Networking-ul este unul din instrumentele de baza in cresterea si dezvoltarea unei afaceri. Asa cum la baza oricarei activitati stau relatiile inter-umane, tot ele sunt cele care stau si la fundamental networking-ului sau a socializarii intr-un cadru organizat, asa cum i-am mai spune noi. Nu intamplator insa, acestui gen de activitate i se spune netWORKING si nu netSITTING sau netEATING… pentru a avea rezultate in urma activitatilor de networking pe care le avem, trebuie intr-adevar sa "muncim" – netWORK.
"munca" in networking inseamna sa intri in contact si sa discuti cu, cat mai multe persoane – insa nu uitati ca un bun networker are 2 urechi si o singura gura pe care le foloseste proportional - sa schimbi carti de vizita – un bun networker ofera 2 carti de vizita – si nu in ultimul rand nu uitati ca la un eveniment de networking NU VINDEM!
Foarte putini oameni de afaceri inteleg ca pe o piata ca aceea din zilele noastre, clientii doresc sa cumpere NU sa li se vanda. Si pentru ca afacerile sa se desfasoare usor si cat de cat in siguranta, atunci solutia este RECOMANDAREA – dar pentru asta este nevoie de timp si de "munca" – munca ce poate incepe la evenimente de networking, asa cum va spuneam la inceputul acestui articol. Cum putem scurta perioada in care sa incheiem o afacere si cum sa primim recomandari intr-un mod cat mai eficient, va voi povesti insa intr-unul din articolele viitoare.
Afaceri prospere!
Ana-Maria Mihaila
Director Executiv BNI Bucuresti