Potrivit unui studiu recent, 92% dintre angajati devin stresati cand primesc si citesc un e-mail la locul de munca. Cele mai stresante mesaje sunt cele irelevante si cele care necesita un raspuns imediat.
Astfel, angajatii care folosesc posta electronica pentru a tine legatura cu sefii, colegii si alti colaboratori sunt mai stresati decat cei care folosesc alte cai de comunicare.
Profesorul Tom Jackson, de la Loughborough University, a studiat impactul psihologic si fiziologic al utilizarii e-mailului avand drept subiecti angajatii unei agentii guvernamentale britanice.
A monitorizat tensiunea, pulsul si nivelul de cortizol a 30 de membri ai unei echipe, cat si jurnalul tinut de acesti angajati in perioada studiului si a scos la iveala niveluri crescute ale acestor indicatori in momentul in care acestia foloseau e-mailul.
Asadar, fie iti stabilesti momente cheie in care verifici e-mailul pe parcursul zilei, fie folosesti alte metode de comunicare, cum ar fi telefonul.