Cercetatorii de la Brigham Young University au studiat un grup de 30 de persoane diagnosticate cu depresie severa. In loc de opt vizite la o clinica specializata, participantii la studiu au primit asistenta telefonica din partea terapeutilor.
Durata unei sedinte telefonice a fost cuprinsa intre 21 si 52 de minute, iar pacientii nu au primit medicamente antidepresive in urma unei astfel de consultatii, anunta psychcentral.com.
Sase luni mai tarziu, procentul celor care au scapat de depresie era de 42 % in cazul persoanelor asistate prin telefon si de aproximativ 50 % in cazul subiectilor care au beneficiat de terapia clasica, intalnindu-se fata in fata cu terapeutul.
"Acest model de relationare este mult mai util, confortabil si prietenos, eliminand barierele si pattern-urile invechite ale relatiei medic-pacient. Faptul ca nu are efecte adverse si nu induce reactii iatrogenice reprezinta un alt avantaj", a profesorul Diane Spangler, co-autor al studiului realizat la universitatea americana.
Expertii atrag atentia ca exista o diferenta intre consilierea telefonica realizata de voluntari de la diverse centre de asistenta prin asa-numitele "help-call" si convorbirile telefonice terapeutice cu un psiholog sau medic specialist, care are in evidenta pacientul respectiv.
Tootdata, nu toate cazurile se preteaza la astfel de consultatii telefonice si online, cele grave avand nevoie de asistenta medicala prin internare in spital sau o clinica de specialitate pentru monitorizarea tratamentului.