Zilele trecute ma uitam la stirile ProTv si am observat la Corina Caragea, care prezinta stirile sportive, un tricou foarte simpatic. Era unul simplu, dar care avea pe partea de bust o pereche de ochelari mari, inscriptionati. Un tricou foarte hazliu, mi-am zis. Trebuie sa ma gandesc la ceva original si sa imi comand on-line un tricou "made just for me". Dar STOP! De ce oare imi comand ceva care m-ar costa mai mult decat in magazin? Sa dau 60-70 de lei pe un tricou, cand pentru atata efort mai bine ma duc in magazin si-mi iau in maxim 10 minute unul. Pentru ca vreau ceva care sa fie unic. Acesta e sentimentul de care am nevoie.
Adina (25 de ani) - "Eu cred ca este vorba si de una si de alta: este si un nou curent in moda, dar achizitia unui astfel de articol vine oarecum din dorinta de a te diferentia de ceilalti, de a fi unica (mai ales ca doua accesorii handmade nu ies niciodata la fel, oricat ar incerca creatorul lor, au „personalitati” diferite cu aspect asemanator). Plus de asta, sunt foarte vesel colorate si au modele foarte interesante care dau un nou suflu tuturor accesoriilor si hainelor de pana acum. E ceva nou, care atrage privirile ca un magnet si care iti inveselesc aspectul. Cat despre tendinta eco in moda, este un demers firesc, avand in vedere cat se promoveaza in ultimul timp „green life”. Ultima oara mi-am achizitionat o pereche de cercelusi homemade si o gentuta eco! Cred ca intr-adevar inscriptionarile pe tricouri sunt ultimul trend aparut in moda."
Denisa (29 de ani) - "Cred ca e un mix intre dorinta de a fi unica, un nou curent care prinde din ce in ce mai mult teren si dorinta de a ne reveni 'back to basic', tendinta prezenta in mai toate aspectele vietii noastre.
Imi plac lucrurile personalizate, sunt fana obiectelor care spun o poveste sau care ascund un mesaj. Imi mai place si ideea ca cineva a stat si a 'pigulit' paietele de pe un tricou sau ca a pictat cerceii mei favoriti.
Ultimul lucru pe care mi l-am cumparat a fost, ati ghicit!, o noua pereche de cercei."
Stil "handmade"
In Romania la o simpla cautare pe Google poti gasi o lista intreaga de designeri homemade. Un curent care a luat cea mai mare anvergura in ultimii 2 ani. Inainte homemade insemna bijuterii accesibile, la pret mic, create in genere de absolvente de la Arte. Acum curentul este un adevarat stil. Carla Szabo, Diana Bobar, Tarhuna Bijoux si multi altii nu au devenit numai un nume dar au creat o adevarata frenezie datorita originalitatii stilului. Nu folosesc cristale swarovski si nu mai stiu eu ce materiale premium pentru satisfacerea femeilor capricioase. Acum un colier creat din sarma de cupru, o geanta inscriptionata, cercei facuti din metal si hartie sau bolero-uri tricotate sunt notate pe lista de must-have.
Catwork, Now&Wow si Ummagumma sunt doar trei din magazinele care sprijina acest curent, de unde iti poti cumpara haine, accesorii si bijuterii la preturi mici, insa a caror spectaculozitate si originalitate surprinde de la primul impact vizual.
Nu numai magazinele situate in buricul Bucurestiului iti aduc aminte ca trebuie sa ai macar o bijuterie homemade, exista si alternativa online, unde gasesti Breslo, Amelie, Ilovehandmade si multe alte bloguri.
De ce sa cumperi de la magazine de haine homemade? Pentru a-ti satisface dorinta de a fi original. De mai bine de cateva sezoane se poarta imprimeurile etnice si materialele cu inspiratie folk, un motiv in plus pentru care sa vrei sa apelezi la aceste magazine.
Inscriptionari pentru un outfit original
Inscriptionarea este cea mai rapida si mai facila metoda de a fi original. Si daca stai sa te gandesti si faci o mica expertiza a hainelor urban-street din magazine vei observa ca platesti imprimeul. De la tricouri, hanorace, geci, pantaloni, pantofi si fuste, imprimeul il vinde.
Adevarul e ca prima lege in advertising este sa creezi o imagine care sa vanda. Nu forma tricoului sau culoarea sa ii justifica pretul, ci imprimeul. Pai sa facem un mic exercitiu de imaginatie: vizualizam un tricou simplu, alb. Ai da 50 de lei pe el? Nu. Sa adaugam o cravata imprimata. Hmmm… clar ar merge cu blugii mei de la Lee Cooper si noua curea Circa. Poftim 50 de lei! Iar produsul instantaneu merita banii. Poate initial nu ai da mai mult de 20 de lei, in cazul in care chiar l-ai cumpara, insa imprimeul i-a oferit o valoare adaugata si tie originalitate.
