Conform unui sondaj GfK Retail and Technology in 2010 in Romania au fost inregistrate vanzari de aproximativ 1400 de televizoare 3D. Dintre acestea, numai 200 de bucati sunt plasme, iar restul LCD.
In continuare, dinamica accentuata a acestui segment de nisa a propulsat vanzarile primelor doua luni ale anului 2011 la aproximativ 550 de bucati. Piata totala de televizoare cu ecran plat (LCD si plasma) in 2010 este estimata in panelul GfK Retail and Technology la 480.000 unitati. Astfel, de la lansarea sa si pana la momentul actual, vanzarile de televizoare 3D au crescut gradual, atingand o valoare totala de 3,7 Mil. euro.
Pretul acestor aparate ramane in continuare foarte ridicat – 1690 EUR in ianuarie - februarie 2011, dar este in scadere de la aproximativ 2000 euro anul trecut.
„In acest context, putem spune ca interesul pentru 3D se va mentine si anul acesta. Cel mai probabil, in Romania, ne putem astepta la un volum de cel putin trei ori mai mare decat cel inregistrat in anul 2010”, afirma Ciprian Hatneanu, director GfK Retail and Tehnology Romania.
Acesta tendinta este in linie cu efervescenta vanzarilor la nivel european. De exemplu, numai in Germania, anul trecut divizia locala GfK Retail and Technology a inregistrat vanzari de 200.000 televizoare 3D si se asteapta ca volumul pentru anul 2011 sa depaseasca un milion de astfel de produse.
Cu toate acestea, piata atat la nivel global, cat si local va ramane una de nisa. In acest sens, va influenta pretul ridicat deficitul de continut 3D combinat cu disponibilitatea redusa a oamenilor de a schimba un televizor cu ecran plat relativ recent cumparat cu ultima tehnologie 3D.