Michelle Trachtenberg

Actriţa americană Michelle Trachtenberg a murit din cauza...

Citeste mai mult»
a

The Who s-a despărţit de bateristul Zak Starkey din cauza...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney explică de ce i-a cerut lui Joe Biden să...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Harvey Weinstein, rejudecat la New York

Citeste mai mult»
Harry

Harry și Charles rămân 'distanți', conform unor surse

Citeste mai mult»
gene

Înainte de moartea sa, soția lui Hackman a căutat...

Citeste mai mult»
ceas

Un ceas de buzunar care a aparținut unui pasager de pe...

Citeste mai mult»
capsula

Capsula Blue Origin cu cele şase femei vedetă la bord,...

Citeste mai mult»
Johnny Depp

Johnny Depp şi Penelope Cruz, în thrillerul „Day Drinker”...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Proprietatea lui Gene Hackman a fost infestată de...

Citeste mai mult»
ciocolata

Cât de sănătoasă este ciocolata neagră. Iată ce spun...

Citeste mai mult»
Katy Perry

Blue Origin a încheiat cu succes zborul spațial la care...

Citeste mai mult»
Sean „Diddy” Combs

Avocaţii lui Sean „Diddy” Combs vor să cunoască opiniile...

Citeste mai mult»
bebelus

O femeie a născut copilul unui alt cuplu după ce o...

Citeste mai mult»
eric

Eric Dane, actorul din "Euphoria" şi "Grey's Anatomy",...

Citeste mai mult»
Val Kilmer

Cauza oficială a morţii actorului Val Kilmer, starul din...

Citeste mai mult»
Jennifer Lopez

Kazahstanul se așteaptă la încasări de 12 milioane de...

Citeste mai mult»
anjelica

Actrița Anjelica Huston dezvăluie că a trecut printr-o...

Citeste mai mult»
Michelle Obama

Michelle Obama a vorbit într-un podcast despre zvonurile...

Citeste mai mult»
william

Prințul William și-a angajat avocații care au ajutat-o pe...

Citeste mai mult»
vandici

Ilinca Vandici a ales să acorde o nouă șansă iubirii,...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla și-a celebrat aniversarea căsătoriei cu...

Citeste mai mult»
Jennifer Lopez

Jennifer Lopez a inclus România în turneul ei „Up All...

Citeste mai mult»
paul

Paul Schrader, scenaristul filmului "Taxi Driver", acuzat...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Ducesa de Sussex s-a confruntat cu complicații medicale...

Citeste mai mult»
Robert de Niro

Robert De Niro va primi Palme d'Or-ul onorific al...

Citeste mai mult»
Michael Schumacher

Michael Schumacher a devenit bunic pentru prima oară....

Citeste mai mult»
Maya

O româncă a uimit juriul Britain's Got Talent cu...

Citeste mai mult»
Eminem

Eminem a devenit bunic. Fiica rapperului, Hailie Jade...

Citeste mai mult»
mark

Zuckerberg și-a cumpărat o vilă în Washington. Suma...

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Tom Cruise i-a adus joi un omagiu lui Val Kilmer, rivalul...

Citeste mai mult»
Russell Brand

Russell Brand a fost pus sub acuzare pentru viol de...

Citeste mai mult»
alexandra stan

Alexandra Stan, după ce a fost surprinsă cu noul iubit:...

Citeste mai mult»
dana nalbaru bebe

Dana Nălbaru, deranjată de agitația dintr-un oraș: „Abia...

Citeste mai mult»
 Daniel Craig

Producţia următorului film „James Bond” începe la Londra:...

Citeste mai mult»
Val

Val Kilmer, starul de cinema care i-a interpretat pe...

Citeste mai mult»
Ioana Pavelescu

Actriţa Ioana Pavelescu, recompensată cu Premiul pentru...

Citeste mai mult»
indulcitori

De ce sunt periculoși îndulcitorii artificiali

Citeste mai mult»
telefon

Interzicerea telefoanelor nu le oferă copiilor o relație...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Un judecător a interzis publicarea fotografiilor cu...

Citeste mai mult»

Cum sa te porti atunci cand esti nou angajata?

