William si Kate

William şi Kate au publicat o fotografie inedită cu...

Citeste mai mult»
 Carlos Santana

Chitaristul Carlos Santana își amână un concert după ce a...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney: "Nu-mi pasă" dacă Trump mă numeşte un...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga și-a păstrat cumpătul după ce i-a cedat...

Citeste mai mult»
Nicola Coughlan,

Nicola Coughlan, starul din „Bridgerton”, atacă seria...

Citeste mai mult»
pap

Martin Scorsese spune că moartea Papei Francisc este o...

Citeste mai mult»
 Michelle Trachtenberg

Actriţa americană Michelle Trachtenberg a murit din cauza...

Citeste mai mult»
a

The Who s-a despărţit de bateristul Zak Starkey din cauza...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney explică de ce i-a cerut lui Joe Biden să...

Citeste mai mult»
Harvey Weinstein

Harvey Weinstein, rejudecat la New York

Citeste mai mult»
Harry

Harry și Charles rămân 'distanți', conform unor surse

Citeste mai mult»
gene

Înainte de moartea sa, soția lui Hackman a căutat...

Citeste mai mult»
ceas

Un ceas de buzunar care a aparținut unui pasager de pe...

Citeste mai mult»
capsula

Capsula Blue Origin cu cele şase femei vedetă la bord,...

Citeste mai mult»
Johnny Depp

Johnny Depp şi Penelope Cruz, în thrillerul „Day Drinker”...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Proprietatea lui Gene Hackman a fost infestată de...

Citeste mai mult»
ciocolata

Cât de sănătoasă este ciocolata neagră. Iată ce spun...

Citeste mai mult»
Katy Perry

Blue Origin a încheiat cu succes zborul spațial la care...

Citeste mai mult»
Sean „Diddy” Combs

Avocaţii lui Sean „Diddy” Combs vor să cunoască opiniile...

Citeste mai mult»
bebelus

O femeie a născut copilul unui alt cuplu după ce o...

Citeste mai mult»
eric

Eric Dane, actorul din "Euphoria" şi "Grey's Anatomy",...

Citeste mai mult»
Val Kilmer

Cauza oficială a morţii actorului Val Kilmer, starul din...

Citeste mai mult»
Jennifer Lopez

Kazahstanul se așteaptă la încasări de 12 milioane de...

Citeste mai mult»
anjelica

Actrița Anjelica Huston dezvăluie că a trecut printr-o...

Citeste mai mult»
Michelle Obama

Michelle Obama a vorbit într-un podcast despre zvonurile...

Citeste mai mult»
william

Prințul William și-a angajat avocații care au ajutat-o pe...

Citeste mai mult»
vandici

Ilinca Vandici a ales să acorde o nouă șansă iubirii,...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla și-a celebrat aniversarea căsătoriei cu...

Citeste mai mult»
Jennifer Lopez

Jennifer Lopez a inclus România în turneul ei „Up All...

Citeste mai mult»
paul

Paul Schrader, scenaristul filmului "Taxi Driver", acuzat...

Citeste mai mult»
Meghan Markle

Ducesa de Sussex s-a confruntat cu complicații medicale...

Citeste mai mult»
Robert de Niro

Robert De Niro va primi Palme d'Or-ul onorific al...

Citeste mai mult»
Michael Schumacher

Michael Schumacher a devenit bunic pentru prima oară....

Citeste mai mult»
Maya

O româncă a uimit juriul Britain's Got Talent cu...

Citeste mai mult»
Eminem

Eminem a devenit bunic. Fiica rapperului, Hailie Jade...

Citeste mai mult»
mark

Zuckerberg și-a cumpărat o vilă în Washington. Suma...

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Tom Cruise i-a adus joi un omagiu lui Val Kilmer, rivalul...

Citeste mai mult»
Russell Brand

Russell Brand a fost pus sub acuzare pentru viol de...

Citeste mai mult»
alexandra stan

Alexandra Stan, după ce a fost surprinsă cu noul iubit:...

