Ieri a fost Ziua Mondiala a Spalatului pe Maini. Nu credeam ca in anul 2009 mai este nevoie sa tragem semnale de alarma in aceasta privinta, insa studiile recente mi-au risipit dubiile. Stam prost la capitolul igiena personala. Pentru a marca aceasta zi, s-a lansat o noua campanie de educare a populatiei privind igiena spalatului pe maini. Aceasta campanie de promovare are doua componente: materiale de informare si distribuirea de sapun catre mediile de tineret si medicale.
Doamna Sorina Placinta, ministrul Tineretului si Sportului a declarat ieri la conferinta de presa ca “saluta aceasta campanie si este mirata de lipsa de interes cu care sunt primite, in general initiativele constructive” . Un alt militant al campaniei este domnul doctor Raed Arafat, subsecretar de stat in Ministerul Sanatatii care a afirmat ca se implica in mod voluntar in coordonarea la nivel national a distribuirii de sapun lichid si materiale educationale in spitale. Asa cum bine spune domnul Raed Arafat, daca vom obtine o imbunatatire a obiceiului de igiena a mainilor “cu macar 1 % “, e deja un progres si inseamna ca am facut ceva bun.
Liliana Caimacan, category manager Dove, unul dintre sustinatorii acestei initiative, spune ca “pozitia de lider de piata a sapunului lor ii incurajeaza sa contribuie la atingerea scopurilor campaniei si acesta este debutul unei comunicari mai eficiente cu publicul”.
De implementarea acestei campanii se ocupa compania de comunicare Ex aequo. Elsa Exarhu spune ca “aceasta initiativa este foarte apropiata de pasiunea ei pentru sapun, asa incat subiectul ii este de doua ori pe plac”.