Cea mai mare greseala pe care o poti face la interviu este sa reiei informatiile din CV.
Prin intrebarea "Poti sa imi spui cate ceva despre tine?", angajatorul vrea sa afle cine esti, ce vrei si daca poate avea incredere in tine.
Angajatorul vrea sa se simta confortabil cu ideea de a te angaja, iar acest lucru denota ca el trebuie sa ajunga la o concluzie pe plan emotional si nu iti va oferi job-ul din motive strict rationale. Prin urmare, la interviu trebuie sa creezi o legatura emotionala, intrucat CV-ul ii ofera aspectele concrete, informatiile care il vor ajuta sa ia decizia in mod rational, insa povestea pe care tu i-o vinzi va face diferenta.
Pregateste POVESTEA cu grija:
1. Selecteaza povestea potrivita
Pentru acest lucru ai nevoie de descrierea postului, cateva informatii despre nevoile firmei si detalii referitoare despre cariera angajatorului si alte aspecte relevante despre acesta. Gaseste o intamplare din cariera ta in care ti-ai dovedit abilitatile sau in care ai adus profit companiei in cadrul careia lucrai, fie in echipa, conducandu-i pe ceilalti sau pe cont propriu, in functie de cerintele postului respectiv.
2. Creeaza cadrul perfect
Orice poveste are nevoie de trei elemente esentiale, personajul principal, locul de desfasurare a actiunii si timpul cand au loc evenimentele. Aceste elemente creeaza tensiune emotionala, asa ca ai grija sa subliniezi cine, unde si cand!
3. Identifica Scopul, Obstacolul, Decizia si Rezultatul
Scenariul trebuie sa urmeze un tipar care creeaza tensiune: expozitiunea, intriga, desfasurarea actiunii, punctul culminant si deznodamantul.
In cazul tau, ai nevoie de un scop pe care trebuia sa il indeplinesti, un obstacol care te impiedica sa indeplinesti scopul, cum ai gandit tu sa indepartezi obstacolul si decizia pe care ai luat-o pentru ca obstacolul sa fie indepartat si evident, rezultatele care au aparut in urma deciziei luate de tine.
Atentie! Nu spune o poveste care te face sa pari un erou cu puteri supraomenesti fiindca nu va fi credibila.
Cum spui povestea?
In primul rand anunta ca urmeaza sa povestesti ceva, alegand cuvinte de tipul "Permiteti-mi sa va spun despre" sau "Am o scurta intamplare care sa va ofere raspunsul la aceasta intrebare".
In al doilea rand, ai grija sa fie scurta si la obiect. Nu te pierde in detalii, fiindca vei pierde atentia angajatorului si cu siguranta nu vrei sa adoarma in mijlocul actiunii, nu-i asa?