Citeste mai mult»
dana nalbaru bebe

Dana Nălbaru, deranjată de agitația dintr-un oraș: „Abia...

Citeste mai mult»

De ce sa faci un training pe timp de criza!

De în Cariera 5 ian 2009
Acum cateva zile am rememorat lucrurile pe care le "luam" cu noi din 2008: criza economica si efectele ei numeroase, concedierile si scaderea bugetului tuturor companiilor. Mi-am dat seama ca prea multe atuu-uri nu avem, pentru a trece cu bine si de criza si de acest an dificil. Ni se alatura, in incercarea de a ne descoperi punctele forte ale acestui an, Dana Burghel, director executiv la Learning About.
"Ori de cate ori ne confruntam cu o criza, fie ea una de timp sau una financiara, cel mai bun lucru pe care il putem face este sa ne concentram pe ceea ce stim noi sa facem cel mai bine, si sa utilizam in acest fel cel mai mare atu al nostru pentru a iesi din criza," arata Dana Burghel.

Cu alte cuvinte, daca mizam pe lucruri noi, care nu sunt atuul nostru, pentru a-i depasi pe ceilalti in acest an de criza financiara, riscam sa ne trezim ca restul competitorilor au luat o decizie mai lucida si au hotarat sa aprofundeze si mai mult cunostintele pe care deja le detineau. Algoritmul este simplu: masurandu-ne cu ei, noi, cu toata hotararea de a "spulbera concurenta", toata mentalitatea de invingatori si training-ul nou-nout de transcris in CV, nu avem nici o sansa.

Nu spune nimeni ca nu poti folosi ideile noi pentru a-ti cauta si a-ti alege un training pentru a-ti dezvolta asa-numitele "soft skills" (ansamblu de calitati personale, atitudini si competente sociale; ele iti asigura un nivel ridicat de integrare si eficienta personala a individului, indiferent de contextul in care se desfasoara munca acestuia) si ca ar trebui sa te concentrezi numai pe lucrurile deja stiute. Dar sfatul Danei Burghel este ca in 2009 sa ramai focusat pe lucrurile pe care le stii cel mai bine.

Avem o echipa. Cum procedam?

Sunt cateva curente si cativa "piloni" pe care se bazeaza tendintele pentru 2009, in viziunea directorului executiv al Learning About, companie de executive coaching. Cel mai important dintre acestea este dezvoltarea leadership-ului, ne confirma Dana Burghel. "Chiar daca in ultima vreme exista foarte multe training-uri care dezvolta leadership-ul si acesta inseamna o usoara demonetizare a acestor programe, nu trebuie sa uitam faptul ca orice echipa e reflectia liderului sau. Daca, de exemplu, avem o echipa formata din cinci oameni si ne hotaram sa o schimbam si sa aducem alti cinci, in cateva luni vom obtine o echipa dupa chipul si asemanarea managerului."

Cea de-a doua tendinta importanta in acest an va fi, in viziunea Danei Burghel, rolul important pe care il vor juca resursele umane in acest an. Ea spune: "In acest an, tocmai pentru ca piata locurilor de munca este relativ stabila - pentru ca oamenii nu mai risca sa piarda un loc stabil de munca pentru a incerca 'marea cu degetul' - cei de la resurse umane vor fi foarte importanti pentru ca ei vor trebui sa motiveze echipa."

Team-building-ul este al treilea pas major pentru tendintele anului 2009 in materie de training-uri. "Eu cred foarte tare in zicala: 'Nimeni nu e motivat daca nu se motiveaza singur' si in importanta team-building-urilor, facute nu pentru a ne distra cu echipa la munte, ci chiar pentru a evidentia felul in care o persoana invata ca e importanta pentru echipa si pentru companie," spune directorul executiv al Learning About.
 
