa evite sa mai povesteasca prea multe de fata cu tine. De asemenea, nu deveni „turnatoarea" echipei. Daca afli de la colegi lucruri, nu fugi repede la superiori sa le spui sperand sa castigi puncte. Pentru a da feed-back despre echipa ta mai sus, e in primul rand nevoie sa fii integrata in colectiv si sa iti asumi si tu feed-back-ul pe care il dai!

10. Nu incerca sa iti impui obiceiuri care nu sunt practicate in grupul din care faci parte! „La fostul meu loc de munca noi lucram cu muzica in birou!" Chiar daca e poate o idee buna, gandeste-te ca la inceput tu esti un fel de musafir care trebuie sa respecte „gazdele". In timp, vei deveni si tu „gazda" si vei putea din ce in ce mai mult sa influentezi grupul intr-o directie sau alta. Fii flexibila si deschisa la modul lor de lucru!

11. Nu te preface insa ca esti ok cu orice tip de tratament si comportament din partea colegilor. Daca te deranjeaza ceva, incearca sa vorbesti personal cu cel/cea in cauza si sa ii explici ce anume si de ce te-a derajat. Asta te ajuta sa te faci inteleasa si ii ajuta pe colegi sa afle mai multe despre cine esti tu! Un coleg de-al meu a avut curajul sa-i spuna unei colege ca prefera sa il abordeze direct si deschis si ca nu e nevoie de „chit-chat" ca sa ii poata cere ajutorul!

12. Mai ales la inceput, nu fi partinitoare! Nu alege „taberele" din prima zi! Incearca sa afli cat mai multe si mai ales fa-ti treaba bine! Cu timpul iti vei da seama cu cine lucrezi bine, cu cine te intelegi mai bine si vei fi libera sa faci aceste alegeri fara riscul de a fi etichetata drept „catelusul sefului", „prietena barfitoarei" sau „cucerirea colegului" din prima zi.

Acum stii ce ai de facut. Nu-ti ramane decat sa urmezi sfaturile Alexandrei si sa te integrezi cat mai repede in noul colectiv!
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
08 sep