Fa o trecere in revista saptamanala a sarcinilor
In fiecare vineri, rezerva-ti timp pentru a verifica ce ai facut si ce vei avea de facut saptamana viitoare. Astfel vei avea timp sa recuperezi daca ai uitat ceva si nu risti sa te ia prin surprindere luni, cand deja te apuci de altceva.
Vizualizeaza esecul
Evident ca a te gandi la succes te poate ajuta sa il obtii, dar in ceea ce priveste deadline-urile, imaginea haosului creat daca nu termini in timp util s-ar putea sa te motiveze. Vizualizarea consecintelor te va impulsiona sa actionezi instantaneu.
Imparte totul in fragmente digerabile
Amanarea este unul dintre motivele principale pentru care nu reusesti sa finalizezi proiectele inainte de termen. De cele mai multe ori, oamenii amana proiecte care par dificile. In schimb, este recomandat sa imparti fiecare task in fragmente mai mici, de cateva ore, pentru a te putea concentra. Programeaza fiecare pas si calculeaza si o marja de eroare, pentru a putea revizui eventuale probleme.
Programeaza-ti un deadline propriu
Perfectionismul este frate cu amanarea. Astfel, atunci cand vrei ca totul sa iasa perfect si o lasi pe ultima suta de metri, vei avea in subconstient scuza ca nu e perfect pentru ca nu ai avut destul timp. Asa ca muta deadline-ul cu cateva zile mai devreme, pentru a fi sigura ca nu ramai in criza de timp. Daca ai ceva de facut pentru lunea viitoare spre exemplu, nu o lasa pana duminica seara, ci propune-ti sa fie gata cel tarziu vineri, pentru a avea weekendul la dispozitie pentru eventuale retusuri.
Tu ce relatie ai cu banii? 7 reguli care iti protejeaza bugetul
10 trucuri eficiente pentru a fi in forma la birou!
O viata sociala sanatoasa iti aduce fericirea - Elimina prieteniile toxice!