Ca sa vezi ca nu e obligatoriu ca in team-building-uri sa te distrezi si atat, iti dam exemplul unui exercitiu pe care Dana Burghel il propune participantilor la team-building-uri. Cu ajutorul unui cuvant (o valoare reprezentativa pentru companie) o echipa formata din angajati discuta pe marginea acelei valori, de exemplu Integritate, si despre ce inseamna ea pentru fiecare dintre ei si pun apoi in scena o mica piesa de teatru care sa exemplifice acea valoare. Astfel, conchide Dana Burghel, si managerul vede ce simt angajatii sai despre valorile companiei.

"Toate insuccesele vin din neidentificarea cu valorile companiei," spune specialistul in dezvoltare personala si ne incurajeaza sa luam in calcul aceasta posibilitate.
Nu uita de reguli

Iata cateva reguli pe care Dana Burghel le socoteste importante in alegerea unui nou training:

- descopera ce iti place! Ai observat si tu ca atunci cand vrem, lucrurile ne ies minunat. Din pacate, se intampla cel mai des atunci cand ne ocupam de un hobby sau facem ceva care nu are legatura cu munca.

- nu te multumi la nesfarsit cu un job care nu iti place. Descopera pasiunea pentru acel job, iar daca nu vei reusi, sfatul specialistului spune sa renunti la el.

- reaminteste-ti constant de atu-urile tale si de triumfurile tale de-a lungul anilor. Dana Burghel spune ca acest lucru te va ajuta in momentele tale grele. De exemplu, sa presupunem ca ai o problema la serviciu. Daca iti reamintesti ca te caracterizeaza perseverenta si ca ai reusit sa treci peste momente dificile si in trecut, te vei mobiliza si vei trece mai repede peste problema de azi.

„In conditiile economice actuale, nici expertii nu pot prezice ce se va intampla. Cu toate acestea, cele mai bune scoli de afaceri au observat, in trecut, ca atunci cand este o criza economica, oamenii se intorc la scoala", declara, pentru revista „Capital", Denise Kirkpatrick, Pro Vice-Chancellor, The Open University.

3 cursuri „castigatoare" in 2009

"Best Year Yet"

Unul din programele cele mai inovatoare ale Learning About se numeste "Best Year Yet" si scoate la iveala acele abilitati acumulate de noi toti in timp si experienta pe care fiecare dintre noi o poarta cu el, pentru a reusi, cu ajutorul intrebarilor mestesugit puse de traineri, sa te conduca pe ceea ce va deveni, spun ei, cel mai bun an din viata ta.
 
 "Comunicare Asertiva"
 
Este oferit de compania Develor, una din cele mai mari companii de training europene, cu sediul central la Budapesta si birouri in principalele tari est-europene. Acest program te poate ajuta sa iti cunosti si dezvolti calitatile de comunicare. Metoda asertivitatii este o maniera de influentare care ia in considerare obiectivele si conceptele partenerului si asigura luarea in calcul, intr-o maniera empatica, a opiniilor diferite si chiar a potentialelor obiectii pe care partenerul le poate avea. Cu ajutorul asertivitatii, comunicarea devine eficienta si autentica, iar relatia care se stabileste intre parteneri devine una pozitiva, bazata pe avantaje reciproce (win-win). Comunicarea asertiva este parte integranta a unui mediu de lucru sanatos, aflam de pe site-ul Develor.
 
"BrandYou"
 
Un concept care ii apartine lui Tom Peters si care este dezvoltat de compania Human Invest. Dar daca branding-ul n-ar fi limitat doar la produsele si serviciile pe care compania ta le ofera clientilor? Daca am aduce intregul concept de branding in interiorul companiei si l-am asocia angajatilor si departamentelor?" au fost intrebarile de la care a plecat Tom Peters, autorul conceptului. Programul sprijina excelent orice initiativa a top managementului de a conecta cat mai multi angajati la brandul organizatiei, cu scopul de a creste loialitatea acestora si a-i transforma in "ambasadori" activi ai companiei.
Tag-uri: , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
24 apr