Avand zilnic o „to do list" in fata, este imposibil sa ratezi vreun lucru pe care trebuie sa il faci intr-un anume moment. Prioritizandu-ti munca, planuiesti ordinea in care vei indeplini toate sarcinile, astfel incat sa stii oricand, care sunt lucrurile care necesita intreaga ta atentie si care sunt acelea care mai pot astepta. Este foarte important sa ai control asupra acestor lucruri, daca nu vrei sa te incarci in exces cu lucruri nesemnificative. Fara o clara prioritizare, risti sa te simti mereu ametita, fara putere de concentrare si nesigura. Cu o „to do list" in fata, vei fi mult mai organizata si sigura pe tine!
Desi aceste liste sunt foarte simple, sunt puternice, atat ca metoda de organizare a timpului, cat si pentru a diminua stres-ul cu care te confrunti zilnic. De multe ori, problemele iti pot parea coplesitoare si te pot face sa simti ca nu ai control si ca esti supraincarcata cu munca.
Cum o concepi?
Este mai simplu decat iti poti inchipui. Ia o foaie de hartie! Incepe prin a scrie task-urile pe care trebuie sa le indeplinesti in ziua respectiva. Daca e vorba de lucruri complexe, care necesita mai mult timp pentru a putea fi rezolvate, imparte-le in subcategorii, astfel incat toate sarcinile de pe lista sa nu necesite mai mult de o ora sau 2 pentru indeplinire. Odata ce ai facut asta, analizeaza-le din punctul de vedere al prioritatilor si noteaza-le incepand cu A (foarte important), pana la F (neimportant). Dupa ce le-ai notat, rescrie lista in ordinea prioritatilor. Astfel, vei avea un plan precis pentru ce ai de facut
Cum o folosesti?
Oamenii sunt diferiti... stii deja asta. Asa ca oamenii diferiti folosesc aceste liste in moduri diferite si in situatii diferite. Aici, tu alegi. Important este doar ca la finalul unei zile, atat tu cat si seful tau sa fiti multumiti de felul in care ai reusit sa iti indeplinesti toate sarcinile.
Aceste liste prioritizate sunt esentiale pentru o munca eficienta. Incepand sa le folosesti, rezultatele vor consta in faptul ca:
- Iti vei aduce aminte de absolut toate lucrurile pe care le ai de facut intr-o zi;
- Vei reusi sa indeplinesti intai cele mai importante sarcini, pentru ca mai apoi sa iti ramana timp si pentru lucrurile mai putin importante;
- Nu te mai supra-aglomerezi cu o gramada de lucruri neimportante.
Eu de azi am inceput sa o folosesc. Nu-ti pot spune inca exact ce rezultate am obtinut... este mult prea devreme. Dar promit sa te tin la curent. Incerci si tu impreuna cu mine?