În ceea ce priveşte alegerea genţii potrivite, sugestia este ca, înainte de achiziţie, să se determine cu precizie modul în care aceasta va fi utilizată. Aspecte precum conţinutul genţii, ocazia şi frecvenţa cu care va fi purtată sunt cele mai importante.
„Să nu uităm că, în final, geanta este o necesitate, nu doar un simplu accesoriu. Astfel, pentru plimbările din weekend în care se adoptă o ţinută casual, este recomandată o geantă uşoară de tip crossbody, în detrimentul unui model cu mâner”, a declarat Angela Ţiboc, Director al Diviziei de Fashion&Lifestyle a SOLE.
Pe de altă parte, ţinutele business pot fi accesorizate cu o geantă destul de încăpătoare în care să poată fi transportate un laptop, ori o tabletă, alături de toate celelalte obiecte de zi cu zi. În acest caz, genţile tip totebag sunt cele mai bune variante, culoarea putând fi aleasă în funcţie de stilul şi preferinţele deţinătoarei.
Bineînţeles, pentru evenimente speciale în care codul vestimentar impune un anumit nivel de rafinament, este obligatoriu să existe în garderobă un plic sau un clutch elegant.
„Tendinţele din ultimii ani au renunţat la ideea de accesorizare a genţii cu nuanţa pantofilor sau a hainelor. Se pune mai mult accent pe forma acesteia, dar şi pe design. Geanta trebuie să fie o completare a identităţii fiecăreia dintre noi, deci sfatul nostru este să fie achiziţionate modele clasice, al căror stil nu se va pierde odată cu inaugurarea unui nou sezon”, a încheiat Angela Ţiboc.
Potrivit unei analize SOLE Luxury Boutique, unul dintre retailerii de produse fashion şi de înfrumuseţare, cele mai multe româncele achiziţionează, în medie, trei genţi în fiecare an, din dorinţa de a avea câte un model special pentru fiecare ţinută pe care o poartă şi de a fi permanent în pas cu moda.
„Această concluzie nu este deloc surprinzătoare, având în vedere evoluţia designului, a materialelor şi a numeroaselor variante de modele disponibile pe piaţă. În plus, intervalul de preţuri este extrem de vast, ceea ce înseamnă că fiecare se poate regăsi într-un anumit model şi un anumit buget”, a declarat reprezentanta companiei .
Potrivit acesteia, calitatea materialului este principalul criteriu în funcţie de care se face achiziţia, următoarele aspecte luate în considerare fiind culoarea, forma şi posibilitatea de a fi uşor accesorizate la cât mai multe ţinute.