Criteriile cele mai importante luate in calcul de romani pentru cumpararea unui automobil sunt fie pretul avantajos (36%), fie consumul redus de carburant (24%), cat si marca masinii (18%).
Cu toate acestea, in cazul adultilor de pana in 30 de ani, educati, provenind din gospodarii mari, probabilitatea de a achizitiona un automobil creste semnificativ.
In ceea ce priveste preferintele de marca, acestea se indreapta in special catre Volkswagen, Logan si Opel, cu aproape 60 procente, urmate de branduri precum Audi si BMW. In privinta automobilelor detinute propriu-zis insa, peste jumatate dintre romani declara ca sunt posesori de Dacia (13% Logan si 40% alte modele), urmate de Volkswagen si Opel.
55% si-ar cumpara o masina second hand, in special cei din Ardeal si din Banat, Crisana, Maramures - cei mai apropiati de granita cu tarile din Vest. Romanii prefera in general sa plateasca cash pentru automobilul cumparat, mai ales cei din spatiul rural. Ponderea lor este, de altfel, in crestere cu 6% fata de anul trecut. Creditele auto sunt cele mai putin populare metode de plata.
Criteriile cele mai importante luate in calcul la alegerea unui automobil sunt pretul avantajos (36%), consumul redus de carburant (24%) si marca (18%), in timp ce tipul de carburant folosit, modelul si service-ul avantajos sunt cele care conteaza cel mai putin.
MotoBus este un studiu care monitorizeaza lunar evolutia parcului auto din Romania si ia in calcul variabile precum: probabilitatea de a cumpara un automobil, criteriile in alegerea masinii, marcile detinute si cele dorite, modalitatile de plata preferate sau profilul demografic al posesorilor de automobile.