De în Cariera 9 mai 2008
Tocmai ti-ai schimbat job-ul. Ai parte de un colectiv nou in care bineinteles ca iti doresti sa te integrezi cat mai repede. Ce este bine sa faci si ce ar fi de preferat sa eviti atunci cand te afli in postura de nou angajata?
Despre toate aceste lucruri am stat de vorba cu Alexandra Georgescu, Nextep Program Manager la Human Invest. Pentru inceput, ea ne-a povestit o intamplare haioasa pe care a trait-o atunci cand abia se angajase. „O intamplare foarte nostima pe care am trait-o a fost intr-un colectiv in care, in prima saptamana, am petrecut mai mult timp alaturi de o colega pentru ca o cunoscusem anterior. Dupa nici trei zile m-am trezit insistent invitata la cafea de doi dintre colegii mei. Le-am spus ca sunt intr-o relatie si nu sunt interesata de subiect. Am ramas insa usor mirata de insistenta si siguranta lor in a-mi face propunerea pana intr-o zi cand, vorbind cu alta colega mi-a ‚dezvaluit' misterul: ‚partenera' mea din primele zile de lucru tocmai era subiectul unor barfe foarte aprinse fiind deja la al treilea prieten din departament si implicit, noii colegi au crezut ca ‚cine se aseamana se aduna'." Ca nou angajata, este de preferat sa eviti astfel de situatii, asa ca te invit in continuare sa citesti cateva tips-uri ce sunt convinsa ca iti vor fi de folos.

Tips & tricks

„Cate ‚bordeie' atatea obiceie, spune un vechi proverb romanesc. Ei bine, cand vorbim despre un nou loc de munca lucrurile sunt destul de asemanatoare!", spune Alexandra Gerogescu.

Ea a identificat pentru tine o serie de lucruri pe care ar trebui sa le faci si altele pe care sa nu le faci la un nou loc de munca.

1. Asigura-te ca intelegi cat mai bine care sunt persoanele cu care vei relationa si care este rolul lor fata de tine: cine este managerul tau direct, daca mai exista alte proiecte in care esti implicata si cine le conduce, cine este persoana care te poate orienta cel mai bine legat de facilitatile biroului, „drepturile si obligatiile" tale. Poate este vorba de cineva de la Resurse Umane sau poate ai nevoie sa ceri ajutorul cuiva mai vechi din echipa ta.

2. Incearca sa intelegi cat mai clar ce se cere de la tine si cere instructiuni cat mai precise la inceput despre cum se asteapta sa iti duci la indeplinire sarcinile. Vei constata ca, desi esti foarte plina de entuziasm, de multe ori iti dai seama prea tarziu ca nu iti este clar ceva sau chiar esti corectata destul de drastic pentru ca nu ai facut lucrurile „asa cum trebuie facute". Nu te astepta sa primesti de la ceilalti toate detaliile ci incearca tu sa te asiguri ca le-ai obtinut!

3. Asigura-te ca intelegi regulile legate de conduita si tinuta la birou si ia-le in considerare. Intr-o organizatie foarte informala va fi ciudat daca insisti sa apari in deux-piece si tocuri zilnic, la fel cum intr-o organizatie formala este neplacut daca raspunzi la telefon cu „Alo?" in loc de „Buna ziua, departamentul de marketing!". Imi amintesc cum la noi a fost foarte amuzant cand o noua colega se adresa cu „Doamna Georgescu" si i-am explicat rapid ca nu e cazul. Stiu insa organizatii in care ar fi inacceptabil sa iti strigi seful „Costel, nu te supara!"

4. Incearca sa observi care este rolul fiecarei persoane de la tine din echipa: care sunt colegii mai vechi care te pot ajuta cu informatii si iti pot povesti „cum stau lucrurile pe la noi", cine sunt persoanele cheie care te pot ajuta cu diverse aspecte „administrative". Am invatat ca a avea o relatie excelenta cu cei de la receptie iti poate asigura livrarea tuturor plicurilor si primirea fara probleme a tuturor apelurilor. Ca o relatie buna cu cei care asigura paza parcarii inseamna un loc pus deoparte sau ajutor pretios in a gasi unul. Relatiile umane de calitate sunt mereu surse de energie si putere indiferent de rolul tau!

