De asemenea, copiii, de la nasterea lor sunt influentati, suflet si trup, si prin aceasta forta... mintea lor, manierele, dispozitia, conditia fizica, viata si cariera, destinul sunt determinate.
Ennius (239-169 i.Hr.) este primul scriitor latin care scrie despre semnele cerului. Cato, care a murit in 149 i.Hr., l-a avertizat pe administratorul de la ferma lui sa nu ii consulte pe calatorii caldeeni. Pe cand stoicismului era in voga la Roma, s-a manifestat si interes timpuriu pentru astrologie.
Aceste exemple ale personaluitatilor romane interesate de astrologie sunt extrem de diverse, dupa cum subliniaza Jack Lindsay in Originile exhaustive ale Astrologiei (1971). Cu toate acestea, putini dintre ei, erau tentati sa-si cunoasca viitorul. in schimb oamenii de rand, au dat navala. S-au pastrat numeroase comentarii ale unor asemenea teme astrale: cineva nascut pe 14 decembrie 104 a devenit deputat, guvernator, dar a intrat in conflict cu superiorului sau si a ajuns sa-si faca o cariera din munca cu detinutii. Un altul, nascut la 23 aprilie 104, a avut o cariera de arme scurte. Un barbat nascut pe 10 noiembrie 114 a avut in cei patruzeci de ani "certuri si confuzie si notorietate printr-o femeie", iar doi ani mai tarziu, "moartea violenta a unui sclav si criza de tatal sau, si acuzatia de origine josnica si viol. Dar el a fost ajutat de prieteni.
Exista chiar prima evidenta a intolerantei societatii romane. Un tanar, nascut la 21 ianuarie 116, a fost efeminat si a avut vicii de nementionat, pentru Capricorn este imoral, si conducatorul acestuia Saturn se afla in Taur, semn [ceea ce ar indica tipul de slabiciune. Nu este deloc surprinzator, el pare sa fi fost degradat din pozitia sa inalta in armata, dupa un incident nedefinit.
Cicero a rezumat despre astrologie ca in mod normal, numai cele douasprezece semne si planete au fost luate in considerate, apoi ascendentul, semnul in crestere care apare la rasarit in momentul nasterii, care a fost semnul natal si nu semnul in care este Soarele, asociere care avea sa revina in forta in secolul 20 si a tras concluzia ca unghiurile dintre planetele plasate in cele 12 constelatii si in case, influenteaza o viata subiectului.
Asa cum se intampla de obicei atunci cand o tara este invadata de o noua cultura, si reactiile potrivnice au fost pe masura. Dar spiritul nou era prea purernic ca lumea sa nu mai fie interesata de astrologie. Scipio Africanul, cuceritorul lui Hannibal,s-a lasat prins in mrejele elenismului si adesea aparea imbracat in hlamida greaca, chiar si Cato, scepticul, spre sfarsitul vietii sale, a fost imbatat de spiritul nou si a inceput sa invete limba greaca. Mai mult el a avut o pozitie clara fata de adevaratii astrologi si condamna vehement sarlatania.