Brad Pitt

Brad Pitt îşi avertizează fanii după ce o femeie din...

Citeste mai mult»
Bob Dylan

Bob Dylan se alătură TikTok, 'împotriva curentului'

Citeste mai mult»
Regina Sonja

Regina Sonja a fost externată după o operație pe cord

Citeste mai mult»
horoscop

Trei zodii care au noroc în luna februarie. Le va merge...

Citeste mai mult»
celine dion

Celine Dion, mesaj emoționant la 9 ani de când e văduvă....

Citeste mai mult»
Renee Zellweger

Renée Zellweger, despre pauza de şase ani din carieră:...

Citeste mai mult»
kidman

Nicole Kidman nu își dorește ca fiicele ei adolescente să...

Citeste mai mult»
papa francisc

Papa Francisc și-a lansat autobiografia, 'Hope' în peste...

Citeste mai mult»
pep

Pep Guardiola şi soţia sa, Cristina Serra, se despart...

Citeste mai mult»
Brad Pitt

O emisiune TV franceză retrasă după ridiculizarea unei...

Citeste mai mult»
The Weeknd

The Weeknd îşi amână lansarea noului album „în semn de...

Citeste mai mult»
oscar

Dineul nominalizaților la premiile Oscar, anulat din...

Citeste mai mult»
mireasa

O femeie a cerut anularea căsătoriei, după ce nunta falsă...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Lansarea emisiunii culinare a lui Meghan Markle a fost...

Citeste mai mult»
Jude Law

Jude Law îl va interpreta pe Vladimir Putin în „The...

Citeste mai mult»
casa

O familie britanică a cumpărat o casă în Sicilia cu doar...

Citeste mai mult»
mel

Mel Gibson speră să filmeze anul viitor continuarea...

Citeste mai mult»
Alec Baldwin Halyna

Alec Baldwin i-a dat în judecată pe procurorii care l-au...

Citeste mai mult»
fructe

Un excursionist a supraviețuit două săptămâni în munți...

Citeste mai mult»
jessica

Jessica Alba și Cash Warren divorțează după 16 ani de...

Citeste mai mult»
incendii

Reședințe ale unor vedete de la Hollywood, distruse de...

Citeste mai mult»

Laserul CO2 – Tratamentul ce poate elimina ridurile și...

Citeste mai mult»
Zendaya şi Tom Holland

Actorii Zendaya şi Tom Holland s-au logodit

Citeste mai mult»
cancer celule canceroase

Un studiu identifică potențialul de risc pentru mii de...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Moartea lui Liam Payne - Un al doilea bărbat suspectat că...

Citeste mai mult»
gheboasa

Trapperul Gheboasă a obţinut, în primă instanţă, anularea...

Citeste mai mult»
bici

Cum să trăiești sustenabil: 5 mici schimbări cu impact mare

Citeste mai mult»

Cântăreaţa Rihanna a dezvăluit că nu a băut alcool în 2024

Citeste mai mult»
jill

Jill Biden a primit un diamant de 20.000 de dolari de la...

Citeste mai mult»
rosi

Rosita Missoni, apreciată creatoare de modă italiană, a...

Citeste mai mult»
bijuterii

Bijuterii în valoare de aproximativ 300.000 de euro...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Cinci persoane au fost inculpate în cazul morții lui Liam...

Citeste mai mult»

Cele mai romantice plaje din Algarve: locuri perfecte...

Citeste mai mult»
Lewis Hamilton

Lewis Hamilton vrea să vorbească limba italiană pentru a...

Citeste mai mult»
Casa din Home Alone

Casa din filmul „Home Alone” a fost vândută de Crăciun

Citeste mai mult»
sarcina

Ashleigh Barty, fost lider WTA, a anunţat că este...

Citeste mai mult»
Blake Lively

Blake Lively îl acuză pe Justin Baldoni, partenerul ei...

Citeste mai mult»
Gina

Michael Schumacher va deveni bunic. Fiica sa Gina a...

Citeste mai mult»
Denzel Washington

Denzel Washington s-a botezat la New York şi a primit...

Citeste mai mult»
Regele Charles al III-lea

Tratamentul pentru cancer al regelui Charles al III-lea...

Citeste mai mult»

Cum sa te "vinzi" in fata angajatorului

În Cariera 18 iun 2008
"Am aplicat la zeci de locuri de munca si am fost la multe interviuri. Cum as putea sa ma fac remarcat?", "Ce ar trebui sa zic la un interviu pentru a obtine job-ul respectiv?" Sunt cateva din intrebarile pe care fiecare le are in minte atunci cand cauta un job. Le-am intalnit pe forum-uri, in activitatea de consiliere in cariera, in interviuri sau chiar din partea celor apropiati. Indiferent de cum au fost formulate, acestea intrebari pot fi usor reduse la una si aceeasi: "Cum sa te 'vinzi' in fata angajatorului?"
Fie ca ne plac sau nu vanzarile, fie ca lucram sau nu in acest domeniu, este o activitate pe care macar la un moment dat in viata trebuie sa o facem.

