Marina se săturase să se întrebe mereu ce să poarte așa că a conceput acest experiment în care s-a întrebat dacă ar putea scăpa de veșnica problemă a hainelor purtând în fiecare zi, timp de două luni, același costum roșu.
Experimentul a început și Marina a știut întotdeauna ce trebuie să poarte. Ea a ales o culoare atât de stridentă pentru a atrage atenția mai multor oameni asupra proiectului său. A vrut astfel ca oamenii să se gândească la consumerism și să ia decizii în cunoștință de cauză, iar experimentul i-a permis să scape de povara alegerii zilnice a ținutelor. Desigur, ea și-a spălat destul de des costumul, dar pentru a documenta întreg procesul și-a făcut în fiecare zi câte o poză și s-a asigurat că ținuta ei este potrivită pentru eveneminetele la care participa. Costumul ei roșu arăta minunat la petreceri, unde îl asorta cu o bustieră neagră, dar era și foarte practic în activitățile cotidiene, precum luat de undeva mâncare la pachet pentru acasă, când nu avea chef să gătească sau la muncă, asortat cu un tricou alb și chiar la plimbări prin parc.
Marina a crezut că va fi criticată foarte mult, dar s-a dovedit că oamenilor abia dacă le păsa cu ce era ea îmbrăcată, deoarce încrederea în sine este cea care o făcea să fie frumoasă, nu hainele. Până la sfârșitul experimentului, această fată a decis totuși să adauge ceva nou costumului său, dar cele două luni i-au demonstrat ei și fanilor săi că foarte importante sunt încrederea în sine, igiena și calitatea hainelor, nu cantitatea lor. Deci în loc să iei mai multe costume ieftine, mai bine cumperi unul bun, care să te țină ani de zile și să meargă asortat cu mai multe alte lucruri, pentru a fi potrivit la mai multe ocazii.
Efectele consumerismului și ce înseamnă să știi exact ce porți
Marina Testino este o fată cu foarte mulți urmăritori pe Instagram, pentru că postează fotografii de fashion și îi pasă de problema consumerismului excesiv. Ea crede că oamenii nu au nevoie de atât de multe haine și este convinsă că pentru a arăta incredibil ai nevoie doar de o ținută și a vrut de curând să dovedească acest lucru prin experimentul său, denumit sugestiv „One Dress to Impress” (O rochie pentru a impresiona).