Singurele capacitati de productie ce isi vor continua activitatea vor fi fabricatia de piese de schimb, activitatea anumitor sectoare ale Uzinei Mecanice, cea a centrului CKD, precum si expeditiile de vehicule.
Conducerea companiei nu exclude varianta de mai opri productia si pe viitor. Directorul general al Dacia, Francois Fourmont a dat insa asigurari ca Dacia nu este afectata prea grav de criza economica mondiala, dar ca isi va reduce productia in acest an cu 50 de mii de unitati.
Fourmont a precizat ca Dacia va rezista in conditiile actuale ale crizei economice deoarece are o buna repartitie in privinta riscului.
"70% din productia Dacia merge la export si anticipam ca nu toate pietele se vor confrunta cu criza economica in acelasi timp. De asemenea, avem un raport valoare-pret foarte ridicat", a spus directorul general Automobile Dacia.
Reprezentantul Dacia a spus ca in cele 4 zile cand productia va fi sistata, salariatii isi vor primi 85% din salariu. "Conform contractului colectiv de munca, acestia vor fi platiti cu 85% din salariu pe perioada in care vor opri productia", a declarat Francois Fourmont.
Decizia Dacia vine in contextul in care Renault, proprietarul companiei, a luat decizia de a suspenda productia timp de pana la patru zile la fabricile de la Bursa (Turcia), de la Moscova si de la Novo Mesto (Slovenia), pe fondul scaderii cererii din piata auto.
Renault, care a anuntat o scadere cu 20% a productiei in trimestrul al patrulea, a decis intrarea in somaj tehnic a mai multor uzine ale sale din Franta, pentru o saptamana sau doua, si a mai multor fabrici din strainatate, pentru cateva zile.
Potrivit sindicatului CGT, decizia se refera "la aproape toate" uzinele grupului din Franta, care vor fi inchise "cel putin una sau doua saptamani".
In primele noua luni ale anului 2008 Dacia a vandut 194.165 automobile, cu 17% mai mult fata de perioada similara a anului trecut.