Pornind strict de la cateva reguli de baza care se aplica in acest domeniu, ca sa vinzi cu succes trebuie:

1. Sa cunosti ceea ce vinzi: care sunt caracteristicile produsului sau serviciului respectiv sau in cazul de fata "Cine/Cum sunt eu ca persoana?".

Atat intr-o scrisoare de intentie, cat si in timpul interviului este necesar sa transmiti informatii despre tine. Ele trebuie sa te reflecte intr-un mod cat mai sincer si original. Mai ales in timpul discutiilor cu angajatorul, este momentul sa dublezi cele 2-3 calitati enumerate, prin exemple concrete de situatii care sa reflecte ceea ce ai afirmat despre tine.
Exemplu: "Sunt o persoana comunicativa. In proiectele de care m-am ocupat, mi-a fost usor sa aflu de la ceilalti informatiile de care aveam nevoie si am observat ca si ei au apreciat de fiecare data ideile si feedback-ul meu." Atuurile pe care le punem pe masa ajung sa capete o consistenta prin aceste exemple, care pot fi si mai concrete: "In relatia cu clientul X am discutat prin telefon, mail si mai apoi intr-o intalnire, despre nemultumirea sa; dupa cateva zile de discutii, am gasit impreuna o solutie".

2. Sa stii la ce foloseste ceea ce vinzi: ce valoare aduci tu ca angajat in companie, ce stii sa faci. Din experienta ta anterioara, trebuie amintite atat in CV cat si in interviu responsabilitatile pe care le-ai avut, abilitatile dovedite in diferite situatii, certificari, premii, reusite si esecuri depasite cu bine.

Exemplu: "Am lucrat in compania x cu programele Excel, SPSS; cunosc limba franceza – am avut ocazia sa o exersez in relatia cu furnizorii; lucrez bine in echipa – in proiectul x am fost implicate 5 persoane si..." Pe langa informatiile despre experienta, este bine sa subliniezi (daca e cazul) cateva efecte pozitive pe care le-ai generat in organizatie: "Faptul ca am organizat baza de date folosind programul Excel, le-a oferit colegilor si superiorului meu posibilitatea sa fie la curent si sa gaseasca mai usor datele necesare ".

3. Sa cunosti bineinteles nevoile "cumparatorului". Vei sti daca ceea ce ii oferi il intereseaza intr-adevar, dar si cum oferi pentru a-l interesa.

Trebuie evident selectate informatiile despre noi, pentru a nu plictisi sau a nu genera confuzii. Daca postul pe care il soliciti este in vanzari, nu va avea sens sa insisti prea mult pe experienta de inginer de exemplu, decat daca te ajuta sa iti subliniezi calitati cerute in fisa postului.

In descrierea job-ului poti urmari in primul rand care este profilul de angajat pe care il cauta compania – sectiunea "cerinte" sau "candidatul ideal" din anunturi ofera posibilitatea de a-ti aproxima sansele de reusita dinaintea interviului: "Care sunt criteriile pe care le indeplinesc si in ce masura?", "Ce imi lipseste?". Iata un exemplu din anuntul pentru un post de Client Service Director:

Cerinte:

Experienta in field marketing (BTL);
Experienta manageriala min 2-3 ani, de preferat intr-o pozitie similara sau senoriala;
Experienta cu clienti fmcg-multinationale;
Persoana activa, foarte organizata, capabila sa coordoneze, sa motiveze si sa indrume;
Responsabilitate, dedicare, comunicare;
Pasiune pentru acest domeniu;
Dorinta de dezvoltare si orientarea catre rezultate;
Cunoasterea limbii engleze.

De aici pornind, te poti gandi dinainte cum anume sa compensezi criteriile pe care nu le indeplinesti (cel mai adesea vorbim aici de lipsa unor cunostinte; la alte capitole daca potrivirea nu exista, incercarea de a compensa este inutila si are efecte negative – ex. diferente de valori, de abilitati si interese).

Diferenta intre a vinde un produs/serviciu si a "ne vinde" este ca noi avem propriile dorinte, expectante de care trebuie sa tinem cont pentru a nu ajunge intr-un post in care sa apara nemultumire, neimplinire, frustrare. Poate ar fi trebuit sa incep cu aceasta idee, pentru ca ceea ce noi ne dorim este mai important decat toate. Va fi insa argumentarea mea de final, pentru ca uneori, o motivatie sincera si puternica va compensa lipsa de cunostinte sau experienta pentru ca daca exista interes, acestea se pot dezvolta.

Cum ne sustinem motivatia si cat de bine se potriveste cu ceea ce cauta angajatorul aceasta este de fapt cheia. O motivatie puternica te va ajuta sa te pui in valoare in mod natural, cand vorbesti cu pasiune despre ceea ce iti place sa faci, cuvintele vin usor si sunt exact ceea ce trebuie. Restul ne permite sa ne adaptam la realitate. Prin urmare, "Ai grija ce iti doresti, ca s-ar putea sa se intample"!

Ioana Moholea
Project Manager
Perspective Group
Tel: (+40) 21 2119322
www.perspectivegroup.ro
Tag-uri: , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
18 ian