indulcitori

De ce sunt periculoși îndulcitorii artificiali

Citeste mai mult»
telefon

Interzicerea telefoanelor nu le oferă copiilor o relație...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Un judecător a interzis publicarea fotografiilor cu...

Citeste mai mult»
Richard

Richard Norton, actor din seria „Mad Max” şi coordonator...

Citeste mai mult»
Fraţii Tate

Fraţii Tate urmează să-şi ridice în această săptămână...

Citeste mai mult»
Helen Mirren

Helen Mirren nu vrea să vadă o femeie James Bond:...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift, principala opţiune a Barcelonei pentru a...

Citeste mai mult»
Gérard Depardieu

Gérard Depardieu riscă 18 luni de închisoare cu...

Citeste mai mult»
caju

De ce să alegi caju crud sau prăjit în dieta zilnică?

Citeste mai mult»
ciubar

Cât costă un ciubăr? Prețuri și variante disponibile

Citeste mai mult»
Owen Cooper

Owen Cooper, starul revelaţie din "Adolescence", a...

Citeste mai mult»
 Gérard Depardieu

Depardieu a negat la procesul său de la Paris că ar fi...

Citeste mai mult»
Laurent Lafitte

Laurent Lafitte, maestru de ceremonii la festival, la 9...

Citeste mai mult»
irinel

După o viață de lux, Irinel Columbeanu trăiește din 300...

Citeste mai mult»
cafea

Trucul neașteptat care intensifică aroma cafelei și...

Citeste mai mult»
Jeff Bezos și Lauren

Miliardarul Jeff Bezos și iubita lui, Lauren Sanchez, se...

Citeste mai mult»
 Gérard Depardieu

Actorul Gérard Depardieu apare luni în fața instaneței la...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney renunţă la filmele romantice

Citeste mai mult»
tiger

Tiger Woods anunţă că are o relaţie cu Vanessa, fosta...

Citeste mai mult»
Bella Ramsey

O actriță din „The Last of Us” a aflat în timpul...

Citeste mai mult»
cha

Prezentat ca ucigaș de copii, un norvegian a depus...

Citeste mai mult»
ado

"Adolescence", serialul britanic care le dă coşmaruri...

Citeste mai mult»
sampanie

Ce înseamnă o șampanie de calitate? Iată 4 sfaturi despre...

Citeste mai mult»
raivcu

Alimentele la care a renunțat Andreea Raicu după 15 ani:...

Citeste mai mult»
gheb

Ce pedeapsă a primit Gheboasă după ce a fost prins cu 1,5...

Citeste mai mult»
stormzy

Rapperul Stormzy va primi o diplomă onorifică de doctor...

Citeste mai mult»
Olivia Steer

Olivia Steer a pierdut procesul cu europarlamentarul care...

Citeste mai mult»
Dan Bordeianu

Dan Bordeianu a divorțat. A rupt tăcerea abia acum: „Sunt...

Citeste mai mult»
ai

Peste 400 de personalități de la Hollywood i-au cerut lui...

Citeste mai mult»
farduri

Ce culori pentru farduri sa alegi in primavara 2025?

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Noi dovezi despre moartea lui Gene Hackman şi a soţiei sale

Citeste mai mult»
Liam Payne

Fanii cântărețului Liam Payne îi dedică o bancă...

Citeste mai mult»
Kim Soo-hyun

Mai multe branduri au renunțat la contractele cu actorul...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Copiii lui Gene Hackman nu au fost incluşi în testamentul...

Citeste mai mult»
Émilie Dequenne

Actriţa belgiană Émilie Dequenne a murit la vârsta de 43...

Citeste mai mult»
Conan O'Brien

Comediantul Conan O'Brien va prezenta şi gala Oscar din 2026

Citeste mai mult»
Sean 'Diddy' Combs

Sean 'Diddy' Combs va trebui să răspundă la noi acuzații

Citeste mai mult»
Nikki Glaser

Nikki Glaser va fi din nou gazda galei de decernare a...