5. Mai ales la inceput, concentreaza-te in a asigura un echilibru intre concentrarea pe sarcinile tale si concentrarea pe relatiile cu cei din jur. Nu iti doresti sa fi considerata „anti-sociala" sau „lipita de calculator", dar nici pusa pe pierdut timpul in loc de munca!

6. Fii punctuala si respecta promisiunile facute! Iar daca faci vreo greseala, ceea ce este inevitabil, recunoaste-ti si asuma-ti greseala! Fa in mod vizibil insa eforturi pentru a invata, a progresa si a aduce o contributie echipei din care faci parte!7. Nu sta ascunsa la biroul tau prefacandu-te ca lucrezi chiar si cand nu ai nimic e facut. Mai bine incearca sa vezi daca poti ajuta cu ceva - pe oricine - daca poti primi recomandari despre ce ai putea citi ca sa afli mai multe despre firma, departament, zona ta profesionala. Nu e in regula sa pari inabordabila si preocupata doar pentru a „da bine". Mai devreme sau mai tarziu va fi clar ca esti pe messenger sau faci shopping on-line pentru ca... nu „produci" de fapt, nimic. Consecintele sunt etichete de neseriozitate si prefacatorie care nu sunt flatante.

8. Nu vorbi la telefon in gura mare in mijlocul biroului despre lucruri personale. Poti raspunde la telefoane personale, cu siguranta, dar pe un ton mai jos sau intr-un loc in afara zonei de lucru. Va dati seama ce „tare" a fost sa aud o conversatie la un moment dat: „Si nu te-ai dus la el acasa? Eu m-as fi dus, n-as fi stat pe ganduri!" la 10 dimineata intr-o luni.

9. Nu barfi pe nimeni din jurul tau pana nu ajungi sa ii cunosti pe ceilalti mai bine si ei pe tine la randul lor! Chiar daca e cea mai tare barfa si e din surse sigure, asta nu iti va creste „cota", ci poate doar reputatia de „gura-sparta" si ii va face pe colegi sa evite sa mai povesteasca prea multe de fata cu tine. De asemenea, nu deveni „turnatoarea" echipei. Daca afli de la colegi lucruri, nu fugi repede la superiori sa le spui sperand sa castigi puncte. Pentru a da feed-back despre echipa ta mai sus, e in primul rand nevoie sa fii integrata in colectiv si sa iti asumi si tu feed-back-ul pe care il dai!

10. Nu incerca sa iti impui obiceiuri care nu sunt practicate in grupul din care faci parte! „La fostul meu loc de munca noi lucram cu muzica in birou!" Chiar daca e poate o idee buna, gandeste-te ca la inceput tu esti un fel de musafir care trebuie sa respecte „gazdele". In timp, vei deveni si tu „gazda" si vei putea din ce in ce mai mult sa influentezi grupul intr-o directie sau alta. Fii flexibila si deschisa la modul lor de lucru!

11. Nu te preface insa ca esti ok cu orice tip de tratament si comportament din partea colegilor. Daca te deranjeaza ceva, incearca sa vorbesti personal cu cel/cea in cauza si sa ii explici ce anume si de ce te-a derajat. Asta te ajuta sa te faci inteleasa si ii ajuta pe colegi sa afle mai multe despre cine esti tu! Un coleg de-al meu a avut curajul sa-i spuna unei colege ca prefera sa il abordeze direct si deschis si ca nu e nevoie de „chit-chat" ca sa ii poata cere ajutorul!

12. Mai ales la inceput, nu fi partinitoare! Nu alege „taberele" din prima zi! Incearca sa afli cat mai multe si mai ales fa-ti treaba bine! Cu timpul iti vei da seama cu cine lucrezi bine, cu cine te intelegi mai bine si vei fi libera sa faci aceste alegeri fara riscul de a fi etichetata drept „catelusul sefului", „prietena barfitoarei" sau „cucerirea colegului" din prima zi.

Acum stii ce ai de facut. Nu-ti ramane decat sa urmezi sfaturile Alexandrei si sa te integrezi cat mai repede in noul colectiv!
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
22 apr