Produsele "made in Romania" - bune, dar putine
"De la bun inceput ne-am dorit sa includem in portofoliul nostru si produse romanesti si ne bucuram sa avem astazi pe rafturile magazinului brand-uri precum Lia, Lois, Reverto sau Sanflora", a spus Ioana Paun de la MioBio.
Ea a precizat ca in momentul de fata, in Romania, majoritatea produselor cosmetice naturale sunt produse de manufactura, care pot concura fara probleme cu brand-uri din strainatate, atat din punct de vedere al calitatii cat si al prezentarii si design-ului.
Cu toate acestea, oferta de produse fabricate in Romania este deocamdata mult mai limitata din punct de vedere al diversitatii, in comparatie cu brand-urile de import.
Trendul global si-a croit drum si la noi
La momentul deschiderii magazinului in 2009, MioBio se numara printre primele magazine multibrand de cosmetice bio. Majoritatea magazinelor bio se axeaza si astazi in special pe mancare bio, avand si zone dedicate produselor cosmetice.
De aceea, la momentul actual, potentialul de crestere exista incontestabil, dovada dezvoltarii semnificative a acestui segment in ultimii ani. "Vorbim despre un trend global care si-a croit drum si la noi, se deschid tot mai multe magazine de profil, atat in Bucuresti cat si in tara", spune Ioana Paun.
2011 a adus vanzari de peste 1 miliard de euro pentru piata cosmeticelor din Romania, cu o crestere de 3,2% fata de anul anterior, potrivit studiilor Biorigine.ro.
Pentru 2012 se asteapta un trend asemanator, dar preponderent rata de crestere va fi mai semnificativ reprezentata de nisa cosmeticelor organice si cu impact redus asupra mediului.
Despre magazinele de referinta care comercializeaza cosmetice organice in Romania, ambii jucatori spun ca sunt doar 3-5 care se bucura si de notorietate.
Afla mai multe detalii despre produsele si producatorii bio pe dailybusiness.ro.
Dana Savuica - o silueta de invidiat cu alimente bio!
Nu arunca, recicleaza! Ghid de utilizare a lucrurilor folosite