Ei bine, daca simti ca stagnezi si ca ti-ar prinde bine o schimbare, cea mai simpla modalitate de a condimenta activitatea la locul de munca consta in a te transforma in colega dispusa sa ofere explicatii celor care au nevoie de ajutor.
Practic, devii un trainer neoficial in cadrul echipei, rol care te va propulsa in cariera mai repede decat orice alta tactica pe care o ai in minte pentru a obtine acea marire de salariu sau functia pe care ti-o doresti de cand ai intrat in compania respectiva.
Un studiu realizat de cei de la Evollution a scos la iveala ca 96% dintre angajatori cred ca educatia continua imbunatateste performanta la locul de munca. Cei aflati la conducere observa impactul pe care un training il are asupra culturii organizationale si asupra satisfactiei angajatilor la locul de munca. Gaseste-ti un rol in acest sens impartasindu-ti cunostintele cu alti colegi aflati pe pozitii inferioare.
Sigura te gandesti „Si mie ce imi iese la afacerea asta?”. Ei bine, iata doar 5 dintre motivele care te vor convinge sa incepi chiar de maine:
1. Iti dezvolti si iti rafinezi abilitatile
Ai fost deja in locul celor care au nevoie de ajutor si vei privi acum stadiile incipiente cu alti ochi, observand detalii care poate la vremea respectiva ti-au scapat. Ajutandu-ti colegii vei reusi sa intelegi mai bine cum se imbina piesele de puzzle in imaginea de ansamblu si sa aplici acele cunostinte pentru a evolua in cariera.
2. Iti dezvolti abilitatile de comunicare
Chiar daca nu iti dai seama pe moment, in calitate de trainer ai avantajul de a-ti rafina capacitatea de a interactiona cu cei din jur. Cei aflati la inceput gandesc, invata si comunica in mod diferit, iar faptul ca inveti sa te adaptezi la diferitele stiluri de abordare te ajuta sa dezvolti abilitatea de rezolvare a problemelor si conflictelor in mod eficient. Acestea, impreuna cu flexibilitatea, sunt abilitati care se aplica in orice domeniu, fie ca te ocupi de comunicarea cu publicul sau in alta zona in care ai nevoie sa interactionezi cu diversi colaboratori, clienti si nu numai.
3. Esti mai implicata
Un rol vital in satisfactia personala si profesionala il are implicarea. Un studiu recent realizat de cei de la chronicle.umbmentoring.org a scos la iveala numeroasele beneficii ale calitatii de mentor. In primul rand, creeaza sprijin psiho-social, care sporeste simtul competeneti. In plus, imbunatateste simtul identitatii si eficienta. Aceste elemente de suport psiho-social ofera implinire mentorului, ajutandu-l sa-si dea seama de propria valoare. Cand constientizezi ca ai un rol important in cadrul companiei, sporeste sentimentul de apartenenta si implicit randamentul la locul de munca.
4. Obtii o avansare rapid
Studiul realizat de cei de la Evollution a scos la iveala si o legatura intre educatia continua si avansarea la locul de munca. Astfel, 78% dintre angajatori spun ca educatia continua are un impact pozitiv asupra evolutiei profesionale.
Invatandu-i pe altii iti sporesti valoarea si contributia adusa companiei. Fiind elementul care ii ajuta pe ceilalti sa se acomodeze si sa invete, compania nu isi permite sa te piarda. In plus, capeti abilitati obligatorii pentru a ocupa un post in zona de management, iar in momentul in care exista posturi libere, cu siguranta vei fi pe lista candidatilor favoriti, mai ales ca avansarea unui angajat este mult mai avantajoasa pentru angajator decat aducerea unui om din afara companiei. Studiul arata ca 62% dintre angajatii care au fost promovati in functii de conducere au ramas fideli companiei si la 4 ani de la avansare, in timp ce 64% dintre cei angajati special pentru pozitia respectiva au disparut in aceasta perioada.
5. Castigi mai mult
In cadrul aceluiasi studiu, 87% dintre angajatori au subliniat ca educatia continua are un impact pozitiv si in ceea ce priveste remuneratia. Angajatii cu vaste cunostinte si abilitatea de a-i ajuta pe cei din jur sunt platiti mai bine, intrucat este mai avantajos sa ai in echipa pe cineva dispus sa lamureasca diverse aspecta decat sa le platesti angajatilor un training specializat.
6. CV-ul tau va straluci
Nu in ultimul rand, un CV din care reiese ca esti omul de legatura in cadrul echipei iti este util in eventualitatea in care vei dori sa iti schimbi domeniul sau compania.
Citeste si:
Psihologul Hedi Hoka te invata tehnici de dezvoltare personala: "Atacul rusinii" si...
"Urmeaza-ti visul!" - Cel mai prost sfat in cariera
Comunicare eficienta - Intrebarea care face toti banii in orice situatie