Ce reprezinta pentru dumneavostra trecerea de la PRO TV la TVR? Cum poate fi un post la TVR mai atragator decat unul la PRO?
Am considerat ca e timpul pentru o noua provocare. E extraordinar sa poti face dintr-un hobby o meserie. Filmul este una dintre marile mele pasiuni, astfel incat postul de director de achizitii filme imi ofera prilejul sa-mi folosesc toate cunostintele acumulate in acest domeniu. TVR poate si este atractiv pentru oamenii de televiziune, depinde ce-ti doresti.
Ce va recomanda pentru noul job? Cum a fost selectia pentru acesta? Care este "job descriptionul" noii pozitii? Cum ati evaluat elementele pro si contra inainte de a decide sa faceti acest pas profesional? Care au fost acestea? In an de criza, cat de mult a contat componenta financiara?
Prefer sa ma recomande oamenii care mi-au urmarit emisiunile si evolutia in televiziune. E usor neelegant sa ma apuc sa imi fac reclama. Domeniul cinematografiei imi este foarte cunoscut, ca si cel al achizitiei propriu-zise de filme, stiu ce sa urmaresc la un program, care sunt standardele de calitate pe care trebuie sa le indeplineasca, stiu ce asteptari are publicul si am sa incerc sa achizitionam la TVR filme si seriale de prestigiu.
Pentru concurs am pregatit un proiect, conform cerintelor.
A fost o decizie pe care n-am luat-o in cinci minute. Am pus in balanta multe lucuri si, dupa cum vedeti, am ales postul de la TVR.
Care sunt filmele dvs preferate - top 5 si de ce?
Nu am un top stabil si pot oferi cel mult topul momentului: Ostrov, un film rusesc, regizat de Pavel Lunghin; Blood Diamond (Diamantul sangeriu, regia Edward Zwick), Admiral - tot un film rusesc, Black Hawk Down (Elicoper la pamant, regia Ridley Scott), The Devil's Advocate (Pact cu Diavolul, regia Taylor Hackford, cu Al Pacino si Keanu Reeves), Mad City (Orasul nebun, regia Costa Gavras)
Ce parere aveti despre felul in care a fost condus departamentul de Film al TVR-ului pana acum si ce vrei sa aduceti nou? Ce directie vor avea filmele la TVR sub conducerea dvs si care va fi importanta lor in grila?
Departamentul a fost condus de Horia Romanescu, care a fost interimar de la plecarea Adei Roseti pana acum. Nu pot sa spun mare lucru despre modul in care s-au facut achizitii sau alte aspecte manageriale pentru ca nu le cunosc inca si nici nu am sa pic in capcana tipic politicianista de a ma vaita de greaua mostenire. Stiu ca am urmarit la TVR multe filme de calitate. Aceasta este si tinta mea, concomitent, fireste, cu lupta pentru pozitionarea lor in grila la orele cele mai potrivite si gestionarea fondurilor in mod judicios pentru institutie.
In acelasi timp, sa nu uitam ca TVR respecta si va respecta normele europene, asa cum se regasesc ele in legea de organizare si functionare a SRTv, ma refer la pastrarea ponderii productiei europene la un nivel mai mare de 50% in raport cu celelalte productii.
Pana acum filmul romanesc nu a fost o prioritate pentru vechile conduceri ale acestui departament din TVR, v-ati gandit si la ponderea pe care o va ocupa acest sector in grila TVR?
V-as reaminti ca TVR 1 a fost cel care a difuzat in premiera pe un post tv romanesc "4 luni, 3 saptamani si 2 zile", ca sa-l amintesc pe cel mai recent. Filmele romanesti realizate inainte de 1989 au tot fost difuzate, iar TVR International continua sa le dea. Nu uitati si faptul ca Televiziunea Romana contribuie cu nu mai putin de 15% din publicitate - procent care se adauga la cel de 4% retinut la sursa de agentia de publicitate Splendid Media - la sustinerea productiei nationale de film. Sume care sunt extrem de impovaratoare pentru TVR, dar asta e o alta dicutie. Ma intereseaza filmele romanesti numai daca sunt de certa calitate. E greu sa faci film in Romania si poate si din acest motiv, multe intentii bune se concretizeaza in productii mai putin reusite.
La TVR se investeste in achizitia de filme, in general, indiferent daca sunt romanesti sau straine. Daca se vor distinge filme romanesti de exceptie, le vom achizitiona.
In fotbal, atunci cand un jucator trece la o echipa rivala este privit ca un tradator, se intampla asta si in media, totusi ati lasat Pro Tv-ul pentru un post concurent?Am venit la TVR pe un alt culoar, daca vreti sa vorbim in termeni de fotbal. Pro TV nu este rivala televiziunii publice, batalia sa este cu televiziunile comericiale. In nici o tara civilizata comercialele nu se bat cu televiziiuniea publica pentru ca au misiuni si obiective cu totul diferite. Dar, care e intrebarea? Daca sunt un tradator...?! Nu ma tem ca vor veni suporterii Pro TV sa protesteze in fata TVR-ului.
Simtiti ca ati tradat PRO TV -ul prin aceasta miscare sau este o etapa de care aveati nevoie in evolutia dumneavoastra profesionala?
Sigur ca e o evolutie in cariera mea. Toti cautam sa ne dezvoltam profesional, nu putem ramane ancorati in acelasi proiect pana la sfarsitul vietii. Mai schimbi emisiunea, mai schimbi postul... Trebuie sa fii in miscare. Cred ca la televiziunea publica nu trebuie sa ajungi sa lucrezi decat dupa ce ti-ai atins gradul de maturitate in acest domeniu pentru ca e vorba de un serviciu public de televiziune, deci responsabilitatea este mult mai mare decat intr-o intreprindere privata.
De ce o sa va fie cel mai dor la Pro TV?
De emisiunea de reporteje "Te vezi la stirile Pro TV"
Ca reporter si realizator TV ati avut foarte multe satisfactii si emisiuni foarte apreciate, noul post reprezinta cu totul altceva, v-ati plictisit sa apareti pe sticla?
Eu nu m-am plictisit si sper ca nici telespectatorii, pentru ca o sa ne "vedem" in continuare, dar la TVR. In curand!
Emisiunile dumneavoastra s-au caracterizat prin calitate. Ce parere aveti despre felul in care se mai face astazi televiziune in televiziunile comerciale? Reprezinta trecerea dumneavoastra la TVR, desi intr-un alt post decat cel obisnuit, o fuga de "OTV-izarea" televiziunilor comerciale. Sau nu simtiti ca se intampla asta si la Pro tv?
Fiecare televiziune tinteste un anumit public. Televiziunile comerciale vizeaza, in special, publicul comercial, dar nu exclud celelalte categorii. Prin urmare, in grila sunt introduse mai multe genuri de programe. Totul e ca fiecare producator, realizator, prezentator sa-si gaseasca locul, emisiunea, publicul. Cred ca la TVR intru intr-un spatiu in care oamenii isi pot permite sa nu fie senzationalisti, pot urmari informatia de interes public, divertismentul, filmul sau celelalte genuri de programe la anumite standarde de calitate, fara sa se teama ca sunt dati afara a doua zi, pentru ca n-au facut audienta cu orice pret.