Zilele trecute am auzit in repetate randuri de la angajati ai unor companii diferite urmatoarea situatie: “au fost dati afara oameni din departament. Nimeni nu a stiut de ce, nici cei ramasi si nici macar cei care au plecat. Persoanele concediate au fost chemate dimineata in biroul sefului si li s-a comunicat ca din acel moment trebuie sa paraseasca organizatia, fara macar sa mai poata ramane pana la finalul programului”.
Intr-un moment de maxima tensiune ca acesta, vestile proaste care sunt insotite de o nebuloasa cad ca adevarate bombe asupra celor concediati si mai ales asupra celor care raman in companie. Daca vrei ca angajatii tai sa nu se simta abandonati, tradati, in pericol, trebuie sa stii sa comunici permanent cu ei. Mai ales cand evenimente neplacute lasa loc de interpretari negative! Fii langa ei cu explicatii cat mai clare, ofera-le coerenta si transparenta de care au nevoie in limitele pe care ti le poti permite! In orice caz, nu aborda tehnica strutului, capul pe care il ascunzi in nisip te poate lasa fara picioare.
2. Viziune
De cele mai multe ori, volumul de munca din companii la momentul de fata este unul la fel sau poate mai mare, dar cu resurse umane, de timp si financiare mult reduse.
Unul dintre partenerii nostri mi-a spus recent: “M-am tot gandit si am nevoie de inca un om in echipa, pentru activitate contabila. Daca ma intrebi, nu imi aduce un castig imediat. Dar in momentul in care eforturile noastre de a fi activi si profitabili in piata incep sa dea roade, nu voi mai avea timp sa gestionez decat pe fuga activitatea. Mai bine imi cladesc o baza solida, bine gandita inca de pe acum! ”
Un manager bun este alaturi de oamenii sai; fara sustinerea si implicarea lui motivatia si rezistenta echipei scade si nu se va mai ajunge la rezultate. Cu toate acestea, un manager trebuie sa isi aloce timp pentru sine, pentru a studia piata, concurenta si pentru a anticipa printre primii care strategie poate fi conturata pe mai departe. Cel de mai sus este un exemplu real poate rarisim, dar indiferent totusi de particularitatile situatiei, viziunea face parte din calitatile marilor lideri: sa vezi inaintea tuturor o solutie, sa iti pastrezi creativitatea vie si sa nu o ingropi in termene limita si reactii urgente la evenimentele din mediul de business! Cei din echipa ta asteapta de la tine directia, deci cauta sa fii proactiv!
3. Mentinerea calitatii
Cu bugete mult reduse, cu discounturi mari oferite clientilor, activitatea trebuie totusi sa fie mentinuta la macar acelasi nivel de calitate. Partenerii se formeaza in timp si sunt greu de mentinut altfel. In mediul de business mentinerea standardului de calitate poate parea un lux acum, insa iti va fi colacul de salvare si mult dupa incheierea acestei perioade dificile. Echipa ta te va aprecia daca ramai fidel valorilor tale in acest context, iar clientii vor sti sa faca diferenta intre un serviciu bun si unul schilodit de atatea compromisuri.
Ioana Moholea
Project Manager
Perspective Group
Tel: (+40) 21 2119322