Departe de a fi o aparenta, femeile pe motocicleta sunt intalnite din ce in ce mai des. "Daca pana in anul trecut femeile reprezentau cam cinci la suta din clientii nostri, de aproximativ un an, tot mai multe femei sunt interesate sa-si achizitioneze o motocicleta. Acum ele au ajuns sa reprezinte in jur de 20-25 la suta dintre cumparatorii de motociclete si accesorii moto", ne spune Dan Demetriu, reprezentantul MotorTeam, dealer Suzuki in Romania.
Motocicleta a fost asociata cu spiritul rebel, cu dorinta de libertate, cu un stil de viata ghidat dupa principii ce incearca sa se sustraga canoanelor stricte impuse de o societate care devine din ce in ce mai constrangatoare. Insa sa nu te gandesti ca o femeie care alege sa-si cumpere o motocicleta este o rebela fara cauza, antisociala si fara nicio legatura cu noi. Ei bine, desi poate parea surprinzator, tocmai femeia sofisticata, care pe care adesea o vezi imbracata in taioare si fuste cu taieturi impecabile, pare sa se indrepte din ce in ce mai des catre piata moto, pentru a-si achizitiona o bijuterie pe doua roti. "In general femeile care isi cumpara motocicleta sunt cele care lucreaza in companii multinationale, in banci, iar unele au chiar proprile afaceri. Am avut si cliente de 20 de ani, dar si de 38 sau 40 de ani. Media de varsta a cumparatoarelor este insa undeva in jur de 30 de ani", completeaza Dan Demetriu.
"Femeile cauta in general modele mai usoare, nu foarte puternice, care sa poata fi controlate mai usor. Insa sunt si multe exceptii. In Bucuresti este un numar destul de mare de fete cu motociclete supersport de 600 si chiar 1000 de centimetri cubi, care au peste 100 de cai putere", ne spune si Paul Lozba, manager Motoflash, Romania.
"O femeie urmareste in primul rand o inaltime a seii mai scazuta, pentru a atinge solul cu ambele picioare si a se simti in siguranta pe moto. Un alt aspect des intalnit este acela ca femeile cauta motociclete cu o capacitate cilindrica mai scazuta, 125, 250, 400 si 500 centrimetri cubi, dar si o masa proprie mai redusa, pentru manevrabilitate mai buna, un model destul de popular in randul acestora fiind Suzuki GS 500", completeaza Paul Lozba.
Motocicleta, dragoste de la prima intalnire!
"Dupa ce am mers prima data, ca pasager, a fost ceva de genul 'vreau si eu'. Apoi am mai stat un timp sa ma gandesc, am facut scoala si mi-am luat. Pentru mine deocamdata este vorba doar de o pasiune si placerea de a merge. Mai tarziu, probabil capata si utilitati practice, cum ar fi faptul ca te poti deplasa mai usor printr-un oras atat de aglomerat cum e Bucurestiul", ne povesteste Catalina, analist markenting la o companie multinationala. M-am gandit, am facut scoala si mi-am luat... Pare simplu. Nu? In realitate lucrurile sunt departe de a sta asa. Temperamentala si capricioasa motocicleta are insa o personalitate puternica, fiind nevoie de munca imensa si rabdare pe masura pentru a-i intra in gratii.
"Cand m-am urcat prima data in saua unei motociclete, nici pe bicicleta nu stiam sa merg. Bineinteles ca am avut probleme cu echilibrul, asa ca a trebuit sa invat sa merg pe bicicleta intai. Au urmat cursurile intensive prin parcurile din Bucuresti si apoi am batut din nou la usa instructorului, care ma privea neincrezator. Stiam insa un sigur un lucru. Vreau motocicleta!"
Dar, atunci cand pentru prima data dupa mai multe saptamani de scoala am reusit sa stapanesc motocicleta am fost foarte fericita. Nu imi venea sa cred ca chiar merge. E o senzatie foarte tare, pe care altfel o gasesti foarte greu. Nu se compara cu mersul cu masina, iti ofera un sentiment foarte placut de libertate, aproape ca si cum ai zbura".
Cum e sa fii femeie pe motocicleta?
Stim foarte bine prejudecatile legate de femeia la volan. Fiecare dintre noi a trecut cel putin o data prin experieta neplacuta de a fi trimisa la cratita, daca nu in alta parte... Ei bine, femeia pe motor are parte, cel putin din parte celor care la fel ca si ea, opteaza pentru "aventura pe doua roti" de mult mai multa intelegere. "De motociclisti sunt privita cu intelegere, pentru ca sunt la inceput, si de fiecare data cand am avut nevoie de ajutor s-a gasit cineva sa ma ajute. E o comunitate foarte legata, eu una nu am mai intalnit ceva de genul asta pana acum", ne mai povesteste Catalina.
Sfaturi in "cariera moto"
In primul rand trebuie sa-ti doresti foarte mult, pentru ca motocicleta inseamna pe langa pasiune si placerea de a fi liber si putina nebunie. Daca nu esti convinsa ca vrei sa traiesti senzatiile pe care ti le poate da o motocicleta, ar fi mai bine sa te rezumi la confortul pe care ti-l ofera masina ta.
Daca crezi ca ai doza de nebunie necesara, ar fi bine ca inainte a a te apuca de scoala sa fi practicat in prealabil unele sporturi care dezvolta echilibrul. Astfel, mersul pe bicicleta, ski-ul, snowboard-ul pot sa te ajute foarte mult.
Trebuie sa fii stapan pe tine, sa nu te pierzi indiferent de situatia in care te afli. Motociclistii, desi din ce in ce mai des intalniti pe strazile din Romania, nu sunt cei mai buni prieteni ai soferilor, iar acesti din urma inca nu sunt obisnuiti cu ei in trafic.
Nu ar strica sa stii cateva notiuni elementare despre motocicleta.
Ultima, dar cea mai importanta: NU te urca niciodata pe motocicleta fara casca si echipament de protectie.
Daca nu am reusit sa va conving ca femeia pe motocicleta nu mai este un tabu, ei bine, pana si Harley Davidson, cel mai mare producator de motociclete din Statele Unite ale Americii a decis sa-si schimbe strategia de marketing focalizand-o pe Femeie. Asa ca fetelor, pe cai!