Pana la urma cred ca nu vinovatul este atat de important de identificat ci poate ca ar fi mai bine sa incercam sa ne dam seama ce am putea face pentru a fi mai organizate. Pentru a ne vorbi despre cum am putea sa ne organizam mai bine timpul, mai exact despre time management, l-am contactat pe Doru Hututui, Senior Trainer al EuroTraining Center.
Vrei sa stii care a fost reactia lui in momentul in care a auzit ce tema urma sa dezbatem? "Ce subiect generos... pacat ca in vremurile in care traim suntem corigenti cu totii la aceasta materie!" Apoi, Doru Hututui continua... " Daca stai de vorba cu mama ta iti va spune ca esti prea agitata, ca esti prinsa in mult prea multe proiecte, ca nu iti dedici prea mult timp copilului, partenerului de viata, prietenilor sau ca ai facut din locul tau de munca un templu pentru pentru trup si ai uitat complet de suflet. Asa este, nici pe mine nu ma ajuta intotdeauna aceasta discutie cu mama mea, insa stiu ca are dreptate. Sigur ca ti-ai pus intrebarea 'De ce sunt implicata in asa de multe proiecte?' si cu siguranta nu ai reusit sa capeti un raspuns."
"La sfaturi ne pricepem toti"
"Am sa incerc sa iti raspund stingherit de faptul ca la 'sfaturi se pricep toti' , incercand doar sa fiu sincer. La un training pe care l-am sustinut acum cateva saptamani, un cursant si-a exprimat nemultumirea fata de faptul ca ziua este prea scurta pentru ca are doar 24 ore. Am zambit si am subliniat faptul ca noi oamenii am primit de la Dumnezeu in mod egal o resursa pe care in loc sa o administram bine, incercam sa o lungim (in zadar bineinteles), si anume cele 24 de ore ce formeaza ziua," spune Doru Hututui.
Reflecteaza!
"Cea mai mare greseala pe care o facem este aceea ca noi consideram activitati urgente si importante doar pe cele de la job. Insa pe cele din afara serviciului nu le luam in considerare si ca atare nu se regasesc in agenda noastra zilnica. Incearca sa reflectezi putin la urmatoarele lucruri... Cat la suta din timpul tau il dedici serviciului? Ce procent acorzi familiei? Dar spiritului cat la suta ii dedici? Si te rog sa nu uiti de sanatatea ta, cat sport obisnuiesti sa faci?", arata trainerul.
Suntem in situatia de a nu ne gestiona foarte bine timpul din cauza lipsei stabilirii unor prioritati. Si la tot pasul ne pandesc factori care ne rapesc timpul. Alaturi de Doru Hututui am incercat sa identificam o mica lista cu cei mai frecventi factori:
- Obiective neclare;
- Incercarea de a face prea multe lucruri odata;
- Incapacitatea de a spune NU;
- Informatii incomplete si intarziate;
- Lipsa autodisciplinei;
- Discutii interminabile.
"Daca iti doresti sa reusesti sa iti gestionezi foarte bine timpul incearca sa creezi un echilibru intre activitatile din viata privata si cele pe care serviciul ti le impune si atunci vei reusi sa fii mai odihnita si mai performanta!". Acesta este sfatul venit din partea unui trainer. Eu nu cred ca sunt in masura sa iti dau sfaturi pe aceasta tema deoarcece si eu ma confrunt cu acelasi tip de problema. Promit totusi ca de azi voi incerca sa imi fac ordine in viata si te invit si pe tine sa faci acelasi lucru! Iar daca vei dori sa stam de vorba pe aceasta tema, eu sunt deschisa discutiilor si stii unde ma gasesti: pe forum!