Citeste mai mult»
intrerupator

Ce tipuri de întrerupătoare sunt potrivite pentru...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla i-a scris o scrisoare lui Gisele Pelicot

Citeste mai mult»

De ce sa faci un training pe timp de criza!

De în Cariera 5 ian 2009
Acum cateva zile am rememorat lucrurile pe care le "luam" cu noi din 2008: criza economica si efectele ei numeroase, concedierile si scaderea bugetului tuturor companiilor. Mi-am dat seama ca prea multe atuu-uri nu avem, pentru a trece cu bine si de criza si de acest an dificil. Ni se alatura, in incercarea de a ne descoperi punctele forte ale acestui an, Dana Burghel, director executiv la Learning About.
"Ori de cate ori ne confruntam cu o criza, fie ea una de timp sau una financiara, cel mai bun lucru pe care il putem face este sa ne concentram pe ceea ce stim noi sa facem cel mai bine, si sa utilizam in acest fel cel mai mare atu al nostru pentru a iesi din criza," arata Dana Burghel.

Cu alte cuvinte, daca mizam pe lucruri noi, care nu sunt atuul nostru, pentru a-i depasi pe ceilalti in acest an de criza financiara, riscam sa ne trezim ca restul competitorilor au luat o decizie mai lucida si au hotarat sa aprofundeze si mai mult cunostintele pe care deja le detineau. Algoritmul este simplu: masurandu-ne cu ei, noi, cu toata hotararea de a "spulbera concurenta", toata mentalitatea de invingatori si training-ul nou-nout de transcris in CV, nu avem nici o sansa.

Nu spune nimeni ca nu poti folosi ideile noi pentru a-ti cauta si a-ti alege un training pentru a-ti dezvolta asa-numitele "soft skills" (ansamblu de calitati personale, atitudini si competente sociale; ele iti asigura un nivel ridicat de integrare si eficienta personala a individului, indiferent de contextul in care se desfasoara munca acestuia) si ca ar trebui sa te concentrezi numai pe lucrurile deja stiute. Dar sfatul Danei Burghel este ca in 2009 sa ramai focusat pe lucrurile pe care le stii cel mai bine.

Avem o echipa. Cum procedam?

Sunt cateva curente si cativa "piloni" pe care se bazeaza tendintele pentru 2009, in viziunea directorului executiv al Learning About, companie de executive coaching. Cel mai important dintre acestea este dezvoltarea leadership-ului, ne confirma Dana Burghel. "Chiar daca in ultima vreme exista foarte multe training-uri care dezvolta leadership-ul si acesta inseamna o usoara demonetizare a acestor programe, nu trebuie sa uitam faptul ca orice echipa e reflectia liderului sau. Daca, de exemplu, avem o echipa formata din cinci oameni si ne hotaram sa o schimbam si sa aducem alti cinci, in cateva luni vom obtine o echipa dupa chipul si asemanarea managerului."

Cea de-a doua tendinta importanta in acest an va fi, in viziunea Danei Burghel, rolul important pe care il vor juca resursele umane in acest an. Ea spune: "In acest an, tocmai pentru ca piata locurilor de munca este relativ stabila - pentru ca oamenii nu mai risca sa piarda un loc stabil de munca pentru a incerca 'marea cu degetul' - cei de la resurse umane vor fi foarte importanti pentru ca ei vor trebui sa motiveze echipa."

Team-building-ul este al treilea pas major pentru tendintele anului 2009 in materie de training-uri. "Eu cred foarte tare in zicala: 'Nimeni nu e motivat daca nu se motiveaza singur' si in importanta team-building-urilor, facute nu pentru a ne distra cu echipa la munte, ci chiar pentru a evidentia felul in care o persoana invata ca e importanta pentru echipa si pentru companie," spune directorul executiv al Learning About.
 