Am vorbit cu cei de la Zipp It (www.dabster-media.com), un brand care pe acest lucru se bazeaza, pe dorinta de a fi original. Si intr-un fel au dreptate. De ce sa-mi doresc sa cumpar un tricou dintr-o serie, cand imi pot crea propriul tricou cu modelul pe care mi-l doresc, eliminand din start posibilitatea de a fi o "clona".
Iar inscriptionarea nu se bazeaza doar pe atat. Daca privim atent peste tot se incearca diferentierea prin inscriptionare. Vrei sa faci publicitate cafenelei, angajatii au bluza, eventual si sortul inscriptionat. Pana si politia umbla cu haine inscriptionate. E o modalitate de diferentiere si mai mult de atat aplicata la nivel mai mic, e modul nostru de a ne exprima identitatea.
O prietena de a mea a primit un tricou de la colegi, care avea pe spate inscriptionat: "Te uiti degeaba, n-o sa ma ai!". M-am amuzat foarte tare, poate si pentru ca este o tipa care arata foarte bine, iar tricoul este un argument de femeie fatala pe care ea l-ar purta numai in gluma. Si mai mult de atat, chiar imi imaginam o scena in care chiar s-ar fi holbat un tip la ea in timp ce era cu fata si evident purta un tricoul simplu si banal, dar care ii evidentia bustul ideal si talia de viespe pentru ca in cele din urma sa se intoarca pentru a incheia "discutia".
Mai mult, si noi i-am facut cadou colegului nostru, George, un tricou cu textul "Putina liniste se poate?" alaturat de un personaj amuzant ca look din celebrul serial animat South Park. Poate m-ati intreba, "ce e comic in asta?", pai faptul ca el ne spunea in mod frecvent aceasta sintagma, noi fiind galagioasele.
In concluzie, printr-un tricou poti sa fii unic dar sa si exprimi ceva original.
Deasemenea si E-Inscriptionari (www.e-inscriptionari.ro) si ActivInformedia (www.activinformedia.ro) iti pot crea propria colectie de tinute personalizate.
A fi eco nu e numai un curent, e o adevarata frenezie in jurul sau. De la celebritati ca Angelina Jolie, Julia Roberts, George Clooney, Stella McCartney (pentru Adidas) si multi altii au sustinut cu mare talent aceasta nevoie de a fi mai aproape de natura.
Iesind putin din aria modei, poti observa si obiceiul legat de utilizarea pungilor, impunandu-se si la noi cele de hartie sau sacosele de panza, ceea ce ne ajuta sa nu mai? irosim tone de pungi de plastic, care isi gasesc lacasul in gunoaie pentru foarte multi ani, nefiind biodegradabile.
Dar sa lasam deoparte pungile si sa ne indreptam privirea spre haine. Cate haine din dulap sunt create din materiale 100% naturale? Polistirenul e la putere. Imagineaza-ti de cate ori iti schimbi garderoba. Unde se duc hainele tale? Pai daca nu le donezi, le arunci.
Hainele eco sunt definite ca "haine care sunt create luand in considerare si mediul, sanatatea consumatorilor si conditile de munca in care lucreaza cei din industria modei."
Hainele si accesoriile care indeplinesc aceste criterii sunt create in general din materiale organice, cum e bumbacul crescut fara pesticide, sau din materiale reciclate, cum e plasticul creat din sticle vechi. Moda eco nu implica folosirea unor chimicale sau coloranti, ci a unor materiale care sunt create de oameni care traiesc in conditii ce nu dauneaza sanatatii.
Prima miscare puternica de acest gen a fost in 5 iunie 2005, in San Francisco, care a devenit Ziua Mondiala a Mediului cu prezentari in tema, numite generic "Catwalk on the Wild Side" (Prezentare in Salbaticie), cu prezentari de colectii eco, sponsorizate de organizatii nonprofit, cu tinute semnate EcoGanik, Loomstate, Fabuloid si alti. Cu aceasta ocazie, Lida Loudermik a prezentat o versiune eco a luxului, creand haine si accesorii din materiale create din plante exotice, inclunzand bambus si soia. Substitutul pentru piele a fost creat din frunze de origine japoneza, care detin proprietati antibacteriene si anti-alergice.
Eco-living e deja o traditie!