1. Re-semnificarea schimbarilor
Este o provocare imensa atat pentru organizatiile cu echipe mici de lucru, cat si mai ales pentru organizatiile medii si mari. Cheia sta in ce mesaj comunici catre angajatii tai, cum anume comunici si cu ce sustii in plan real acest mesaj.
Cel mai mare avantaj il au companiile cu un mediu bine orientat catre schimbare, care acum nu fac altceva decat sa priveasca orice modificare ca pe o provocare extraordinara. Acest mesaj trebuie sa ajunga si catre echipe, catre fiecare om in parte.
Cand toti se plang si se ingrijoreaza in fata piedicilor deloc de neglijat, cei mai intelepti cauta indiciile in tot ce se intampla, identifica noile orientari in piata si transforma lipsurile in oportunitati de afaceri si de dezvoltare.
2. Co-optarea angajatilor ca parteneri
Lipsa informatiilor si a controlului asupra a ceea ce se intampla face ca cei mai multi dintre angajati sa se concentreze in mod normal catre problemele proprii.
Eficienta la locul de munca scade tocmai pentru ca ceea ce se intampla aici apare ca inutil ne-prioritar si ingrijorator : « Oricum ne merge prost, de ce sa ma mai obosesc sa fac ceva ? », « Unde pot sti sigur ca am din ce trai si maine si saptamana viitoare?«, « Nici sefii nu stiu ce sa mai faca, de unde as putea sa stiu eu ?«, etc.
Una dintre solutii este prin urmare informarea si incurajarea angajatilor sa fie creativi si sa participe cu idei, sa fie informati si sa simta astfel ca pot contribui la generarea de solutii si la gasirea unor metode mai bune de a functiona.
O persoana care simte ca parerea ei conteaza, ca are pentru ce lupta si mai ales ca ii este alaturi inca un om sau o intreaga echipa, se va preocupa mult mai mult de rezultatele pe care le genereaza. Efectul este total opus daca simte ca este privit ca o unealta de care compania este oricand gata sa se debaraseze in momentele grele.
3. Feedback permanent
Perioadele dificile solicita un manager nu doar in gasirea de solutii, dar si in mentinerea atmosferei de lucru propice prin intarirea relatiei cu angajatii. Pentru cei din directa subordine cu siguranta ca este necesara o comunicare frecventa si un feedback atat pozitiv cat si negativ. Fermitatea si preocuparea pentru angajat trebuie sa se imbine intotdeauna, iar mesajul central sa fie de colaborare atat in perioade de succes cat si in cele de criza.
Ioana Moholea
Project Manager
Perspective Group
Tel: (+40) 21 2119322