Ca sa vezi ca nu e obligatoriu ca in team-building-uri sa te distrezi si atat, iti dam exemplul unui exercitiu pe care Dana Burghel il propune participantilor la team-building-uri. Cu ajutorul unui cuvant (o valoare reprezentativa pentru companie) o echipa formata din angajati discuta pe marginea acelei valori, de exemplu Integritate, si despre ce inseamna ea pentru fiecare dintre ei si pun apoi in scena o mica piesa de teatru care sa exemplifice acea valoare. Astfel, conchide Dana Burghel, si managerul vede ce simt angajatii sai despre valorile companiei.

"Toate insuccesele vin din neidentificarea cu valorile companiei," spune specialistul in dezvoltare personala si ne incurajeaza sa luam in calcul aceasta posibilitate.
Nu uita de reguli

Iata cateva reguli pe care Dana Burghel le socoteste importante in alegerea unui nou training:

- descopera ce iti place! Ai observat si tu ca atunci cand vrem, lucrurile ne ies minunat. Din pacate, se intampla cel mai des atunci cand ne ocupam de un hobby sau facem ceva care nu are legatura cu munca.

- nu te multumi la nesfarsit cu un job care nu iti place. Descopera pasiunea pentru acel job, iar daca nu vei reusi, sfatul specialistului spune sa renunti la el.

- reaminteste-ti constant de atu-urile tale si de triumfurile tale de-a lungul anilor. Dana Burghel spune ca acest lucru te va ajuta in momentele tale grele. De exemplu, sa presupunem ca ai o problema la serviciu. Daca iti reamintesti ca te caracterizeaza perseverenta si ca ai reusit sa treci peste momente dificile si in trecut, te vei mobiliza si vei trece mai repede peste problema de azi.

„In conditiile economice actuale, nici expertii nu pot prezice ce se va intampla. Cu toate acestea, cele mai bune scoli de afaceri au observat, in trecut, ca atunci cand este o criza economica, oamenii se intorc la scoala", declara, pentru revista „Capital", Denise Kirkpatrick, Pro Vice-Chancellor, The Open University.

3 cursuri „castigatoare" in 2009

"Best Year Yet"

Unul din programele cele mai inovatoare ale Learning About se numeste "Best Year Yet" si scoate la iveala acele abilitati acumulate de noi toti in timp si experienta pe care fiecare dintre noi o poarta cu el, pentru a reusi, cu ajutorul intrebarilor mestesugit puse de traineri, sa te conduca pe ceea ce va deveni, spun ei, cel mai bun an din viata ta.
 
 "Comunicare Asertiva"
 
Este oferit de compania Develor, una din cele mai mari companii de training europene, cu sediul central la Budapesta si birouri in principalele tari est-europene. Acest program te poate ajuta sa iti cunosti si dezvolti calitatile de comunicare. Metoda asertivitatii este o maniera de influentare care ia in considerare obiectivele si conceptele partenerului si asigura luarea in calcul, intr-o maniera empatica, a opiniilor diferite si chiar a potentialelor obiectii pe care partenerul le poate avea. Cu ajutorul asertivitatii, comunicarea devine eficienta si autentica, iar relatia care se stabileste intre parteneri devine una pozitiva, bazata pe avantaje reciproce (win-win). Comunicarea asertiva este parte integranta a unui mediu de lucru sanatos, aflam de pe site-ul Develor.
 
"BrandYou"
 
Un concept care ii apartine lui Tom Peters si care este dezvoltat de compania Human Invest. Dar daca branding-ul n-ar fi limitat doar la produsele si serviciile pe care compania ta le ofera clientilor? Daca am aduce intregul concept de branding in interiorul companiei si l-am asocia angajatilor si departamentelor?" au fost intrebarile de la care a plecat Tom Peters, autorul conceptului. Programul sprijina excelent orice initiativa a top managementului de a conecta cat mai multi angajati la brandul organizatiei, cu scopul de a creste loialitatea acestora si a-i transforma in "ambasadori" activi ai companiei.
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
02 apr