La mijlocul anilor '70, un barbat pe nume Roy Raymond a intrat intr-un magazin pentru a-i cumpara sotiei sale lenjerie intima. Intreaga situatie in care a fost pus atunci l-a facut pe barbat sa se simta foarte inconfortabil.
Tot ceea ce a putut gasi el in acel magazin erau camasi de noapte hidoase, cu imprimeu floral. Ca sa nu mai spunem ca vanzatoarea care a venit sa il ajute l-a tratat ca si cand ar fi fost un pervers. Cu toate acestea, calatoria pe care a facut-o in departamentul de lenjerie intima pentru femei nu a fost in totalitate inutila.
De fapt, aceasta intamplare a inspirat ideea din spatele unuia dintre cele mai recunoscute si populare branduri de pe planeta: Victoria's Secret.
Dupa aceasta vizita dezastruoasa la acest raion cu lenjerie intima, Raymond a avut o revelatie. El a vorbit si cu alti prieteni barbati si a realizat ca exista un gol urias in segmentul de piata al lenjeriei intime pentru femei. Nu exista niciun loc in care un barbat sa poata cumpara lenjerie si sa nu fie facut sa se simta de parca ar avea un comportament deviant. Iar Roy Raymond a vrut sa schimbe asta.
Ideea lui a fost sa deschida un magazin stilat de lenjerie, unde barbatii sa se simta confortabil atunci cand fac cumparaturi. Si ideea lui nici nu putea sa vina intr-un moment mai bun.
Mai ales ca in anii '50 si '60, lenjeria intima pentru femei nu era creata pentru a fi sexy. Totul se rezuma la cat isi permit clientele sa dea pe articolele de lenjerie, cat erau de practice si de incredere. Lenjeria intima senzuala nu era ceva comun.
Insa Victoria's Secret a schimbat complet regulile jocului in moda, atunci cand Roy Raymond a fondat compania in anul 1977. El a numit-o Victoria's Secret deoarece formula cuprindea perfect inspiratia din spatele afacerii sale. El a ales numele de Victoria pentru a evoca proprietatea si respectabilitatea asociate cu epoca victoriana. Extrem de rafinate, "secretele" Victoriei erau ascunse in spatele hainelor.
Prin urmare, intotdeauna s-a dorit a fi un magazin de bun gust, unde sexualitatea nu trebuia sa fie un secret atat de mare, iar lenjeria intima putea fi considerata distractiva.
Ideea lui Roy Raymond era revolutionara. In primul an, compania Victoria's Secret a castigat 500.000 de dolari.
Decaderea unui imperiu
Succesul in afaceri inseamna sa gasesti un "gol" pe piata si sa il ataci puternic. Roy Raymond a fost capabil sa fondeze un mic imperiu deoarece a inteles asta. Dar, dupa cum ne arata istoria, chiar si cel mai puternic imperiu poate sa decada daca nu este capabil sa se ridice peste succesul anterior si sa recunoasca schimbarile necesare.
Pana in 1982, compania Victoria's Secret facea mai mult de 4 milioane pe an. In acelasi timp, era aproape de faliment. Ceva lipsea din ecuatie, dar Roy Raymond nu si-a putut da seama ce anume.
In acelasi timp, un barbat pe nume Leslie Wexner a intrat intr-un magazin Victoria's Secret pentru prima oara. Wexner era si el un om de afaceri, lucra tot in retail si si-a dat seama rapid ce anume era gresit la afacerea lui Roy Raymond.
Mai simplu spus, Wexner a vazut ca afacerea se baza doar pe barbati si esua atunci cand trebuia sa atraga clientii femei din cauza asta. Atat catalogul de lenjerie intima, cat si magazinul erau indreptate catre clientii barbati.
Sfarsitul tragic al povestii lui Roy Raymond
Dupa ce Roy Raymond i-a vandut compania Victoria's Secret lui Leslie Wexner, el a deschis un magazin de retail pentru copii. Dar a dat faliment in 1986. Nu la mult timp dupa acest lucru, Raymond si sotia sa au divortat.
In mod tragic, in 1993, Roy Raymond s-a sinucis, sarind dupa Podul Golden Gate din San Francisco. Analistii spun ca geniul lui Roy Raymond a fost ca a recunoscut nevoia de a indeparta rusinea din procesul de a cumpara lucruri care, pana atunci, erau greu de mentionat. Dar povestea lui se poate citi ca un fel de poveste de avertisment, o lectie despre cum o oportunitate geniala poate fi identificata si, totusi, poate fi ratata. Mai multe despre povestea lui Roy Raymond pe elitedaily.com.
Citeste si: 10 piese de lenjerie intima pe care NU ar trebui sa le porti vreodata