Pentru a pasi in directia potrivita, trebuie sa tii cont de urmatoarele aspecte:
1. Cunoaste-te pe tine insati
Daca nu stii ce iti doresti, nu vei gasi acel lucru niciodata. Gandeste-te la lucrurile pe care le apreciezi la actualul loc de munca si ce iti placea la cele pe care le-ai avut in trecut. Fa-ti o lista si cu lucrurile care nu iti plac.
Analizeaza care sunt sarcinile care iti fac placere si ce presupun. Gandeste-te la cum iti place sa lucrezi. Te descurci mai bine in echipa sau de una singura. Este job-ul cel care te nemultumeste, colegii sau poate domeniul pe care l-ai ales?
Sunt numeroase aspecte pe care trebuie sa le iei in considerare si de indata ce stii ce te face fericita, iti va fi mai usor sa obtii acele lucruri si astfel sa iti imbunatatesti atitudinea.
2. Analizeaza cultura organizationala
Nu este doar o idee buna de aruncat la gunoi, pe care o folosesc doar specialistii in resurse umane. Este un element care iti afecteaza dezvoltarea la locul de munca.
Incadrarea din punct de vedere al culturii organizationale este cel mai important element cand te angajezi. Desi conteaza aptitudinile si experienta, daca nu te integrezi in tiparul bine stabilit, cu reguli, obiceiuri si valori, nu ai sanse “sa faci purici”.
Culura organizationala influenteaza de la felul in care angajatii se imbraca si pana la modul in care se iau deciziile sau cum se dau recompense. Daca vrei sa fii fericita si sa ai succes, trebuie sa te integrezi perfect. Analizeaza aceste elemente cu atentie si gandeste-te cum iti poti adapta comportamentul pentru a fii cat mai compatibila.
3. Gaseste-ti un scop
Fericirea vine mai usor daca te indrepti catre un tel bine definit. Indiferent de domeniul in care lucrezi sau de sefii si colegii pe care ii ai, incearca sa iti gasesti propriul scop. Niciun tel nu este prea mic, asa ca nu trebuie sa sari direct la a salva lumea. Incepe cu a-ti multumi clientii sau la a schimba cate un mic detaliu care conteaza pentru tine in fiecare zi.