Evită să repeţi informaţii pe care angajatorul le-a aflat deja despre tine parcurgând CV-ul. Cu siguranţă nu vei impresiona dacă spui că ai multă experienţă în domeniu, eşti sinceră şi conştiincioasă. Aşa sunt, probabil, majoritatea candidaţilor, cel puţin la nivel declarativ.
Iată 3 paşi care te vor ajuta să oferi un răspuns exclent:
1. Cercetează cu atenţie fişa postului şi activitatea companiei
Documentează-te temeinic cu privire la firma în cadrul căreia urmează să lucrezi, află ce aşteptări poate avea angajatorul de la tine. Studiază cu atenţie care sunt calificările necesare pentru acest post din perspectiva companiei şi află dacă deţii vreun atu.
Prezintă-te de parcă ai fi deja angajată şi arată cum te-ai încadra în ecuaţie, arată care îţi sunt punctele forte şi cum plănuieşti să acoperi zonele în care nu excelezi.
2. Ce te diferenţiază de ceilalţi candidaţi?
Fie că este vorba de capacitatea de a face prezentări convingătoare sau că te pricepi la social media şi ai dovezi clare care arată că experienţa ta a făcut diferenţa în cadrul unor proiecte importante, important este să pui accentul pe acele aspecte pe care angajatorul le caută şi nu le găseşte cu uşurinţă.
3. Subliniază pasiunea pentru domeniul în care lucrezi
Angajatorul vrea să ştie că vei da tot ce ai mai bun în momentul în care te alături echipei, iar pasiunea este cea care face diferenţa, atunci când experienţa a doi candidaţi este similară. Angajatorul vrea să audă că eşti plină de energie şi că eşti dispusă să investeşti acea energie pentru a ajuta compania să se dezvolte.
Ieşi în evidenţă făcând o comparaţie între compania pentru care vrei să lucrezi şi competiţia existentă pe piaţă, pentru a arăta că nu există riscul să fugi mâncând pământul la adversari. Este important să arăţi angajatorului că acesta nu este încă unul dintr-o mulţime de interviuri la care te-ai prezentat în ultima vreme, în speranţa că "pică" de undeva un post bine plătit.