Domenico a declarat: „Familiile noastre ne-au învățat întotdeauna să respectăm culturile diferite și datorită acestui lucru dorim să vă cerem iertare dacă am interpretat greșit obiceiurile voastre.”
Stefano a adăugat: „Vrem să le spunem tuturor chinezilor din lume că luăm acest mesaj foarte în serios.”
Scandalul a provocat retragerea brandului de la un eveniment de modă din cadrul Shanghai Expo Centre, deoarece în această reclamă, un model îmbrăcat într-o rochie roșie Dolce & Gabbana încerca să mănânce un mare cannoli cu bețișoare chinezești. Reclama a fost postată pe rețeaua de socializare Weibo, echivalentul chinezesc al platformei Twitter, unde compania are peste 1 milion de abonați. Utilizatorii au raportat reclama ca fiind ofensatoare și au acuzat brandul că încurajeajă stereotipurile și nu înțelege cultura poporului chinez.
Scandalul a luat proporții când scene din reclamă au fost postate pe Instagram, iar reprezentanți ai companiei ar fi folosit emoji-uri jignitoare ca să descrie și insulte China. Oficialii au declarat însă că cineva le-a spart contul și se produc investigații interne pentru a trage la răspundere responsabilii.
Dolce & Gabbana prezintă scuze publice
Domenico Dolce și Stefano Gabbana, fondatorii faimosului brand de îmbrăcăminte întemeiat acum 40 de ani, au înregistrat un mesaj în dialectul mandarin, prin care și-au cerut scuze publice, în nume personal și al companiei lor, din cauza unui spot publicitar care oferea instrucțiuni despre cum să mănânci mâncare italienească cu bețe de bambus.