"Un singur format sa le uneasca pe toate"
La inceput a fost Formatul. Unic, inegalabil, irezistibil. Si pentru ca ideea care statea la baza Formatului a declansat un al doilea Big Bang in lumea presei scrise, Formatul a facut multi bani, iar povestea lui s-a raspandit peste mari si tari, in sensul ca fiecare comunitate a inceput sa-l cloneze si sa-l adapteze specificului sau. Asa au aparut reviste cu costume de baie pentru lapone si cataloage cu produse de ingrijire avand la baza seul de foca. Cum insa prin clonare se pierd multe dintre proprietatile modelului initial, am ajuns sa avem o mie de reviste care ne vorbesc despre frumusete, stil de viata, diete, vedete, fara a spune nimic nou. Este adevarat ca istoria este ciclica si ca, de cand lumea si pamantul, femeile au fost preocupate de felul in care arata si de ultimele barfe din curtea vecinei, insa prezentand lucrurile toate la fel, originalitatea se pierde. Pentru ca asa cum fiecare femeie este unica in felul sau, tot la fel ar trebui sa existe suficient de multe perspective editoriale incat sa nu riscam sa aducem toate femeile la acelasi numitor.
"Time is money"
Iar femeia contemporana, din dorinta de a avea bani - sau cel putin o situatie materiala clara - isi dedica mare parte din timp job-ului. Este de la sine inteles ca putinele ore de relaxare le va investi in primul in familie si abia apoi se va gandi la o activitate recreativa care, de cele mai multe ori, este tot una intelectuala. Prin urmare, daca vrei sa-i atragi atentia, incearca sa-i oferi daca nu un subiect nou, cel putin o abordare inedita. Nu-i subestima IQ-ul si mai ales ofera-i strict informatiile de care are nevoie. Altfel risti sa o pierzi definitiv. Iar mai nou informatia e doar la un click distanta, proaspata si de cele mai multe ori... in exclusivitate!Viata... la modul practic
Vrei sa afli cum sa-ti decorezi casa? Cumperi o revista. Vrei sa-ti croiesti singura hainele? Cauti un ghid practic si furi cateva tips-uri de acolo. Vrei sa slabesti? Dai fuga la chiosc si cumperi o revista pentru femei, nu conteaza care, pentru ca e vara si toate se bat in diete. Majoritatea copiate integral din afara. Asa ca sa nu te mire daca dai din intamplare peste o reteta care are bock choi ca si ingredient de baza si tu nu stii daca asa ceva se gaseste si in Romania sau daca, eventual, il poti inlocui cu o capatana mai mica de varza. Partea buna a acestui boom informatic este ca ai o multime de alternative practice la produse si servicii out-door, care presupun bani si timp. Partea proasta este ca...nu toate sunt viabile. Prin urmare, inainte de a-i recomanda ceva unei cititoare, sa ne repetam in minte cuvintele magice: "accesibilitate", "disponibilitate" si, nu in ultimul rand, "buget".
Sex-ul nu mai este tabu
Pana nu de mult, revistele reprezentau un mijloc de educatie sexuala la indemana oricui. Dupa zeci de ani de cenzura, in care subiectul "sex" a fost trecut sub tacere din motive politice dar si religioase, revistele au explodat pur si simplu in perioada care a urmat revolutiei cu articole ce aruncau la o parte valul unei false pudori. Vanzarile au fost pe masura revelatiei. Cu timpul insa, ceea ce odinioara era considerant picant si inedit s-a transformat in banal si monocord: toate femeile stiu cel putin 4-5 metode de a-si satisface partenerul, pot sa-ti listeze de la A la Z semnele infidelitatii si stiu cum sa orchestreze o noapte romantica perfecta. Asa ca... what's new in town?
Hainutze, posetutze, bratzarele
In fiecare femeie se ascunde un copil. Iar copiii trebuie alintati. Prin urmare, editorii revistelor pentru femei - unii dintre ei! - s-au gandit ca, punand substantivele si adjectivele la microscop, si preturile vor incepe sa rada la diminutiv. Din dorinta exagerata de a crea un stil familiar, acestia au omis un detaliu important: targetul. Femeia secolului al XXI-lea, adica cea careia ar trebui sa i se adreseze astfel de reviste, nu mai citeste romane siropoase (decat daca vrea cu adevarat sa planga) si nu se mai pierde in detalii. Din contra, este tipul care poate sa se descurce singura, care stie ce vrea de la viata, care stie si poate sa-si stapaneasca emotiile, care-si castiga singura existenta si prin urmare stie exact cat sa cheltuiasca si pe ce. Asa ca una este sa le oferi cititoarelor tale un ghid de shopping bine documentat si punctual si alta sa le insiri o mie de produse si o mie de brand-uri fara sa ai in vedere un criteriu clar de selectie.