Strauss Group este o companie globala cu 70 de ani de experienta in industria de food & beverages, listata la bursa și cu operatiuni in 20 de tari. Fiind activ pe 5 continente, Strauss Group detine sute de marci si are circa 13.000 de angajati.
Ofra Strauss, clasata pe locul 16 in topul „Primelor 50 de Femei de Afaceri din Lume” publicat de revista Globes, face parte din a treia generatie care conduce afacerea familiei și a asistat la transformarea companiei dintr-o afacere de familie, cu produse lactate intr-o marca globala, dezvoltare datorata spiritului intreprinzator al tatalui sau, Richard Strauss. Ofra a studiat Facultatea de Drept la Universitatea din Tel Aviv dupa care a lucrat ca Manager de Marketing pentru Estée Lauder in New York. In anul 1990, s-a alaturat afacerii de familie si a detinut diferite functii de conducere inainte sa devina Presedinta Consiliului de Administratie in anul 2001. In aceasta perioada a incheiat parteneriate cu Danone si PepsiCo iar in 2008 a vandut 25% din divizia de cafea a Strauss catre TPG, un grup de capital privat, pentru suma de $288m.
In prezent, Strauss Group ocupa pozitia a doua pe piata de cafea din Brazilia, tara cafelei, si se pozitioneaza drept una dintre primele 7 companii din lume specializate in cafea. In Israel, Strauss Group este a doua mare companie de produse alimentare si bauturi cu vanzari de 1,62 miliarde dolari in exercitiul fiscal 2009, din care 47% din activitatile internationale.
Strauss este singurul producator internațional de cafea cu fabrica in Romania, fiind prezent pe piața autohtona de 15 ani. Din portofoliul Strauss Romania fac parte brandurile Doncafe și Fort.
In varsta de 50 de ani, Ofra Strauss poate rezuma ultimul an de criza economica drept inca un an de succes atat pentru companie cat si la nivel personal. Inca o data si poate mai mult ca oricand, Ofra a dovedit ca, in calitatea sa de Presedinte al Consiliului de Administratie al Strauss Group, poate sa indrume compania spre un viitor de succes, cu masuri strategice ce o pot transforma intr-un gigant international.
Ajutorul familiei ramane insa foarte important pentru Ofra. Astfel, tatal sau ii este foarte apropiat si o insoteste in toate procesele de afaceri, in timp ce fratele sau, Adi Strauss, si matusa sa, Raya Strauss, sunt de asemenea parteneri de afaceri in aceasta companie de familie.
In urma achizitiei companiei de apa H2Q si a Tana Industries (producatorul Tami 4), Strauss a facut o miscare strategica majora, ce ar putea genera un potential enorm pentru operatiunile din Orientul Indepartat. Compania a semnat un acord cu gigantul chinez Haier pentru infiintarea unei companii mixte – Haier Strauss Water - implicata in solutii de purificare a apei. Desi considera ca acest joint venture este o miscare de afaceri, Ofra vede aceasta asociere si ca pe o indeplinire a viziunii sale sociale de a imbunatati calitatea vietii populatiei din Orientul Indepartat prin imbunatatirea calitatii apei.
Anul acesta, Strauss Group a inaugurat o noua fabrica pentru Sabra, marca de salate din SUA, detinuta impreuna cu PepsiCo. Aceasta fabrica reprezinta o platforma avansata ce va facilita o crestere de mai multe sute de procente a operatiunilor companiei din aceasta parte a lumii. Strauss a finalizat de asemenea achizitia unei companii de cafea din Rusia, pentru aproximativ $50 milioane. Aceasta achizitie va transforma Strauss Group intr-un jucator major pe piata cafelei si in aceasta tara.
Gadi Lesin, Presedinte si CEO Strauss Group, este mana dreapta a Ofrei Strauss in cadrul companiei. La doar 18 luni de la preluarea rolului de Presedinte & CEO Strauss Group, Gadi Lesin a inregistrat deja numeroase realizari. Lesin, care a fost primul Manager General al Sabra in 2005, a inchis cercul anul acesta odata cu cresterea prezentei Sabra in SUA, inaugurarea fabricii de ultima generatie din Virginia si achizitia activitatii de salsa a CCF. Se preconizeaza ca cifra de afaceri a Sabra, care depaseste deja $200 milioane anual, va ajunge la jumatate de miliard in aproximativ doi ani.
Un alt vector de crestere semnificativ pe care l-a cultivat Lesin este achizitia Tami 4 si fuziunea acesteia cu divizia de purificare a apei, H2Q. Strauss are de asemenea un parteneriat local in industria apei, cu gigantul chinez Haier, care va facilita intrarea rapida pe piata din China. Deoarece activitatea de apa genereaza deja venituri de $100 milioane si inregistreaza o crestere de doua cifre, se preconizeaza ca vanzarile vor atinge si in aceasta categorie o jumatate de miliard.
Lesin, care si-a cladit intreaga cariera alaturi de Strauss Group, a castigat aprecierea si increderea familiei Strauss cu care lucreaza indeaproape.